Velgen en type auto?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Nou zie ik op marktplaats iemand die adverteert met 4 velgen en winterbanden voor V70/850/940/960

Past dat allemaal op een 940 is mijn vraag? (velg)
(Ze hoeven maar 1 keer Winterberg op en neer in Febr. 2009, maar zie ze nou te koop staan, en heb de tijd nog)
Zijn winterbanden daar al verplicht? Of kan men nog volstaan met alleen sneeuwkettingen? (Ze zijn daar immers over bezig)

Mooi huisje boeken? Heb <a href=" www.vakantiesauerland.nl/ "> www.vakantiesauerland.nl te pakken daar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ET waarde, en steek en aantal gaten is dus belangrijk.
qua winterbanden: je moet volgens mij maatregelen nemen om veilig te kunnen blijven rijden. dat wil niet zeggen dat je op elk moment in de winter verplicht op winterbanden moet rijden. je moet je aanpassen aan de weersomstandigheden om veilig deel te nemen aan het verkeer. als het 10 graden is in de winter mag je volgens mij gewoon op zomerbanden rijden. mocht het opeens gaan sneeuwen, dan voldoen ze niet meer (want niet meer veilig) en moet je dus maatregelen nemen. bovendien is er een grijs gebied: hoe snel kunnen de omstandigheden veranderen en hoe snel kun je daar (zeker als buitenlander) op inspelen. om niet te hoeven wisselen, is het natuurlijk handig om op winterbanden te vertrekken.kans op sneeuw is redelijk groot in februari, is winterberg ook geen wintersportgebied ?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Daarom leek me een set extra velgen en banden wel handig (kettingen heb ik wel)
Maar ik had van de week een lekke band, en ik heb idd lichtmetalen velgen, 5 gaats, en 1 gat waar een dikke spijker doorheen past zeg maar, dat uitsteeksel zit weer aan het deel waar het wiel op komt, en dat deel steekt weer in dat gat.
Ik vroeg me af of alle Volvo's zo'n extra gat hebben in de velg, mijn vorige 460 en 240 hadden dat niet, maar kan zijn dat de velgen van V70/850 en 9 serie dat allemaal wel hebben t/m een bepaald bouwjaar.

Waar vindt ik de ET waarde?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle 240,740 en 940 zijn onderling uitwisselbaar en hebben op een uitzondering na ( bijvoorbeeld de 240 Virgo velg ET 20 ) een ET waarde van 25.
Wel of geen pengat in de velg is niet van belang, want die is gewoon uit de wielnaaf te schroeven. Trouwens alleen hele vroege 240 velgen hebben geen pengat, misschien vroege 740 ook niet, maar dat weet ik niet zeker.Velgen van een 850 of V70 passen zonder serieuze aanpassing (spoorverbreders) niet want ET waarde is 43, waardoor de velg niet over de remklauw past.Winterbanden met velg van een 850 of V70 lijken verlokkelijk, omdat die veel meer in omloop zijn. Sneeuwkettingen kunnen op de voorwielaangedreven 850 / V70 niet gemonteerd worden ( te weinig afstand tussen veerschotel en band )
- V700 register
- Nieuw lid
-

Voldoende antwoordt.

Ik ga dus mijn oog toeleggen op iemand die de winterbanden en velgen van een 240 of 740 of 940 opruimt!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Je vergeet de naafdiameter, die is ook niet geheel onbelangrijk.henk 940LPT schreef : ET waarde, en steek en aantal gaten is dus belangrijk.
ET (wat staat Einpres Tiefe) kun je terugvinden op de (Volvo-)velgen. Hoe andere merken dat doen, weet ik niet.Je ziet trouwens dat ET onderstreept is, je kunt daar op klikken, dan krijg je onder andere deze pagina te zien:<a href="/node/5432">ET-Waarde: Hoe en wat.</a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
De 14 duims velgen van een 240 of van een vroege 740 zullen toch echt niet passen op een 940.Hulzie schreef : Pierre,
Voldoende antwoordt.
Ik ga dus mijn oog toeleggen op iemand die de winterbanden en velgen van een 240 of 740 of 940 opruimt!
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle velgen van een 940 passen op de 240 en 740, andersom niet altijd. De 15 inch Virgo's ( ET 20 ) natuurlijk wel, alhoewel dat bij een 940 met ABS best weleens twijfelachtig zou kunnen zijn.

- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Daar kon je wel eens gelijk in hebben Pierre.In alle geval op een 780 van modeljaar 1988 met ABS passen de Virgo's niet.Heb de Virgo's ooit als tijdelijke velgen willen plaatsen maar ze liepen aan op de remklauwen.Pierre van Aert schreef : Inderdaad, sorry vergat ik even.
Alle velgen van een 940 passen op de 240 en 740, andersom niet altijd. De 15 inch Virgo's ( ET 20 ) natuurlijk wel, alhoewel dat bij een 940 met ABS best weleens twijfelachtig zou kunnen zijn.
Groeten.Hedwig