Beschermplaat onder carter vervangen zonder brug/assteunen. Is dat mogelijk
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 01:03 #1214360
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee
Nee, heb ik nog nooit gemerkt. Niet als je onder de achteras opkrikt, niet als je onder het steunpunt middenvoor opkrikt, en niet als je op een van de originele krikpunten opkrikt. Altijd vallen portieren normaal dicht, niet moeilijker dan anders, en geeft de auto niet het gevoel dat hij tordeert. Zelfs met de 780, die officieel niet eens op een tweekolommer zou mogen, hebben we nooit een probleem gehad. Evenmin als vroeger met 142, 144, 244 etc.
Dus waar komt het verhaal vandaan dat dat bij een 700-900 niet zou kunnen?
En ja, ik heb WEL auto's gehad waarbij je vooral geen portier open moest doen: bij de Rover 3500 die ik ooit had was ruitbreuk zelfs mogelijk als je de wagen bij vorst met een wiel op een stoeprand parkeerde, volgens zeggen. Bij die auto merkte je in ieder geval wel, dat een portier minder makkelijk sloot als de wagen op de krik stond.
Dus waar komt het verhaal vandaan dat dat bij een 700-900 niet zou kunnen?
En ja, ik heb WEL auto's gehad waarbij je vooral geen portier open moest doen: bij de Rover 3500 die ik ooit had was ruitbreuk zelfs mogelijk als je de wagen bij vorst met een wiel op een stoeprand parkeerde, volgens zeggen. Bij die auto merkte je in ieder geval wel, dat een portier minder makkelijk sloot als de wagen op de krik stond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 01:23 #1214363
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Fransozen
Hallo Volvisti
De grote Citroen's stonden erom bekend, dat ze op de brug nog al doorbogen. Zonder schade voor zover ik weet. Maar de deuren openen was geen goed idee als de auto eenmaal van de wielen af was.
Groetjes
Mathy
De grote Citroen's stonden erom bekend, dat ze op de brug nog al doorbogen. Zonder schade voor zover ik weet. Maar de deuren openen was geen goed idee als de auto eenmaal van de wielen af was.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 13:38 #1214391
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, hij zit er al onder. Even improviseren voor het gat van de standkachel uitlaat, maar het is gelukt met de auto op 4 wielen op de grond.wp001 schreef : Zit ie er al onder?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 18:36 #1325221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zonder brug?
Binnenkort wil ik de olie van mijn volvo 960 verversen (+ olie filter). Nou vroeg ik mij af of ik dit zonder een brug kan doen? Ik kan de auto wel beiderzijds opkrikken en op hardhouten blokken zetten, (hoogte circa 30/40 cm).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 21:26 #1325238
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb hem vandaag ook even
Ik heb hem vandaag ook even op de stoep gereden voor het olieverversen. Lukt uitstekend. Emmertje eronder. Is trouwens wel een sleutel 25 die ik eerst nog moest kopen voor de carterstop.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 16:08 #1325332
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Tuurlijk wel
Henk,
Investeer in een Omega krik en Omega assteunen ( ik heb er toch maar 4 gekocht) en je kan op straat heerlijk sleutelen. Volgens mijn buren lig ik er elk weekeind onder. Maar wat bedoel je met de beschermplaat van de carter? Je bedoelt de motorbeschermplaat dat zwarte kunststof ding wat met 3 of 4 schroeven vast zit?
Investeer in een Omega krik en Omega assteunen ( ik heb er toch maar 4 gekocht) en je kan op straat heerlijk sleutelen. Volgens mijn buren lig ik er elk weekeind onder. Maar wat bedoel je met de beschermplaat van de carter? Je bedoelt de motorbeschermplaat dat zwarte kunststof ding wat met 3 of 4 schroeven vast zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 16:11 #1325333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom
maar even langs in Bunde. Help ik wel even mee. Koffie staat klaar.
Moderators: Jerry Stam