Gevraagd: motorsteun instructies en tekening (om te vervangen).

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 16:35 #1070466 door guy horn (GAST)
update 19-10-2008: Ik heb besloten om de motorsteunen te vervangen. Kan iemand een werkinstructie incl. tekening sturen of nog liever hier plaatsen. In een oude draad is al ooit een tekening geplaatst maar de kwaliteit is zo laag dat ik het niet kan gebruiken.
16-10-2008: Via de daraad 'Aandrijflijn: zingend geluid' ben ik op het idee gekomen dat mijn motorsteunen niet goed zijn. Maar welke? Als ik aan de olievuldos trek en duw beweegt de motorsteun links (bsetuurderzijde) gemakkelijk. De motorsteun rechts (uitlaat zijde) beweegt praktisch niet. Beide rubbers hebben barstjes aan de buitenkant. Het gedrag van beide steunen is zo verschillend dat ik denk dat maar een kapot is. Welke? En zo je, is het handig om maar een steun te vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 17:06 #1215248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De motorsteun aan de
De motorsteun aan de inlaatzijde heeft meestal meer te lijden dan die aan de uitlaatzijde. Ze kunnen minder goed tegen trekkrachten blijkbaar.
Zelf zou ik ze beide vervangen, meer resultaat.. tenzij de andere nog heel goed is, maar dat is meestal niet zo. Die andere iswaarschijnijk door de jaren ook al helemaal slap geworden (soort pudding...)
Groet,
Philip

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 19:24 #1215284 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic motorsteunen
Philip, Heb je het zelf ooit vervangen? Wat was het resultaat?

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 21:38 #1215382 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic gevraagd: instructies en tekening
update 19-10-2008: Ik heb besloten om de motorsteunen te vervangen. Kan iemand een werkinstructie incl. tekening sturen of nog liever hier plaatsen. In een oude draad is al ooit een tekening geplaatst maar de kwaliteit is zo laag dat ik het niet kan gebruiken.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2008 11:15 #1215434 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vertel

flip_21 schreef : De motorsteun aan de inlaatzijde heeft meestal meer te lijden dan die aan de uitlaatzijde. Ze kunnen minder goed tegen trekkrachten blijkbaar.
Zelf zou ik ze beide vervangen, meer resultaat.. tenzij de andere nog heel goed is, maar dat is meestal niet zo. Die andere iswaarschijnijk door de jaren ook al helemaal slap geworden (soort pudding...)
Groet,
Philip

Vertel/beschrijf eens hoe je de steunen vernieuwd hebt en vooral waar je op moet letten. Deze steunen zijn te duur om geen resultaat te hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2008 11:17 #1215437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, wij hadden bij de 240
Nou, wij hadden bij de 240 van mn broer de steunen vervangen. Bij een 240 zijn ze lastig bereikbaar...
Auto netjes neer gezet, en vervolgens de motorkraan aan één kant van het blok bevestigd. Voorzichtig een beetje tillen en de steun loshalen, vervangen, en de motor weer laten zakken. 
Zo ook de andere kant gedaan. Kan zijn dat je bij een 940 ook het voetje waar de steun op staat los moet halen.
Let in ieder geval op dat je de motor niet tegen het schutbord aan tilt, en let op het versnellingsbakrubber. 
Bij montage ook de straps goed monteren (die het blok op hun plek houden als de steun scheurt).
Ik heb niet eens in de Haynes gekeken, kan ik ook een keer doen. 
Hoe doen jullie dit? Er zijn toch zeker mensen die motorsteunen vervangen hebben?
Groet,
Philip

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2008 12:13 #1215446 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic jammer

flip_21 schreef : Nou, wij hadden bij de 240 van mn broer de steunen vervangen. Bij een 240 zijn ze lastig bereikbaar...
Auto netjes neer gezet, en vervolgens de motorkraan aan één kant van het blok bevestigd. Voorzichtig een beetje tillen en de steun loshalen, vervangen, en de motor weer laten zakken. 
Zo ook de andere kant gedaan. Kan zijn dat je bij een 940 ook het voetje waar de steun op staat los moet halen.
Let in ieder geval op dat je de motor niet tegen het schutbord aan tilt, en let op het versnellingsbakrubber. 
Bij montage ook de straps goed monteren (die het blok op hun plek houden als de steun scheurt).
Ik heb niet eens in de Haynes gekeken, kan ik ook een keer doen. 
Hoe doen jullie dit? Er zijn toch zeker mensen die motorsteunen vervangen hebben?
Groet,
Philip

Ik had verwacht dat je het over de 940 had. De steunen van de 940 zijn anders zelfs de steunen van een 940 met automaat zijn weer anders.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2008 12:18 #1215448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadje
Volgens mij heb ik vorige week nog in een ander draadje naar weer een ander draadje gelinkt, waarin Lobbes (Peter) summier beschrijft hoe hij het heeft gedaan. Als je het draadje met de link opzoekt (onderaan recente discussies staan 1, 2, 3 etc) dan kom je er wel uit denk ik.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2008 12:23 #1215449 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Optimist

henk 940LPT schreef : Volgens mij heb ik vorige week nog in een ander draadje naar weer een ander draadje gelinkt, waarin Lobbes (Peter) summier beschrijft hoe hij het heeft gedaan. Als je het draadje met de link opzoekt (onderaan recente discussies staan 1, 2, 3 etc) dan kom je er wel uit denk ik.

Weet je wel hoe goed de zoekfunctie is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2008 12:25 #1215450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niets mis.

wp001 schreef : Weet je wel hoe goed de zoekfunctie is?

Met de zoekfunctie is niets mis, de sortering op relevantie zou wellicht voor verbetering vatbaar zijn.Je kunt tegenwoordig ook gewoon weer op drie-letterige woorden zoeken, wat een aanzienlijke verbetering is.

Moderators: Jerry Stam