versnellingsbak zelf reviseren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dit zelf te doen? heeft iemand hierbij suggesties?
groeten,
Peter
Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat je ook van plan bent, maak foto's, schrijf dingen op, tap de olie eerst af, leg de onderdelen op volgorde van losnemen, maak de onderdelen schoon, etcetera.
- V700 register
- Nieuw lid
-
op de werkbank thuis dus. Na deze eerst grondig te hebben opgeruimd. veel foto's maken, alles merken (nummeren) met de witte stift en veel noteren.
Heb jij ervaring?
ik denk dat als een niet vakman -jij?- het kan, dan kan ik het ook. Gevaar is: ik ben nogal een chaoot. Gekwalificeerd ADHD-er...
Ik ken dus mijn valkuilen.
met Volvo groet!
Peter, Lobbes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eigenwijs als ik ben zal ik natuurlijk toch een poging gaan wagen met de M46 die zaterdag onder de 780 uit gaat. (of de M47 die nog in de garage in de weg ligt
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik probeer de volgende taal meestal te vermijden: da's goed klote!
Peter,
Lobbes
p.s.:
heeft iemand nog een bak over??
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel er word eg simpel gedacht over het reviseren van een bak, dat is het helaas niet, als je nu een goed schakelende bak op de kop kan tikken, dan zou ik deze gewoon compleet onder je wagen monteren en niet uit elkaar trekken, want dan bestaat de kans dat je straks twee onbruikbaare bakken op je werkbank heb liggen.Ik zeg dit niet om je de moed te ontnemen, maar omdat ik weet dat de meeste problemen in een versnellingsbak lichen in de gaffels en de synchromesh ringen waar als hier te lang mee door gereden is de tandwielen ook weer van beschadigen. De toleranties in een versnellingsbak zijn erg klein, denk aan honderdsten van millimeters, dit word opgevuld met afstandsringen zonder revisie gegevens die er dus niet zijn en de juiste meet gereedschappen kom je er gewoon niet uit.Dus om je de ellende te besparen dat je straks twee onbruikbare bakken heb liggen zou ik er voor kiezen om of een goed schakelende bak te regelen of je oude inleveren bij Volvo en een gereviseerde bak mee terug te nemen, ik denk dat je voor de M46 en 47 zo rond de 1000 euro daar voor kwijt bent.Groeten Bart.Lobbes schreef : Dan zal ik dus een tweede losse bak moeten versieren om daar de goede onderdelen uit te halen....
ik probeer de volgende taal meestal te vermijden: da's goed klote!
Peter,
Lobbes
p.s.:
heeft iemand nog een bak over??
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes,
Robert