airco zelf bijvullen (uitgezocht en het werkt!)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het feit dat jij niks in het milieu lekt, wil niks zeggen over het feit of iets illegaal is of niet.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

OEPS!

Gulle Groet,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als je die slang met opzet hebt laten knappen, zou dat best een misdaad kunnen zijn ja.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Miquelangelo1969 schreef : Heb ergens gelezen dat dat gelijk staat aan de vervuiling die mijn auto na 6000 km zou hebben gemaakt!
dat wordt dan 6000 km fietsen om het een beetje goed te maken
zelf niets aan over gehouden hoop ? of die damp teveel inzitten ademen ?

dat komt voor mij op de eerste plaats, daarna het milieu
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de handel wordt bij een zeer kleine lekkage dit nogal eens toegepast om de klant een auto met een "goed werkende airco" te verkopen.
Als na de hand de boel toch gerepareerd dient te worden zit die troep dus overal aldus de ervaring van een ervaren aircoman.
Reparatiekosten aan een airco zijn zowiezo niet normaal en door de connecties van Chris (scaniar 164) is het vervanngen van de diverse delen nog net geen aderlating geweest.
Ook kan ik mij voorstellen dat deze lekstopper van invloed is op de (schoepen) compressor.
Denk er nog maar eens over na.

- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoe heb je het gevuld? Ook met Meko spul?Miquelangelo1969 schreef : Heb ik toch een paar dagen geleden een misdaad begaan...... nét mijn airco laten vullen, sta ik voor de deur mijn aircopomp aan te sluiten..... klapt er een slang! Een hele grote groene wolk onder mijn openstaande motorkap vandaan. Heb ergens gelezen dat dat gelijk staat aan de vervuiling die mijn auto na 6000 km zou hebben gemaakt!
OEPS!
Gulle Groet,
Ik heb de spul inmiddels binnen. De enige ventiel - zouden er geen twee moeten zijn? - is te vinden bij de reservoir. Daarop aangesloten en gevuld. Nou ja, gevuld?. De druk bij de 940 was constant en de naald van de meter stond precies in het miden van de blauwe gedeelte waar het moet staan. Er kwam zowat niets de airco in. De 940-airco werkte perfect dus het zal wel zo horen. De 960 was een ander verhaal. De druk varieerde, oscilleerde. De naald van de drukmeter ging over de hele blauwe schaalgedeelte heen en weer. In ongeveer 10 seconden verliep de druk van min naar max en terug. In deze airco ging meer in maar ook niet veel. Van de twee flessen heb ik nog anderhalf over. De 960-airco heb ik op een extreem warme dag even getest en het werkte zwakjes. Nu wacht ik op de volgende warme dag om opnieuw te testen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Nee, het vullen heb ik niet zelf gedaan maar laten doen. Helaas was toen niet ontdekt dat de slang op knappen stond..... Gelukkig zat ik zelf in de auto toen het gebeurde!

Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
De volvo heeft 1 aansluiting ook wel de lagedruk aansluiting genoemd, meestal geplaatst op het filter in de motorruimte na de verdamper onder het dashbord.
Een evt tweede aansluiting zit vaak bij de pomp inderdaad de hogedrukaansluiting, volgens mij bij de volvo airco's niet.
Een airco doet het niet zwakjes, als de keuze op ontwasemen staat zal de pomp altijd worden aangestuurd en koude lucht leveren behalve als er onvoldoende koudemiddel inzit.
We zijn benieuwd op de afloop.

- V700 register
- Nieuw lid
-