Dilemma dilemma, Volvo of geen Volvo....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2008 14:52 #1222088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nuancering

RobertG schreef : Ik vind het geluid van een ouderwetse diesel geweldig, zeker 's-ochtends in de winter en de betrouwbaarheid is helemaal top. De 9 en 7 serie is uitgerust met een 6 cylinder VW diesel. Een lekkere machine en bij goed onderhoud gaat ie lang mee.

Hoewel ik zelf geen diesel ervaring heb met de D24's, heb ik er hier op het forum al wel veel over gelezen van ervaringsdeskundigen in het ruime jaar dat ik lid ben. Enige nuancering mbt "de betrouwbaarheids is helemaal top" lijkt me wel op zn plaats. Met goed onderhoud kunnen ze zeker lang mee gaan (zoals een zin later ook wordt gezegd). Bij slecht onderhoud kan het echter snel gebeurd zijn. Onder "betrouwbaarheid" valt bij deze motor niet dat je er niets aan hoeft te doen en er dan nog een paar ton mee kunt rijden. Bovendien zijn het geen snelheidsmonsters, als dat bij je rijstijl past dan is het geen probleem. De D24's kunnen echter niet tegen doortrappen. Het helpt je niet (je gaat niets harder) maar je motor is wel snel aan zn eind.  Als je diesel overweegt maak dan eens een proefrit in een diesel en een benzine versie. Bevalt een diesel, koop dan een exemplaar met bekende en gedocumenteerde historie. Dat verkleint de kans op het moeten inhalen van achterstallig onderhoud (met hoge kosten !), als dat nog mogelijk is en je daarmee vervanging kunt vermijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2008 17:56 #1222106 door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Amazon services

mderijke schreef :

RobertG schreef : Ik baseer de keuze voor mijn automerk (ik rijd in een 745 en een Citroen XM) vooral op de garage om de hoek. Een dealer met een glimmende showroom vraagt de hoofdprijs voor onderhoud, dus mijn 740 onderhoud ik zelf (soms ondersteund door een eenmans-Volvo-liefhebber garage hier in Delft) en mijn XM gaat naar een klein bedrijfje waar men dol is op oudere citroens. Niet te duur, betrouwbaar en in geval van dure reparaties willen ze ook nog wel op zoek naar 2e hands onderdelen.

Amazon Services????
En Citonda????

en Van Bemmelen...
Groet,
Robert

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 09:52 #1222204 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Distributieriem?
Franck,
Ik neem even aan dat Bas dezelfde conclusie heeft getrokken t.a.v. de gebroken distributieriem van je huidige 940.

Wellicht ten overvloede, maar toch nog maar eens herhaald: Een distributieriembreuk in een B230 (excl B230 KH met Heronkop) is niet fataal en daarom snel te verhelpen.

Kan natuurlijk zijn dat je zowieso een andere wagen wilt en in dat geval zijn we natuurlijk snel klaar ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 11:28 #1222212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Eigen ervaringen met LPG (oudere typen die nog starten op LPG, zoals het hoort), meerdere merken (nu zo'n 6 st.).
Op LPG loopt een motor langer en beter, ik rij nu een SAAB 99 op gas (compressie 100%) en binnenkort, komt daar een 740 bij met meer dan 300 DKm (vanaf begin op LPG). 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 21:52 #1222283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dilemma
Hoe is het mogelijk.
Een dilemma.
Niet voor mij, want ik blijf Volvo rijden, tenzij het in Chinese handen komt.

Moderators: Jerry Stam