Aandraaien kroonmoer Voorwielnaaf 740 stationwagen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2008 14:14 #1203983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haynes weet raad!
Bedankt Willem!
Mijn gevoel was toch redelijk dicht bij de juiste methode. Punt no. 4 had ik niet verwarcht maar is wel logisch als het zootje los zit. . .even met hoge voorspanning alles op zijn plaats zetten luisteren of er lawaair is en zo niet dan de spanning er af en zonder speling en zonder of weinig voorspanning de lager borgen.
4. Loosen hub nut slightly, then tighten to 57 Nm, at the same time rotating brake disc.
Raar getal voor deze stap. . . mag uiteraard ook 55 mogen zijn
5. Loosen nut half a turn, then retighten with fingers only(1,5 Nm).6. Insert new cotter pin. Tighten hub nut if necessary to align the next cotter pin hole.
Ik zit dus precies goed met mijn tik-tik-tik methode.
Idereen bedankt.
Mijn gevoel was toch redelijk dicht bij de juiste methode. Punt no. 4 had ik niet verwarcht maar is wel logisch als het zootje los zit. . .even met hoge voorspanning alles op zijn plaats zetten luisteren of er lawaair is en zo niet dan de spanning er af en zonder speling en zonder of weinig voorspanning de lager borgen.
4. Loosen hub nut slightly, then tighten to 57 Nm, at the same time rotating brake disc.
Raar getal voor deze stap. . . mag uiteraard ook 55 mogen zijn
5. Loosen nut half a turn, then retighten with fingers only(1,5 Nm).6. Insert new cotter pin. Tighten hub nut if necessary to align the next cotter pin hole.
Ik zit dus precies goed met mijn tik-tik-tik methode.
Idereen bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2008 14:21 #1203986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fat Rat. Je advies zat op het juiste spoor!
Jammer dat je niet je Haynes bij de hand had om je advies af te ronden. Het ging mij om hoeveel precies het oordraaien van de kroonmoer mocht.
Groejes.
Groejes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2008 11:42 #1204067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic methode
Deze methode zoals in haynes beschreven heb ik ook aangehouden toen ik schijven met geintegreerde naaf ging vervangen van mijn toenmalige MY'86 en alles liep de ca. 15dkm die ik er vervolgens mee gereden heb netjes en strak in het spoor.
Moderators: Jerry Stam