Remmen volvo 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blijkbaar ben ik dus onverwacht van atmosferisch naar turbo gegaan. Heb net even onder de kap gespiekt en inderdaad een slakkenhuisvormig gevalletje op het inlaatkanaal net achter het luchtfilterhuis, da's nog eens een leuke verrasing. Dat IC voor intercooler stond had ik nog niet bedacht en aangezien er ook geen turbodrukmeter in zit, was er niets wat mij het idee gaf met een LPT van doen te hebben. Dat dit blok wel nog een ''redblock'' is, wist ik. Vandaar dat ik ook voor een 940 ben gegaan. Wat betreft het tunen van de motor door bijv. een grotere turbo, mischien ooit nog maar ik heb dat eerlijk gezegd een beetje gehad. Te veel negatieve ervaringen denk ik. Hoewel het natuurlijk altijd gaaf blijft om je bolide sneller/beter te maken
Dan terugkomend op de remmen. Ik heb wat speurwerk gedaan hier op de site en op het internet. Maar dat geeft eerlijk gezegd meer twijfel dan duidelijkheid. Zoals ik nu inschat kosten originele schijven (2x voorzijde) + een set remblokjes rond de 300 euro. Een paar euro meer of minder afhankelijk van de aanbieder is mogelijk. Dan heb ik remslangen (meteen maar mee vervangen) nog niet meegeteld
Voor ongeveer dat bedrag kan ik ook de hele handel upgraden. Ik denk dan aan gegroefde schijven (bijv AP, Brembo), Ferrodo blokken, stalen remslangen en DOT 5.1 olie. Iemand die ervaring heeft met deze combi of gewoon commentaar heeft op de dingen die ik roep, dan heel graag. Daarnaast blijft over het hele greenstuff verhaal, een complete set (schijven + blokken) is duidelijk goedkoper dan de concurrentie. Ik hoor zowel positieve als negatieve verhalen over dit merk
Graag jullie reacties/gedachten
Grt,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om van je LPT naar de 165 pk van de HPT, of nog verder (richting de 200pk) te gaan heb je geen andere turbo nodig. Alleen een klepje wat op een andere druk opent in de slang van inlaatspruitstuk naar turbo. Ikzelf vind .35 bar en 135 pk genoeg icm met mijn Vialle LPi systeem. Maar met Vialle LPi kun je ook tot ongeveer 200 pk.Erik 940 schreef : Wat betreft het tunen van de motor door bijv. een grotere turbo, mischien ooit nog maar ik heb dat eerlijk gezegd een beetje gehad. Te veel negatieve ervaringen denk ik. Hoewel het natuurlijk altijd gaaf blijft om je bolide sneller/beter te maken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Grt,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe doet Scantech het bij een automaat??
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Moet zeggen dat die goed voldoen, de sportuitvoering dan.
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je even bij de zoekfunctie op deze site het trefwoord remmen in toets krijg je een lading info over remmen (dank voor de tip Henk 940). Ook over scantech, maar zoals ik al zij zijn er posts met zeer positieve reacties maar ook mensen die na 2 mndn wederom kromme schijven hadden. Of dit ligt aan de rijkunsten van betrokkenen of aan iets anders durf ik je niet te zeggenscaniar164 schreef : Ik zit ook met de vraag wat wil ik voorop voor een schijven monteren?
Hoe doet Scantech het bij een automaat??
Groeten Chris
Grt
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Praten we hier dan over gegroefde remmen of over geperforeerde schijven, of allebei ?
Grt
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-