Groupbuy: Tyre Pressure Monitor (draadloos)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 09:45 #1209135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

JP Elverding schreef : Ik moet rond de 20e van deze maand circa 12 stuks gaan bestellen.

Bedoel je dan 12 van die losse zenders, dus 4 per auto, waarmee je nu al aan de 12 komt, of 12 sets van 4, dus 48 stuks minimaal, los van de 6/4-wielige mogelijkheden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 10:31 #1209139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gwewicht en onbalans?
Heren,
Ik heb twee vragen rond dit systeem. Als ik het goed begrijp vervangt dit systeem het ventieldopje door een stukje electronica. Dat weegt vast meer dan een simpel dopje. Betekent het dat je nadat je dit gekocht hebt je de boel opnieuw moet laten balanceren? En neemt het dopje dan ook de afsluitfunctie van het ventiel over? Of moet het hele ventiel eruit en wordt dat vervangen door een nieuw ventiel dat het meetsysteem in de band brengt? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 14:02 #1209152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede vraag
Maar ik heb geen idee of er sprake is van onbalans die moet worden gecorrigeerd. Ik zal proberen iemand het gewicht van zo'n dopje te laten nakijken of te wegen.
Deze monitordopjes komen boven op de standaard ventielen.Een van de grootste nadelen van permanente monitoren was dat ze aan de binnenkant van de band geplaatst werden; dat is bij dit systeem dus niet het geval, en kun je je zowel op je winterbanden als op de zomerbanden plaatsen.
Ik moet ongeveer 12 sets afnemen, maakt weinig uit of het 4 of 6 bands uitvoeringen zijn.
GroetendJP

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 18:49 #1209185 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Tegen gewicht
Als dit nodig mocht zijn kan je dit oplossen door recht tegenover het ventiel een "zinkje" monteren van hetzelfde gewicht.
NB een normaal balanceer apparaat rond de gewichten af op 5 Gram. Dat voel je blijkbaar niet, net als steentjes ed die in het profiel blijven zitten.
Ik heb ooit zelf wielen gemaakt. Toen ze klaar waren heb ik ze bij de bandenboer op het balanceer apparaat gezet om er balanceer loodjes vast op te solderen.
Het balanceer apparaat moest in een speciale modus gezet worden om op 1 Gram nauwkeurig te kunnen balanceren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 17:51 #1209285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewicht
Het ventieldopvervangende monitordinkie weegt circa 8 gram, incl knoopcel.
Voor zover bekend levert dit geen problemen op tenzij de band/velg combinatie al tegen het onbalans aanzit.
Hoop dat dit weer voldoende info is?Fijne dag
JP 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 13:17 #1209722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Maar er is was te weinig animo; binnenkort zullen deze TPMS-en wel in de reguliere winkelverkoop komen!
Bedankt voor de reacties
JP 

Moderators: Jerry Stam