olie in de rechter rubbermanchet van de stuurbekrachtiging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat eenvoudig te verhelpen of moet de boel gereviseerd worden?

John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De eerste keer dat ik dat tegenkwam schrok ik ook, maar de manual stelde me gerust!

- V700 register
- Nieuw lid
-

John
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik ben daar niet zo gerust op. Nu is er natuurlijk verschil in hoe groot de lekkage is, maar als je constateert dat er ATF uit komt lopen dan is er volgens mij toch wat met de afdichting niet pluis.Janneman schreef : Ik kan je vertellen dat dat dan prima in orde is. daar hoort ook olie in te zitten.
De eerste keer dat ik dat tegenkwam schrok ik ook, maar de manual stelde me gerust!
Een auto die in prima staat is mag geen leksporen van welke oliesoort dan ook achterlaten.
Het enige wat mag is enig condenswater van de airco.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht ook meteen:wp001 schreef :
Ik ben daar niet zo gerust op. Nu is er natuurlijk verschil in hoe groot de lekkage is, maar als je constateert dat er ATF uit komt lopen dan is er volgens mij toch wat met de afdichting niet pluis.Janneman schreef : Ik kan je vertellen dat dat dan prima in orde is. daar hoort ook olie in te zitten.
Een auto die in prima staat is mag geen leksporen van welke oliesoort dan ook achterlaten.
Het enige wat mag is enig condenswater van de airco.
stuurhuis!
als er iets leegloopt dan is het niet goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
John schrijft toch duidelijk dat hih olie in de machet heeft zitten. dat hoort zo.
Hij schrijft niet dat er ergens olie uit loopt, ik ga er daarom vanuit dat het niet lekt.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Vind dit toch een gevaarlijk advies, zal het je sterker vertellen het is een APK afkeur, in deze rubberhoes mag absoluut geen olie zitten, als er nieuwe spoorstangen worden gemonteerd word er meestal wat vet gebruikt, maar ATF olie is foute boel.Volvo levert geloof ik wel de buitenste manchetten, maar meestal word deze lekkage veroorzaakt door ruimte in de tandheugel, in dit geval ontkom je niet aan een gereviceerd stuurhuis.Gr Bart .Janneman schreef : Ik kan je vertellen dat dat dan prima in orde is. daar hoort ook olie in te zitten.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Janneman schreef : Hmm, lezen is toch lastiger dan je denkt...
John schrijft toch duidelijk dat hih olie in de machet heeft zitten. dat hoort zo.
Hij schrijft niet dat er ergens olie uit loopt, ik ga er daarom vanuit dat het niet lekt.
Iets duidelijk verwoorden is nog veel moeilijker! Dus een nieuwe poging!
Waar zou de olie die in de geribbelde manchet zit dan vandaan komen? Als er olie in de manchet zit is er een lek!!!
Een klein beetje lekken naar de manchet zou nog kunnen maar een lek is een lek. De afdichting van het stuurhuis moet nu eenmaal dicht zijn want anders kun je ATF blijven aanvullen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan is het toch logisch dat als je ten enige tijd die machet er weer afhaalt, dat daar olie uitloopt. En niet dat er een lek is...
Nogmaals, als de machet verder droog is, volkomen normaal dat er aan de binnenkant olie zit. Als de olie eruit zeikt heb je minimaal een kapotte machet, stuurhuislekkage hoeft dan nog steeds niet.

- V700 register
- Nieuw lid
-
ik stel het erg op prijs dat er zo gediscuseerd wordt, al lezende kom ik wel ergens denk ik.
ik vond het vreemd dat, en ik ga er vanuit dat iedereen zijn olie potjes nakijkt af en toe, het olie niveau in de olie pot stuurbekrachtiging op minder dan de helft stond.
maar de helft die weg was stond niet in de manchet.
een 940 van 1995 kan toch niet al een versleten stuurhuis hebben, of wel?
Omdat jullie er ook niet echt eensluidend uit komen denk ik dat ik maar zal moeten kijken of ik veel stuurbekrachtigingolie moet bijvullen.
en als dat zo is dan moet het gereviseerd worden.
Dan kom ik op de vraag: kan je dat zelf doen?

Gr John