Gaat dit passen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 00:40 #1218961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leeftijd?

Harry schreef : ABS heb ik ook niet dus ik ga ze maar halen morgen.

Let je even op de leeftijd van de band?Als ze in het vijfde jaar zitten, moeten ze er in 2009 dus vanaf, want je hoort ze (bij caravans) bij 6 jaar te vervangen of op zijn minst zeer secuur te inspecteren op scheurvorming. Bij auto's is er geen stelregel, wat vreemd is. In duidland mag je bij controle rekenen op een boete, als je banden de 6 jaar overschrijden, ook op de auto.
Leeftijd is terug te vinden aan de hand van de DOT code op de zijkant van de band.Voor 2000 werd de productiedatum van banden aangeven met drie cijfers aan het eind van een serienummer. De eerste twee cijfers geven de productieweek aan, het derde cijfer het productie jaar. Zo is 328 dus week 32 van 1998.Het decennium 1990-1999 is aangegeven met een ◄. Sinds het jaar 2000 worden vier cijfers toegepast, het derde en vierde cijfer vormen samen het productiejaar. Zo is 3204 dus week 32 van 2004.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2008 18:12 #1219118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lager

henk 940LPT schreef : 19T moet denk ik 91T zijn ? 91 is draaggetal, dat zal wel OK zijn. T = tot 190 km/h, ik weet niet of dat genoeg is voor jouw 740. Soms adviseert men om altijd 10 km/h "reserve te houden". Dus bij een topsnelheid van 185 dus niet 190 maar eentje hoger. Maar goed, dat is een advies wat door sommigen wordt gegeven.

Winterbanden mogen juist een codering lager zijn, je moet dan wel een sticker met een maximum snelheid in het zicht in de auto plaatsen.
De achterliggende gedachte is dat je in de winter toch nooit zo hard rijdt.
Gezien al die snelle leasbakken zijn momenteel de H banden (tot 210) heel goed verkrijgbaar en met met een max van 200 km/u op de V70 diesel heb ik dus gewoon de banden die harrder mogen als de auto kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam