Stuurbekrachtiging gebruikt ATF, lekstop gebruiken of niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2008 13:58 #1205188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontluchtingsgaatje is open
De dop heeft een 'gewoon' ontluchtingsgaatje, als je erop blaast merk je dat ie open is. Dus er is geen overdruk in het systeem. De harmonicarubbers van het stuurhuis heb ik schoongepoetst en een halve slag gedraaid, nu na een dikke week hangt er nog geen drupje aan. Uit de verhalen op dit forum krijg ik de indruk dat nieuwe ATF ook een heilzame werking heeft op de conditie van de keerringen. Omdat de auto binnenkort toch nieuwe olie moet en remvloeistof dacht ik daarbij dan maar de keerringen te laten vervangen, maar bij Nordicar zeiden ze dat ze geen losse keerringen leverden omdat er veel verschil was tussen de diverse typen stuurhuis en het ook zoveel werk was dat je beter een gereviseerd stuurhuis kon monteren. Ik zie het toch maar weer even aan. Het testverslag van de lekstop uit Engeland ben ik ook wel nieuwsgierig naar trouwens!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 00:51 #1205248 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Drukopbouw
De 960 van m'n vader.
Nieuwe dop (omdat ik de oude gesloopt had)
Vandaag toch nog drukopbouw vastgesteld.
Toch maar een paar gaatjes geboord.
Ik hou je op de hoogte wat betreft lekkage's langs de dop.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2008 01:48 #1205329 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet ver genoeg
Vandaag toch nog drukopbouw.
Gaatjes net niet ver genoeg doorgeboord
Wordt vervolgd...........

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2008 02:34 #1205510 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Geen lekkage
Deksel gewoon open geboord.
Er is nu een gegarandeerde "open" verbinding tussen het reservoir en de buiten-lucht.
Geen lekkage rond de vuldop!
Wellicht draagt dit bij tot wat minder lekkende stuurhuizen 960/V+S 90.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 09:17 #1205711 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Flesje lekstop gearriveerd
Zoals beloofd het ATF vervolg. Inmiddels is er een flesje afgeleverd van het merk Lucas. Verder speuren op Internet leerde mij dat het spul ook in NL te koop is. Op marktplaats staat een advertentie van een bedrijf uit Rotterdam dat het verkoopt voor € 15,--. Ik denk dat het ook wel bij automateriaalzaken te koop is. Maar ik heb het nog niet gebruikt. Volgende week gaat de S90 naar de sleutelaar voor nieuwe draagarmrubbers. Dan maken we meteen de onderkant droog want de ATF is doorgesijpeld op plekken waar je het niet hebben wilt. Dan gaan we de lekstop toevoegen en gaat de S 's nachts met zijn voorvoeten op een stuk karton slapen om te zien of ie zindelijk blijft. Wordt vervolgd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 12:03 #1210754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucas lekstop, werkt het?
Hee Erik, kun je al iets melden over het effect van die Lucas lekstop? Overigens bij mij wordt het lekken minder, waarschijnlijk laat de verse ATF de keerringen weer iets soepeler zijn, maar de stuurpomp gaat nu wel rottige geluiden maken. Er zit ook schuimvorming nu in het tankje. Dus er zal i.i.g. een nieuwe pomp inmoeten binnenkort. Maar het stuurhuis zelf vervang ik liever niet, dus als die lekstop een beetje werkt....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 15:45 #1238120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucas lekstop voor stuurhuis, ervaringen?
Hoi Erik, ben je nog actief op het forum? Het is nu een jaar geleden, wat zijn je ervaringen met dat spul? Of is er iemand anders die ervaringen ermee heeft opgedaan? Bij mij nog steeds een drupje af en toe, ik word er toch wel flauw van. Maar ik zie ook wel op tegen het vervangen van die keerringen....

Moderators: Jerry Stam