hlambrechts schreef :
Pierre van Aert schreef : Inderdaad, sorry vergat ik even.
Alle velgen van een 940 passen op de 240 en 740, andersom niet altijd. De 15 inch Virgo's ( ET 20 ) natuurlijk wel, alhoewel dat bij een 940 met ABS best weleens twijfelachtig zou kunnen zijn.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben Pierre.In alle geval op een 780 van modeljaar 1988 met ABS passen de Virgo's niet.Heb de Virgo's ooit als tijdelijke velgen willen plaatsen maar ze liepen aan op de remklauwen.
Groeten.Hedwig
Hoe is het mogelijk!
Deze namiddag dacht ik van de 745 (modeljaar 1989) even de velgen (Draco's), daar liggen winterbanden omheen, om te wisselen voor de eerder vermelde Virgo's met nog mooie zomerbanden. Door de haast waarmee ik deze job wou uitvoeren dacht ik pas na het plaatsen van de 4° velg (RV) eraan om even met het wiel te draaien. Dat viel niet mee want de velg blokkeerde onmiddelijk op de remklauw! Blijkbaar lukt het dus eigenlijk ook niet met een 740 wanneer deze met ABS is uitgevoerd, dit had ik natuurlijk moeten weten na het voorval met de 780. Nog te speels en onnadenkend zeker.
Dus jammer maar helaas weer de 4 velgen moeten omwisselen, spijtig veel werk voor niets.
Maar belangrijk om weten is dat het alzo
<u>niet voldoende</u> is te weten dat de
<u>diameter, de breedte en de ET-waarde van de velgen hetzelfde </u>is om beide velgen te laten passen!Of weet er nog iemand van een waarde die je moet controeleren?
Groeten.Hedwig