Gaat dit passen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Harry
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
19T moet denk ik 91T zijn ? 91 is draaggetal, dat zal wel OK zijn. T = tot 190 km/h, ik weet niet of dat genoeg is voor jouw 740. Soms adviseert men om altijd 10 km/h "reserve te houden". Dus bij een topsnelheid van 185 dus niet 190 maar eentje hoger. Maar goed, dat is een advies wat door sommigen wordt gegeven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een ET van 25 is ook hetzelfde als bij een 740 (misschien ook andere waardes bij sommige velgen als 22, of 20 of weet ik veel)
Ik heb al vaker verschillende volvo velgen uitgewisseld en nog geen problemen gehad. Volgens mij passen de latere 960 wielen niet, omdat deze FWD ET waardes hebben.
In dit geval past het dus.
Groet,
Philip
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten.Hedwig
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Goed dat je het even meld want ik wilde mijn nieuwe winterbanden al monteren.
Nu dus effe andere velgen zoeken. Scheelt weer werk, Thanks
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die pin is er met dopje acht in 10 seconden uit te halen.henk 940LPT schreef : 15" zou sowieso moeten passen lijkt me. Bij 14" kun je nog problemen krijgen dat de velgen niet om de remklauwen passen. 195/65 R15 is ook origineel op de 940 geleverd. Misschien goed om even te kijken of je nog de extra pin op de naaf hebt, die in een gat in de velg moet passen, en of de velgen dat gat ook hebben. Je kunt die pin geloof ik ook verwijderen, maar dat is wat meer werk ???
19T moet denk ik 91T zijn ? 91 is draaggetal, dat zal wel OK zijn. T = tot 190 km/h, ik weet niet of dat genoeg is voor jouw 740. Soms adviseert men om altijd 10 km/h "reserve te houden". Dus bij een topsnelheid van 185 dus niet 190 maar eentje hoger. Maar goed, dat is een advies wat door sommigen wordt gegeven.
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb het eerst ondervonden met een 780, dacht dat het iets was dat aan de 780 anders was maar later ondervond ik het weer bij m'n 745 en toen besefte ik pas dat het aan de ABS lag.Wytze schreef : Ik heb van de zomer een setje van die virgo's op de kop getikt om ze met winterbanden op mijn wagen te zetten.
Goed dat je het even meld want ik wilde mijn nieuwe winterbanden al monteren.
Nu dus effe andere velgen zoeken. Scheelt weer werk, Thanks
Ergerlijk was wel dat ik pas even draaide met het laatste wiel dat ik er op had gezet, leuk alle vier er terug af en andere erop.
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Harry
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-