aan de kook (960)

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 21:53 #1205792 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Tot "min" bijvullen
Roel,
Bij koude motor zou je tot "min" moeten bijvullen. Wanneer de motor warm wordt stijgt het peil vanzelf.
Zeker als je dop van het expansie vat niet helemaal fris meer is wordt het "teveel" er zonder pardon uitgekotst.
Mijn voorstel zou zijn:
1: nieuwe dop van het expansie vat aanschaffen, iets van €10~€15 (bij de dealer).  Je moet een 150KPa versie hebben
2 aanvullen bij koude motor tot het "min"-streepje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 22:04 #1205796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke, is de moeite niet om
Oke, is de moeite niet om het niet te doen (dop vervangen 150KPa) ik ga morgen wel naar de daeler.
Maar nu rust mij nog wel de vraag over de koel ventilator omdat ik toch het idee heb dat deze wat laat of niet zijn werk doet, maar dat kan ik aflezen aan het temperatuurmeterje in het dashbord toch? die komt immers nooit voorbij het midden richting rood.
alvast bedankt voor uw reactie's

Roel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 23:05 #1205805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat er na een nacht
Staat er na een nacht stilstand nog druk op het systeem?
Sympthomen doen mij denken aan drukopbouw in het koelsysteem door een lekke koppakking. Laat even bij een garage het CO in het koelsysteem meten.
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 21:43 #1205903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als bij stationair draaien
Als bij stationair draaien een constante stroom kleine bubbeltjes uit het koelwater in het expansievat opstijgt is de kans zeer groot dat je koppaking lekt.
Had ik ook bij mijn S90. Flinke drukopbouw, koelwaterverlies, bubbeltjes in expansievat. Temperatuurmeter bleef normaal, geen water in de olie. Heb er uiteindelijk een nieuwe kop op moeten zetten waarna alles weer normaal is.
In principe hoor je overigens nooit koelwater bij te moeten vullen.  Je zou inderdaad wel eerst een nieuwe dop op expansievat kunnen proberen., kost je bijna niks en je weet het maar nooit.
Maar als ie bubbelt vrees ik het ergste.
Succes. Balen dat het net voor de vakantie moet gebeuren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 00:09 #1205927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Darmpje expansievat
Kijk ook eens na of het darmpje dat aan de zijkant van je expansievat zit en naar de bovenkant van de radiator loop niet verstopt zit met smurrie. Ik heb twee weken terug ontdekt dat het helemaal dicht zat na de radiator van mijn diesel te hebben vervangen. Het is misschien niet nodig maar je weet nooit....
Gr. Hugo

Moderators: Jerry Stam