Motorblokgewichten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 10:11 #1214694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschillen
Ik denk dat je met een beetje zoeken op internet best wel wat kunt vinden.Zoals henk al aangaf zal er een verschil zitten tussen de b200 b230 en de diesel.Voor de rest is het handiger als je eens een aircopomp op de weegschaal legt als je meer verschillen wilt weten.En dit kan je met turbo,s en de andere dingen ook doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 10:24 #1214695 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fabriek

Ik denk dat ze het bij de Volvo fabriek wel allemaal zullen weten. Waag eens een mailtje aan Volvo Nederland.
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 21:41 #1214762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk toch dat de PRV6 en de
denk toch dat de PRV6 en de B6304 ook nog wel weer ander gewicht in de weegschaal leggen als een red block oid....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 22:05 #1214769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic set up af fabriek, niet te moeilijk maken
maar toch denk ik dat er niet een heel groot verschil in zit,
 althans niet dusdanig dat er andere veren onder zitten.
 Anders gezegd, mocht dat wel zo zijn, is het makkelijker zoeken naar veren voor een Model
740 4cyl benzine
760 6 cyl
7 serie diesel (in verscheidene uitvoeringen)
940 Benzine   (in verscheidene uitvoeringen)
940 D
960 Benzine (in verscheidene uitvoeringen)
960 Diesel
780 D dan wel B
de vraag die je kunt stellen is:
 zijn die er?
 en zo ja, welke moet ik hebben bij mijn motor?
Wellicht kan de verenfabrikant je uitleggen wat de verschillen zijn.
 Dan ben je er toch ook?
<a href=" www.carperformanceuk.co.uk/740-760-940-e...prings-pr-19390.html ">en die verschillen zijn er wel blijkbaar.
Dussssss.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2008 08:31 #1214796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veerpoten
Maar er zijn ook andere veerpoten. Vraag is of de veren anders zijn vanwege de veerpoten, of de veerpoten aangepast zijn naar verschillende veren...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2008 09:07 #1214797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal

henk 940LPT schreef : Maar er zijn ook andere veerpoten. Vraag is of de veren anders zijn vanwege de veerpoten, of de veerpoten aangepast zijn naar verschillende veren...

Verbeter me als ik iets over het hoofd zie, maar de ontwikkeling van de veerpoten heeft eerder van doen met de verschillende "neuzengeneraties". (afgezien van de bevestiging van de eerste oude neuzen en van de generatie met de multilink-achterassen)
Het is overigens niet zo, dat de veerpoten van de verschillende generaties met starre achteras niet onderling uitwisselbaar zouden zijn. Zo wordt mijn Blauwe Engel (een 1989 Volvo 740 Estate met oude neus) binnenkort voorzien van veerpoten van een 1995 940 LPT van de sloopactie bij de Koiters.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2008 21:33 #1214866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewichten
Edo, heb even voor je gekeken. Oa in het Volvo data book (zie documentatie bovenaan =&gt; technische vraagbaak =&gt; specificaties en overzichten =&gt; volvo pocket data booklet 91 - 97). Hier kwam het volgende uit:
  • B200/204 (zonder turbo)  140-150 kg
  • B200/204 (met turbo)      165 kg
  • B230/234 (zonder turbo)  140-150 kg
  • B230/234 (met turbo)      160-165 kg
  • B6xx                              180kg 
  • D24 (zonder turbo)          200
  • D24 (met turbo)              210 kg
Wat hier nu wel en niet bij in zit weet ik niet, het bevestigt wel mijn vermoeden dat er niet veel verschil in zit. Ik denk dat het puur blok is, zonder bak, radiateur, vloiestoffen etc. Dat zal voor de motoren niet heel ver uit elkaar liggen schat ik in. Hoogstens 20-25 kg verschil tussen de lichtste en de zwaarste ?Naast deze informatie staat er nog een schat aan informatie, er is ook een data booklet voor de eerdere bouwjaren. Met een schat aan informatie bedoel ik bijvoorbeeld de eindoverbrengingen van verschillende motoren, de bakverhoudingen en de schakelmomenten voor de automaatbakken, compleet met vermelden van de momenten in de verschillende standen (E, S, W). Ook alle Bosch onderdelen (ECU, LMM, TPS etc) staan erin. In het book voor de oudere jaren staat ook informatie over de carburateurs.Edo: had je op de site gezocht en dit over het hoofd gezien ? Als de informatie niet makkelijk te vinden is ligt daar natuurlijk wel een taak voor sitebeheer/moderators.We hebben een heleboel informatie op de site staat en proberen dat als beheerders/moderators zo goed mogelijk toegankelijk te maken. Zodat we tijd hebben om het nog verder te verbeteren en/of uit te breiden met nog meer info. Spullen voor anderen opzoeken kan ook wel, als moderator kom je soms op meer plekken als een gewone gebruiker en kun je mensen zo redelijk snel toch helpen. Maar het is zonde van de tijd als we dingen gaan opzoeken omdat een ander de moeite niet heeft genomen. Hulp bij het maken van overzichten wordt natuurlijk altijd erg op prijs gesteld !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2008 18:53 #1215008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig!
Henk,

Wat een geweldige vondst! Ik probeer uiteraard altijd eerst zelf te zoeken, maar kwam er met de zoekfunctie niet uit.
Hopelijk weet ik het nu ook te vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2008 20:06 #1215014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm,
Nou eh,,, veel plezier ermee :)Het vinden is natuurlijk iets wat we misschien zouden kunnen verbeteren... Feit blijft dat het lastig is zoveel informatie in een paar trefwoorden te vangen.Voor dit soort dingen kijk ik zelf meestal gewoon bij documentatie in de rechterhelft, bovenin. Voor de technische vraagbaak met veel van dit soort technische info, of diverse publicaties met volvo brochures, prijslijsten en accessoiregidsen. Tis even grrasduinen, maar dan is er veel informatie te vinden.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2019 09:32 #1452869 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Aanvullend:
Aanvullend:
B27/B28 155 kg
B280 vermoedelijk ook, maar dat zou ook iets meer kunnen zijn.

Moderators: Jerry Stam