G3 en distributieriem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Overigens, en wellicht maakt dat het nog duidelijker:
Om administratief je auto op G3 te krijgen (voor pakweg 30 euro) moet je een B230FK hebben, chassisnummer met een T of hoger en een Vialle LPE met een van de twee nummers, met de bijbehorende bon uit 2002 of later. Hier was het mij om te doen, maar dat lukt dus niet.
waarbij de bon eigenlijk doorslaggevend is als bewijsmateriaal dat jouw computer jonger is dan 2002. aan het LPE nummers is dat niet af te lezen...
voor ombouw naar G3 dmv een nieuwe computer geldt ook dat je één van die beide LPE nummers moet hebben, icm een FK. met die nieuwe computer (van na 2002, met digitale regeling) kom je dus weer in aanmerking voor de administratieve regeling. kosten zijn een nieuwe LPE, prijs daarvan varieert van 485 (bas ?, ook incl btw ??) tot 597 (ikzelf, zeker incl. btw). de LPE nummers zullen voor de funtionaliteit waarschijnlijk belangrijk zijn, de nieuw LPE is dan backwards compatible met de rest van het systeem (waar de LPE met één van die nummers uit kwam)
de LPE nummers zijn dus in beide gevallen belangrijk als je een LPi installatie hebt. het -117 nummer klopt, die had ik voor ombouw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jij krijgt voor die 597 inclusief een nagelnieuwe (mag ik hopen) en ik krijg voor 485 (ook incl.) een ge-herprogrameerde, ruilmodel dus.henk 940LPT schreef : voor ombouw naar G3 dmv een nieuwe computer geldt ook dat je één van die beide LPE nummers moet hebben, icm een FK. met die nieuwe computer (van na 2002, met digitale regeling) kom je dus weer in aanmerking voor de administratieve regeling. kosten zijn een nieuwe LPE, prijs daarvan varieert van 485 (bas ?, ook incl btw ??) tot 597 (ikzelf, zeker incl. btw). de LPE nummers zullen voor de funtionaliteit waarschijnlijk belangrijk zijn, de nieuw LPE is dan backwards compatible met de rest van het systeem (waar de LPE met één van die nummers uit kwam)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de auto nog maar een paar maandenBaseman schreef :
Maar hoe kom je, waarom aan een nieuwe gratis LPE dan?Jachtgroen schreef : .....behalve dan de kas spekken van de inbouwer en uiteindelijk mijn kas omdat ik door G3 minder wegenbelasting betaal.
De ombouw is in 2002 gedaan door de eerste eigenaar, ik heb de garantiebewijzen van de LPI erbij dus ik kon zien dat in 2002 de nieuwe LPE computer is ingebouwd.
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarmee wordt mijn verhaal alleen maar verduidelijkt, dank je.Jachtgroen schreef : De ombouw is in 2002 gedaan door de eerste eigenaar, ik heb de garantiebewijzen van de LPI erbij dus ik kon zien dat in 2002 de nieuwe LPE computer is ingebouwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Jij krijgt voor die 597 inclusief een nagelnieuwe (mag ik hopen) en ik krijg voor 485 (ook incl.) een ge-herprogrameerde, ruilmodel dus.
hij zag er wel nieuw uit
tja, 485 is bijna 500, 20% btw erbij (ff uit het hoofd rekenen) zit je tegen de 600. vandaar mijn vraag over incl/excl.
het devies is dus: als je de kans hebt om een "ruiler" vragen ...
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Is een distributieriem zelf te vervangen?