Motorblokgewichten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 20:52 #1070366 door V700 register
Motorblokgewichten is gemaakt door V700 register
Beste mensen,

Twee dingen:
  1. Kan iedereen zijn motorgewicht en motortype naar mij toe pb'en? Dan maak ik een mooi overzichtje, zodat het voortaan als parate websitekennis door het leven kan?
  2. Kan ik alvast het gewicht van de D24T en van de motor van de 1995 940 LPT krijgen? (Dan kan ik veren gaan zoeken)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 21:47 #1214644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanvulling
dat kan inderdaad best handig zijn!
wel denk ik dat het goed is als de reacties vergezeld gaan van gegevens over dat gewicht
ik bedoel, zitten de startmotor , dynamo en turbo er op, olie er in of juist niet etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 22:17 #1214646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoezo?
Maarre
Wie weet er zijn motorgewicht?
waar staat dat?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 22:52 #1214654 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Auto register
Hallo Edo
Als ik me niet vergis, kan ieder lid (via de kolom hier links) z'n auto('s) registreren en ook de auto's die al in dat register staan bekijken. Daar kan dus ook iedereen opgeven, welke motor er in z'n auto ligt.
Groetjes
Mathy

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 23:14 #1214663 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Motorblokgewichten.
Ik weet er eentje om dat ik er net eentje heb vervangen namelijk de D24 van een 945 van 94/95 die had een gewicht van  165 kilo dit is zonder  de  startmotor , dynamo en turbo en airco pomp ,  maar met het vliegwiel van een handgeschakelde die is namelijk dikker dan een automaat.    Groeten Henk Huisman 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 23:43 #1214670 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nut
Sorry, maar het nut hiervan ontgaat me..........
Je kan toch gewoon in Vadis opzoeken welke voorveren bij het desbetreffende motor type horen.
En... wie heeft er de mogelijkheid zijn motor te wegen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 08:01 #1214678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn motor weegt rond de
Mijn motor weegt rond de 1400 kg... dat is met startmotor, dynamo en 5 meter blik eromheen
Mij ontgaat de zin hier ook van. En wat wil je wegen, inclusief alle aanhangsels zoals dynamo, of juist zonder vliegwiel erop?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 08:06 #1214680 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewicht

struis schreef : En... wie heeft er de mogelijkheid zijn motor te wegen?

Je kunt het eens meenemen als je m in de takels hebt hangen. Moet je wel en weegschaal/unster hebben die dat aankan. Ga dat niet voor de lol doen. Bovendien: De motor is niet helemaal het enigste gewicht dat je schokdempers moeten dempen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 08:47 #1214686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Extra toelichting

struis schreef : Sorry, maar het nut hiervan ontgaat me..........

en

Janneman schreef : Mij ontgaat de zin hier ook van.  

Beste mensen,
Ik begrijp best dat het de meeste mensen hier niet interesseert wat hun motor weegt. Ik signaleer hier echter ook een groeiende groep mensen die niet zo geïnteresseerd zijn in het volhangen van de auto met accessoires, maar des te meer in de fine tuning van de techniek.
Wat ik wil bereiken, is dat mensen die aan hun onderstel willen werken, hier een tool vinden. Je kunt natuurlijk dure veren en dempers kopen, maar ik leef met het vermoeden, dat de zwaarste en de lichtste motor zo'n 150 tot 200 kg zouden kunnen verschillen. Zeker als je ook rekening houdt met bijvoorbeeld een airco(pomp).
Zo te zien hebben de meeste fabrikanten maar één model veer voor onze auto's, maar de ene fabrikant is de andere niet. Datzelfde geldt voor de schokdempers. Het zou zomaar kunnen dat mensen met een snelle lichte viercylinder meer hebben aan de stabilisatorstang van een turbo (23mm) dan/als aan een ipd stabilisatorstang (25mm).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 09:02 #1214687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Informatie
Op zich natuurlijk een goed streven, zoveel mogelijk informatie verzamelen. Het probleem zit in het opdiepen van die informatie en dat wordt lastiger. De vraag komt een beetje op mij over dat er gedacht wordt dat iemand die informatie ergens op de plank heeft liggen. Niet alles is door anderen simpelweg op te zoeken. Neemt niet weg dat ik wel even voor je in Vadis wil kijken vanavond. Misschien is het handig een slimme verdeling te maken. Zo zullen tussen de B230's (B230F t/m FB ?) zonder turbo weinig gewichtsverschil in de motor zitten, evenals tussen B230FK en FT (LPT en HPT) maar tussen de B200 en B230 weer wel. Mischien is het verstandig hier een soort verdeling in te maken. En dan voor accessoire zaken als airopompen etc. Nu heb ik geen motoren gewogen, maar ik denk dat een B230 ongeveer 200 kilo weegt ? Verschillen tussen de motoren van 150-200 kg lijken mij wat groot, vraag is dan denk ik ook hoe groot de verschillen moeten zijn om het interessant te maken om de verschillen te weten.

Moderators: Jerry Stam