OPGELOST: Alles uitgevallen, toerenteller, snelheidsmeter, benzinemeter, waarschuwinglampjes!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:12 #1221500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen draadje !

Miquelangelo1969 schreef : Ik ga vanmiddag wel even kijken of ik deze 'fuse' kan vinden en probeer het dan wel eerst met een draadje te overbruggen, om te zien of dat het probleem is.

Zou niet zonder meer gaan overbruggen, zeker niet met die instrumenten die eraan hangen. Stel dat je kortsluiting nog bestaat. Als je er een draadje tussen maakt zou de boel kunnen doorbranden. Denk dat je met visuele inspectie wel kunt zien of de inline fuse eruit gegaan is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:18 #1221501 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Kortsluiting
Ik denk niet dat de kortsluiting er nog is, ik ben bang dat ik gisteren met een tang sluiting heb gemaakt, ik heb nl. met een tang geprobeert het lampje van de temp meter erin te draaien terwijl de auto op contact stond.....
En wat zou ik anders moeten doen? En hele nieuwe tellerunit plaatsen??
Maar ik zal eerst een visuele inspectie doen.

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:21 #1221502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee
Wat je ook zou kunnen doen, al dan niet voor de test of permanent, is mbv 2 draadjes een glaszekeringhoudertje  ertussen solderen. Daar een glaszekeringetje in. Dan heb je het netjes, en ik denk redelijk goed gefixt. Als je zeker bent dat je geen kortsluiting hebt (tang maakt geen contact meer hoop ik, of heb je m vastgelast) zou je ook een draadje kunnen solderen. Kies dan zo klein mogelijk, zodat er nog een beetje "zekeringfunctie" in blijft zitten.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:25 #1221503 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic glaszekering
Ik had inderdaad ook al aan een glaszekering gedacht, ik kan alleen op het schema niet zo snel terug vinden hoeveel Ampère ik zou moeten gebruiken.
En het lijkt alsof er een coating overheen zit, kan ik daar gewoon overheen solderen?
De tang heb ik inmiddels operatief verwijderd!!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:33 #1221505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Denk het niet. Coating is isolatie, en waarschijnlijk plastic.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:38 #1221506 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic sugesties?
Coating voorzichtig weghalen dan maar?
Eerst maar eens kijken waar die zekering zit..... het is wel balen hoor, helemaal niets werkt meer, zelfs mijn tacho niet!
Maar ja, met een tang gaan pielen terwijl ie op contact staat is ook wel héél erg dom!!!

Gulle Groet,

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:49 #1221507 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Sluiting
Hoi Miquel

Kan heel goed dat je wel sluiting hebt gemaakt aan de onderkant van je klokkenwinkel. Hier moet een stukje tape zitten maar dit wil wel eens verdwijnen als je de klokkenwinkel terugzet en kan dan sluiting maken op het metalen frame zonder dat je het meteen doorhebt. Heb ik ook eens gehad en ja hoor, na veel zoeken bleek de zekering op de blauwe print door te zijn. (heb hem wel overbrugd). Sindsdien werkt alles weer gewoon

groetjes Bouke

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:51 #1221508 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic zekering?

bouke maas schreef : Hoi Miquel
 Heb ik ook eens gehad en ja hoor, na veel zoeken bleek de zekering op de blauwe print door te zijn. (heb hem wel overbrugd).
groetjes Bouke

Kan je mij misschien vertellen waar die zekering precies zit, of is dat wel direct duidelijk als ik ga kijken, en hoe heb je hem overbrugd?

Gulle Groet,

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 12:57 #1221509 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic ff zoeken
Hij zit verwerkt in de blauwe folie printplaat en hij ziet er uit als gewoon een baantje op de print. hij is dus in eerste instantie niet snel als zekering het herkennen, maar als ie door is zie je hem wel.
Ik heb hier nu een klokkenwinkel van een diesel voor me liggen en bij deze zit de zekering recht boven het zwarte lampje wat achterin tussen de toerenteller en de kilometerteller zit. Maar ik weet niet of ie daar bij jouw auto ook zit. Goed speuren.

gr Bouke

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 13:08 #1221510 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic hoe?
Ik ga die zekering wel vinden!
Maar euh, hoe heb jij die overbrugging gemaakt? En heb je daar weer een zekering tussen gezet?

GG,

Moderators: Jerry Stam