Motorblokgewichten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Twee dingen:
- Kan iedereen zijn motorgewicht en motortype naar mij toe pb'en? Dan maak ik een mooi overzichtje, zodat het voortaan als parate websitekennis door het leven kan?
- Kan ik alvast het gewicht van de D24T en van de motor van de 1995 940 LPT krijgen? (Dan kan ik veren gaan zoeken)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wel denk ik dat het goed is als de reacties vergezeld gaan van gegevens over dat gewicht
ik bedoel, zitten de startmotor , dynamo en turbo er op, olie er in of juist niet etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie weet er zijn motorgewicht?
waar staat dat?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als ik me niet vergis, kan ieder lid (via de kolom hier links) z'n auto('s) registreren en ook de auto's die al in dat register staan bekijken. Daar kan dus ook iedereen opgeven, welke motor er in z'n auto ligt.
Groetjes
Mathy
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Je kan toch gewoon in Vadis opzoeken welke voorveren bij het desbetreffende motor type horen.
En... wie heeft er de mogelijkheid zijn motor te wegen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt het eens meenemen als je m in de takels hebt hangen. Moet je wel en weegschaal/unster hebben die dat aankan. Ga dat niet voor de lol doen. Bovendien: De motor is niet helemaal het enigste gewicht dat je schokdempers moeten dempen.struis schreef : En... wie heeft er de mogelijkheid zijn motor te wegen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
enstruis schreef : Sorry, maar het nut hiervan ontgaat me..........
Janneman schreef : Mij ontgaat de zin hier ook van.
Beste mensen,
Ik begrijp best dat het de meeste mensen hier niet interesseert wat hun motor weegt. Ik signaleer hier echter ook een groeiende groep mensen die niet zo geïnteresseerd zijn in het volhangen van de auto met accessoires, maar des te meer in de fine tuning van de techniek.
Wat ik wil bereiken, is dat mensen die aan hun onderstel willen werken, hier een tool vinden. Je kunt natuurlijk dure veren en dempers kopen, maar ik leef met het vermoeden, dat de zwaarste en de lichtste motor zo'n 150 tot 200 kg zouden kunnen verschillen. Zeker als je ook rekening houdt met bijvoorbeeld een airco(pomp).
Zo te zien hebben de meeste fabrikanten maar één model veer voor onze auto's, maar de ene fabrikant is de andere niet. Datzelfde geldt voor de schokdempers. Het zou zomaar kunnen dat mensen met een snelle lichte viercylinder meer hebben aan de stabilisatorstang van een turbo (23mm) dan/als aan een ipd stabilisatorstang (25mm).
- V700 register
- Nieuw lid
-