EGR en Pulsair van een B230K verwijderen [2 stappenplannen]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 20:41 #1228697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Resultaten ?
En, heb je al resultaten bij het uitschakelen van EGR en Pulsair ?

Mvg,

Tom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 21:00 #1228700 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet...
Hej Tom,
Nee, nog niet Het lijkt er op dat ik toch met een carburateur revisiesetje het gehele probleem moet oplossen. Waarschijnlijk is de carburateur toch vervuild. Bovendien is de auto sinds korte tijd weer ontschorst, maar ik kom er niet toe (drukdrukdruk...) en het is niet mijn dagelijkse auto.
Ik heb over twee weken waarschijnlijk een keer de tijd om me er weer in te verdiepen. Ik zal het dan melden.
Groeten,
Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 13:38 #1228934 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
In het voorjaar ga ik eerst nog wat kleine roestplekjes op het dak (!) aanpakken.Vorige eigenaar heeft er een imperial op gehad en dat blijkt niet echt goed te zijn voor de lak.
Ook rond het dakraampje zit wat roest. Het is allemaal nog niet zo erg dus een mooi moment om het nu aan te pakken.Rechter spatbord voor heeft blijkbaar ooit een tikje gehad en is wat bijgestipt; ook daar zit wat roest. Ook in een beginnende stadium.Ik ben niet superhandig in het spuiten maar het is ook niet de bedoeling dat m'n 740 de mooiste wordt. Het uitstellen van roest en voorkomen dat er over een paar jaar gelast moet worden vind ik belangrijker.
Volgende project wordt dan het EGR en pulsair systeem verwijderen.Ik wil het dan nog iets grondiger doen; alles wat weg kan, gaat weg...Iemand enig idee hoe je de gaten in het uitlaatspruitstuk kan dichten? Zit de Pulsair vast met schroefdraad?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 13:20 #1270095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn B230K blok begon de
Mijn B230K blok begon de laatste dagen een gigantisch kabaal te produceren, alsof de uitlaat er onderuit lag.Die was echter nog in perfecte staat, incl. pakkingen dus moest ik verder zoeken.
Nu loopt er vanaf de achterkant van het uitlaat-spruitstuk een pijp achter de motor langs die richting een onderdeel (klep?) gaat waarvan ik vermoed dat het van het EGR systeem is.Deze pijp is (net achter het blok, dus uit het zicht) compleet doorgescheurd.Ik heb hem nu vlak achter het spruitstuk dubbelgevouwen zodat hij in iedergeval weer luchtdicht is, het lawaai is nu ook weg.
Kan ik die pijp op het uitlaatspruitstuk en bij de EGR gewoon afdoppen?De EGR en Pulsair wil ik sowieso laten vervallen, zoals ik hierboven al vermeld heb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 19:10 #1270122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afdoppen EGR
Hallo MaGneT,
In mijn posting van 22/12/2008 zie je de foto's van hoe ik het EGR-systeem (want dat is inderdaad wat jij bedoelt met dat pijpje achter het blok langs) op het INlaatspruitstuk heb afgedopt. Ik heb de onderdelen wel gewoon laten zitten, maar dus gewoon "buiten gebruik" gesteld. Ik heb sinds ruim een jaar geen zoek/verbeter-activiteiten meer aan de 740 GL uitgevoerd. Auto staat nu geschorst in de stalling. Ik verwacht daar in het voorjaar wel weer mee aan de gang te gaan.
Groet,
Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 20:57 #1270137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah de plaatjes doen het!

LHOsinga schreef : Hallo MaGneT,
In mijn posting van 22/12/2008 zie je de foto's van hoe ik het EGR-systeem (want dat is inderdaad wat jij bedoelt met dat pijpje achter het blok langs) op het INlaatspruitstuk heb afgedopt. Ik heb de onderdelen wel gewoon laten zitten, maar dus gewoon "buiten gebruik" gesteld. Ik heb sinds ruim een jaar geen zoek/verbeter-activiteiten meer aan de 740 GL uitgevoerd. Auto staat nu geschorst in de stalling. Ik verwacht daar in het voorjaar wel weer mee aan de gang te gaan.
Groet,
Lieme Huib

Bedankt voor je reactie Lieme!Ik zat vanmiddag ook in het topic maar toen deden de plaatjes het niet... Beetje vaag :PMaar nu is het duidelijk!Ik wil overigens wel alle spullen er af halen zodra ik zeker weet dat het geen negatieve invloed heeft.Bij m'n lokale garage laat ik na het afdoppen nog even testen of de uitstoot nog APK waardig is, eventueel met wat afstelwerkzaamheden.Ik rij overigens alleen op LPG.

Volvo 740 GL - sedan - B230K - LPG - 1986Sleuteldagboek op: <a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480

Moderators: Jerry Stam