Remmen volvo 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 19:32 #1214519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo allemaal, allereerst
Hallo allemaal, allereerst dank voor de reacties
Blijkbaar ben ik dus onverwacht van atmosferisch naar turbo gegaan. Heb net even onder de kap gespiekt en inderdaad een slakkenhuisvormig gevalletje op het inlaatkanaal net achter het luchtfilterhuis, da's nog eens een leuke verrasing. Dat IC voor intercooler stond had ik nog niet bedacht en aangezien er ook geen turbodrukmeter in zit, was er niets wat mij het idee gaf met een LPT van doen te hebben. Dat dit blok wel nog een ''redblock'' is, wist ik. Vandaar dat ik ook voor een 940 ben gegaan. Wat betreft het tunen van de motor door bijv. een grotere turbo, mischien ooit nog maar ik heb dat eerlijk gezegd een beetje gehad. Te veel negatieve ervaringen denk ik. Hoewel het natuurlijk altijd gaaf blijft om je bolide sneller/beter te maken 
 Dan terugkomend op de remmen. Ik heb wat speurwerk gedaan hier op de site en op het internet. Maar dat geeft eerlijk gezegd meer twijfel dan duidelijkheid. Zoals ik nu inschat kosten originele schijven (2x voorzijde) + een set remblokjes rond de 300 euro. Een paar euro meer of minder afhankelijk van de aanbieder is mogelijk. Dan heb ik remslangen (meteen maar mee vervangen) nog niet meegeteld
Voor ongeveer dat bedrag kan ik ook de hele handel upgraden. Ik denk dan aan gegroefde schijven (bijv AP, Brembo), Ferrodo blokken, stalen remslangen en DOT 5.1 olie. Iemand die ervaring heeft met deze combi of gewoon commentaar heeft op de dingen die ik roep, dan heel graag. Daarnaast blijft over het hele greenstuff verhaal, een complete set (schijven + blokken) is duidelijk goedkoper dan de concurrentie. Ik hoor zowel positieve als negatieve verhalen over dit merk
Graag jullie reacties/gedachten 
Grt,
Erik 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 19:36 #1214520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeft niet

Erik 940 schreef : Wat betreft het tunen van de motor door bijv. een grotere turbo, mischien ooit nog maar ik heb dat eerlijk gezegd een beetje gehad. Te veel negatieve ervaringen denk ik. Hoewel het natuurlijk altijd gaaf blijft om je bolide sneller/beter te maken

Om van je LPT naar de 165 pk van de HPT, of nog verder (richting de 200pk) te gaan heb je geen andere turbo nodig. Alleen een klepje wat op een andere druk opent in de slang van inlaatspruitstuk naar turbo. Ikzelf vind .35 bar en 135 pk genoeg icm met mijn Vialle LPi systeem. Maar met Vialle LPi kun je ook tot ongeveer 200 pk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 19:43 #1214522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okay dat verandert de
Okay dat verandert de kwestie wel iets natuurlijk, met name financieel. Voorlopig heb ik genoeg aan 135pk (heb hetzelfde lpg systeem als jij) maar zeker iets om in gedachte te houden. Is de lpg installatie (soort/merk) trouwens iets waar je rekening mee moet houden, mocht ik ooit besluiten wat extra vermogen te willen. Zover mijn kennis over lpg gaat, zou ik namelijk zeggen dat je bij LPI (directe inspuiting) geen problemen zou mogen verwachten. Backfire lijkt me bijv. zo goed als uitgeloten of ga ik dan iets te kort door de bocht?
Grt,
Erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 19:51 #1214525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Bij een turbo motor moet je altijd een lpg injectiesysteem kiezen, of vloeibaar lpg injectie (Vialle LPi) of dampgasinjectie (oa Prins VSI, er zijn meer). Qua vermogen kan één LPi injector dacht ik LPG voor 55 pk motorvermogen leveren. Met 4 cilinders kom je dan ruim boven de 200 pk. Om te voorkomen dat je met een te arm mengsel rondrijdt, wat slecht is ivm hogere temperaturen, en andere negatieve effecten gaat men meestal tot de 200 pk. Tot de 165 kun je dacht ik volstaan met alleen de druk omhoog brengen, daarboven moet je andere chips monteren, eentje voor ECU en eentje voor EZK (ontsteking). Maar dat zou denk ik met een grotere turbo ook moeten. Rica kan bijvoorbeeld de chips leveren. Over filiaal is men hier positief, over het andere filiaal (weet zo niet meer waar) wat minder dacht ik. Even zoeken op Rica.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 19:51 #1214526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remschijven
Ik zit ook met de vraag wat wil ik voorop voor een schijven monteren?
Hoe doet Scantech het bij een automaat??

Groeten Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 20:18 #1214529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de 850
Op de 850 heb ik de remschijven van autopartsonline <a href=" www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=startpagina "> www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=startpagina
Moet zeggen dat die goed voldoen, de sportuitvoering dan.
Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 20:24 #1214530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remschijven

scaniar164 schreef : Ik zit ook met de vraag wat wil ik voorop voor een schijven monteren?
Hoe doet Scantech het bij een automaat??

Groeten Chris 

Als je even bij de zoekfunctie op deze site het trefwoord remmen in toets krijg je een lading info over remmen (dank voor de tip Henk 940). Ook over scantech, maar zoals ik al zij zijn er posts met zeer positieve reacties maar ook mensen die na 2 mndn wederom kromme schijven hadden. Of dit ligt aan de rijkunsten van betrokkenen of aan iets anders durf ik je niet te zeggen

Grt
Erik 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 20:30 #1214531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op de 850
Beste Bas
Praten we hier dan over gegroefde remmen of over geperforeerde schijven, of allebei ?
Grt
Erik 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 20:55 #1214532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb de geperforeerde
ik heb de geperforeerde schijven, die andere hadden ze toen nog niet. Zitten er nu denk ik 4 jaar onder en zeg 50.000km met automaat.

Moderators: Jerry Stam