Hulpaggregaten, wat zijn dat ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn LPT zit tegen de 270.000 km aan, ik zou dus de 3e 90.000km beurt uit moeten (laten) voeren. Ik denk dat ik het samen met de APK laat doen, maar een aantal zaken die ik makkelijk zelf kan doen zelf doe.
Nu staat er in het boekje dat om de 90.000 km de "hulpaggregaten" vervangen moeten worden, wat zijn dat eigenlijk ? Alleen de waterpomp bij een B230FK ? Hoor graag wat ik hieronder moet verstaan. Alvast hartelijk dank,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het vervangen van de snaren bedoelt wordt. Letterlijk alle pompen e.d. vervangen is een duur preventief onderhoudsbeurtje.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waterpompen gaan toch goed 200.000 mee? Bij de 240 van mijn broer is deze nog origineel (250.000 km)
Geen idee hoe lang ze mee gaan, maar als je toch bezig bent,
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
De één vervangt niet preventief de ander wel.
Als het de originele pomp nog is dan zou ik hem nu wel meenemen.Ik kan alleen niet zien of horen of die er op dit moment echt aan toe is. Het is natuurlijk altijd de overweging waard om al het draaiende spul samen met de distributie bij de 300000 km te doen.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
nee gewoon vervangen kan nooit kwaad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Origineel en goed. Voor het prijsverschil moet je dat niet laten.
Tijdens het aandraaien goed omhoog drukken met een "hulpmiddel" maar dat is neem ik aan bekend.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dta is wel een koopje, bij de dealer. Ik denk dat bij de dealer het dubbele meer in de goeie richting is, maar ik vergis me in dir geval graag.<a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">Bij Wytze (78) kost ie 42 euro, er vanuit gaande dan het de juiste is.VErik schreef : Ik was meen ik 45-50 euro kwijt bij de dealer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu je het zegt komt bij me naar boven dat ik dat vaker gelezen heb. Het zou de eerste keer worden dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Haynes noemt het ook, maar zonder hulpmiddel. Wat is een geschikt hulpmiddel, gewoon een grote schroevendraaier ??VErik schreef : Tijdens het aandraaien goed omhoog drukken met een "hulpmiddel" maar dat is neem ik aan bekend.