Automaten 940 LPT en HPT hetzelfde? Hoeveel sterker/zwakker zijn deze dan een handbak?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2008 21:25 #1204197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
De koppelomvormer is wat anders dan de lamellenoppelingen die de versnellingen in de automatische bak vergrendelen. Met koppeling in mijn vorige reactie bedoelde ik die van een handbak.
De koppelomvormer is een koppeling die uit 2 delen  met schoepen bestaat , door deze koppeling te voorzien van olie zal het aangedreven deel (motor) de automatische bak aandrijven.
Bijkomend voordeel is dat het toerental van de motor wordt omgezet in kracht, vandaar de naam koppelomvormer.
Er is veel meer om je zorgen over te maken, achterstallig onderhoud, olielekkage, gescheurde spruitstukken bij een turbo, elektrische storingen enz.
Wat ik hiermee aangeef is dat je ook een beetje geluk moet hebben bij de aanschaf, eigenlijk is bij normaal onderhoud zowel de handbak als de automaat geen enkel probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 06:39 #1204244 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic keuze
Iedereen bedankt voor het snelle antwoorden en de uitleg.
Ik denk dat mijn voorkeur een automaat wordt vanwegen het gemak, maar mocht ik een mooie 940 vinden met handbak is dat zeker het overwegen waard!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam