Distributieriem , balansriem en spanrol vervangen bij 16v: Hoe lang duurt dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 21:21 #1215612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen brug nodig..
Maar wat is het probleem, je heb voor deze klus namelijk geen brug nodig dus hoef je deze ook niet in te delen....Gr Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 21:41 #1215614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja inderdaad

LHOsinga schreef : Let er ten slotte op dat de tandwielen van de nokkenasriemen niet van nylon zijn maar zijn vervangen door een aluminium exemplaar! Dat is een officieel servicebericht van Volvo geweest. In de eerdere versies zaten namelijk nylon exemplaren en die zijn (hoe zal ik het zeggen) niet zo erg duurzaam met alle effecten van dien...

Ik neem aan dat je de spanrollen van de balansassen bedoelt, die waren bij de oudere versies inderdaad van nylon oid en kunnen bij extreme koude of slijtage snel stuk gaan. Erg goede tip, had ik zelf niet meer aan gedacht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 22:46 #1215631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het leggen van een
Het leggen van een balansasriem is toch niet moeilijker als een nokkenasriem?? Goeie documentatie erbij >> simpel.
Sterker nog, als je het verkeerd doet gaat er niks direct kapot, het is alleen oncomfortabel. (rauw en trillend draaiende motor)
Als je de nokkenasriem verkeerd legt bij een 16V is het huilen!
Naar mijn idee mag deze klus hooguit een uurtje langer duren dan de nokkenasriemwissel bij een 8V.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 22:48 #1215632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

snoek38 schreef : Maar wat is het probleem, je heb voor deze klus namelijk geen brug nodig dus hoef je deze ook niet in te delen....Gr Bart

Natuurlijk heb ik geen probleem met brugplanning, maar naast de drie bruggen die er zijn, staan er ook nog 3, maar meestal 4 wagens op de vloer "in de weg".
Al nou de auto van Miquel daar 4 uur staat te staan, heb ik dat liever niet.Er is vooralsnog geen plek, waar je 4 uur je gang kunt gaan, zonder dat je halverwege de auto moet verplaatsen.Dat is mijn 'probleem'.
Ik ga daar met Carlo nog even over bellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 22:50 #1215634 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beslissing
Ik heb mijn opmerkingen gebaseerd op de mededelingen die gedaan zijn door Nordicar. Dat iemand daar langer of korter werk aan heeft, vind ik prima.
Don't shoot de messenger.
In dit geval ligt de verantwoording bij het gastbedrijf die samen met Bas een planning moet gaan opstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 23:42 #1215639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mischien dit soort wat langere klussen buiten doen...

Baseman schreef :

snoek38 schreef : Maar wat is het probleem, je heb voor deze klus namelijk geen brug nodig dus hoef je deze ook niet in te delen....Gr Bart

Natuurlijk heb ik geen probleem met brugplanning, maar naast de drie bruggen die er zijn, staan er ook nog 3, maar meestal 4 wagens op de vloer "in de weg".
Al nou de auto van Miquel daar 4 uur staat te staan, heb ik dat liever niet.Er is vooralsnog geen plek, waar je 4 uur je gang kunt gaan, zonder dat je halverwege de auto moet verplaatsen.Dat is mijn 'probleem'.
Ik ga daar met Carlo nog even over bellen.

Met knap weer kan dit klusje ook buiten, ik weet niet of dat mag bij Carlo, ben er één keer geweest dus weet niet meer hoe veel ruimte er buiten is, als het weer het toe laat dan doe ik bij Nordicar de DB vervangen ook buiten.Gr Bart. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 08:46 #1215653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

snoek38 schreef : Met knap weer kan dit klusje ook buiten, ik weet niet of dat mag bij Carlo, ben er één keer geweest dus weet niet meer hoe veel ruimte er buiten is, als het weer het toe laat dan doe ik bij Nordicar de DB vervangen ook buiten.Gr Bart.

Maar als het gaat regenen dan gaat het mis met én de planning én de klus.Mijn voorkeur gaat dus uit naar een plek binnen, zeker omdat je met twee keer een buitje van 1 uur, planningstechnisch al in de soep loopt omdat Miquel 185 kilometer moet rijden en denk (begrijpelijkerwijs) later te zullen verschijnen.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 09:34 #1215657 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Eeerder!
Hoi Bas,

Ik moet inderdaad van ver komen, maar het is voor mij geen enkel probleem als je mij daar vroeger wilt hebben, ik ga dan gewoon vroeger weg van huis.
Ik wil ook geen anderen in de weg zitten. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik deze klus bij Carlo kon doen, maar wat niet gaat gaat niet! Mark had voor mij ook zijn best gedaan bij Nordicar, maar er zijn natuurlijk meer mensen die de kennis van één van de monteurs nodig hebben. En ik in dit geval ook, ik heb zo'n klus nog nooit gedaan en zou zonder kennis en aanwijzingen van anderen ook geen steek verder komen.

Conclusie, als het kan, héél graag, gaat het plan technisch niet, jammer maar helaas!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 11:01 #1215667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kosten voor distru-beurt
Hi Miquel. Lang niks van mij laten horen, maar ik ben nog steeds zoekende (ik vind ze maar weinig met airco, automaat én LPG). Kun je mij een schatting van de kosten geven van een distru-beurtje met 2.3 16v:
1. Zelf doen (materialen van Brezan bv.).
2. Laten doen bij een beungarage (evt. bij 1 die jullie goed aanschrijven).
3. Laten doen bij de Volvo-dealer.
Alvast bedankt en tot gauw!

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-10-2008 01:44 #1215744 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic "Iets" meer werk in acht arbeidsuren.
Hallo Volvisti
Ik heb er de rekening maar eens bijgepakt van de reparatie.  Voor wie het nog niet weet, bij mijn auto knapte de bout van de oliepomp op de terugweg van de ALV 2006.  Met alle gevolgen van dien.
Op de rekening staan 8 arbeidsuren.  Maar in die tijd is de kop eraf gehaald, zijn 10 kleppen vervangen en ingeslepen, 2 klepzittingen vervangen, de riemen vervangen, olie en koelwater vervangen en is ook de motor weer in elkaar geschroeft.
Dit slechts ter informatie.
Misschien is het nog wel vermeldenswaardig, dat inmiddels de klepdekselpakkingen en de inlaatspruitstukpakking vervangen zijn.  Daar had men dus iets meer tijd voor mogen nemen.
Groetjes
Mathy 

Moderators: Jerry Stam