remklauw reviseren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 21:47 #1221012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Honen, ja!
Beste André,
in mijn tijd mocht ik niet met mijn takken aan de remmerij komen, zonder dat een 1ste monteur mijn werk gecontroleerd had. En dat controleren nam meer tijd dan een apk van tegenwoordig. Totdat ik mijn monteursdiploma's had, mocht ik dus in de garage niet zelfstandig een remmenreparatie afmelden. Is dat onlogisch? Vind ik ook niet, dus als ik dan iemand "help"door advies te geven, doe ik dat met officiele reparatiemiddelene en gereedschappen. Daarmee draag ik bij aan een klein beetje behoud van kwaliteit. Als ik op problemcar lees dat iemand zijn remcups heeft vervangen en de nieuwe remschoenen zijn verziekt door lekkage, heeft iemand zijn werk niet goed gedaan. Vandaar de hoonsteen. Als Arthur dan een black en decker powerfile gebruikt, heb ik mijn best gedaan.
Apropos, en dat is niet om te katten, maar spiritus gebruiken bij slijp- en schuurwerkzaamheden vind ik dus niet kunnen, daarom raad ik oude remvloeistof aan. Weet je ook bijna zeker dat het systeem in elk geval van nieuwe vloeistof wordt voorzien. Dat er daarna met spiritus schoongemaakt word is helemaal top! En je opmerking over blauw remmenvet van Ate ook .
Met vriendelijke groeten, Boy
in mijn tijd mocht ik niet met mijn takken aan de remmerij komen, zonder dat een 1ste monteur mijn werk gecontroleerd had. En dat controleren nam meer tijd dan een apk van tegenwoordig. Totdat ik mijn monteursdiploma's had, mocht ik dus in de garage niet zelfstandig een remmenreparatie afmelden. Is dat onlogisch? Vind ik ook niet, dus als ik dan iemand "help"door advies te geven, doe ik dat met officiele reparatiemiddelene en gereedschappen. Daarmee draag ik bij aan een klein beetje behoud van kwaliteit. Als ik op problemcar lees dat iemand zijn remcups heeft vervangen en de nieuwe remschoenen zijn verziekt door lekkage, heeft iemand zijn werk niet goed gedaan. Vandaar de hoonsteen. Als Arthur dan een black en decker powerfile gebruikt, heb ik mijn best gedaan.
Apropos, en dat is niet om te katten, maar spiritus gebruiken bij slijp- en schuurwerkzaamheden vind ik dus niet kunnen, daarom raad ik oude remvloeistof aan. Weet je ook bijna zeker dat het systeem in elk geval van nieuwe vloeistof wordt voorzien. Dat er daarna met spiritus schoongemaakt word is helemaal top! En je opmerking over blauw remmenvet van Ate ook .
Met vriendelijke groeten, Boy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 21:50 #1221013
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandgevaar
Ivm brandgevaar ?Boy Bakhuys schreef : Apropos, en dat is niet om te katten, maar spiritus gebruiken bij slijp- en schuurwerkzaamheden vind ik dus niet kunnen, daarom raad ik oude remvloeistof aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 22:48 #1221029
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spritusblauw...
Hey Henk, (die ik opeens overal tegenkom:-)
En ik ken ook een heleboel verhalen en experimenten van brandende lucifers en peuken in de benzinetank, al dan niet van eigen experimenten, maar er bestaat ook nog zoiets als het demonstratie-effect. En ik zou het bijzonder cru vinden als dat nou net het schuurtje van onze medeknutselaars zou zijn.
ja, die helderblauwe vlammen zie je niet eens aankomen, die ploffen als het ware de rest van je schuurtje in de fik...en dan ben ik ook nog gedeeltelijk kleurenblind..Ivm brandgevaar ?
En ik ken ook een heleboel verhalen en experimenten van brandende lucifers en peuken in de benzinetank, al dan niet van eigen experimenten, maar er bestaat ook nog zoiets als het demonstratie-effect. En ik zou het bijzonder cru vinden als dat nou net het schuurtje van onze medeknutselaars zou zijn.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2008 00:27 #1221035
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Weet waar je mee bezig bent
Hydraulisch stelt een remsysteem natuurlijk helemaal niks voor.
ongekompliceerde afdichtingen, lage werkdruk, geringe vloeistof verplaatsing enz. (noodstop = max. 80 Bar flow = enkele CC's )
Het enige slimme eraan is dat het zaakje erg warm kan worden, en dat de afdichtingen voor de retourslag moeten zorgen.
De remzuiger beweegt, de rem-tang/cilinder staat stil.
het vlak waarover de afdichting onder druk moet glijden is dus de remzuiger.
De groef moet schoon zijn om de afdichting goed te laten vervormen, ander lopen je remmen niet meer vrij (geen retourslag)
ongekompliceerde afdichtingen, lage werkdruk, geringe vloeistof verplaatsing enz. (noodstop = max. 80 Bar flow = enkele CC's )
Het enige slimme eraan is dat het zaakje erg warm kan worden, en dat de afdichtingen voor de retourslag moeten zorgen.
De remzuiger beweegt, de rem-tang/cilinder staat stil.
het vlak waarover de afdichting onder druk moet glijden is dus de remzuiger.
De groef moet schoon zijn om de afdichting goed te laten vervormen, ander lopen je remmen niet meer vrij (geen retourslag)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2008 11:26 #1222425
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Revisie
Inmiddels toch maar een nieuwe (gereviseerde) klauw bestelt bij Nordicar, volgens degene die ik daar heb gesproken is er geen revisie setje leverbaar net als de stofhoesjes. Die had ie zelf nog nooit los gezien. Dus nu was de enige optie om de hele klauw gereviseerd te bestellen en de andere dan weer naar hun op te sturen. (dan krijg je nog 25 euro terug)
Toch vind ik het gek dat als de stofhoesjes van de klauw door zijn dat je dan maar gelijk de hele klauw moet vervangen. Maar ja ik hoop dat de klauw zo bezorgd wordt dan kan ik eindelijk rond gaan karren. Mijn andere volvo is nu wel is aan de stalling toe (amazone 1967).
Met groet,
Arthur
Toch vind ik het gek dat als de stofhoesjes van de klauw door zijn dat je dan maar gelijk de hele klauw moet vervangen. Maar ja ik hoop dat de klauw zo bezorgd wordt dan kan ik eindelijk rond gaan karren. Mijn andere volvo is nu wel is aan de stalling toe (amazone 1967).
Met groet,
Arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2008 09:47 #1222586
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook deze!!
Sofhoesjes zijn er genoeg en in zeer veel maten.
Oke, vinden kan wel eens een probleem zijn, kijk eens bij andere merken.
Schoonmaken, polijsten en vooral goed invetten!!
Zie ook:

<a href="/node/22900"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/22900
Oke, vinden kan wel eens een probleem zijn, kijk eens bij andere merken.
Schoonmaken, polijsten en vooral goed invetten!!
Zie ook:

<a href="/node/22900"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/22900
Moderators: Jerry Stam