Nieuwe (goedkopere ) vorm bij de motorrijtuigenbelasting

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 17:55 #1201885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO2 filter? Voor zover ik
CO2 filter?
Voor zover ik nog iets weet van mijn HAVO scheikunde is het resultaat van het verbranden van koolwaterstoffen (benzine of LPG) H20 + CO2. (reststoffen als gevolg van onvolledige verbranding even buiten beschouwing latend.) m.a.w. CO2 is een hoofdbestanddeel dat vrijkomt bij de verbranding. Lijkt me sterk dat je dat weg kan fliteren, waar moet je het laten?
Verder zit in de lucht die jij en ik in ademen van nature al CO2! Het is noodzakelijk voor planten om fotosynthese mee te kunnen doen. geen CO2 = geen planten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 18:58 #1201891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan wel.
Ik vond een amerikaanse site (wetenschappelijk blabla un Utah ergens) die een filter had uitgevonden, wat 85 kilo CO2 kan absorberen.
Omgerekend is dat dan, uitgaande van 210 gram per kilometer, elke 400 kilometer nodig, dat filter leeg te schudden. De amerikaanse suggestie was, dit af te voeren bij elke tankbeurt. Prima plan.
Dus, het kan wel, maar of het extra gewicht van dat filter, de afvoerinstallatie en de rit naar het afvoerpompstation allemaal waard wordt, vraag ik me af.
Maar 100% eruit hoeft niet, 55% is al genoeg. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 19:30 #1201895 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Je blijft aan de gang

Baseman schreef : Ik vond een amerikaanse site (wetenschappelijk blabla un Utah ergens) die een filter had uitgevonden, wat 85 kilo CO2 kan absorberen.

Vroeger, toen ik jonger was, had iedereen het over giftige gassen en milieuvervuiling.
Toen droomde men van volledige verbranding, alleen nog CO2 en water als uitstoot.
Nu is het bijna zover, is het weer niet goed... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 20:22 #1201903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie weet?
Allereerst iedereen bedankt die gereageerd heeft.
Hoewel ik een tijdje van dit forum ben weggeweest, wist ik, dat dit onderwerp te serieus was om het niet te melden.
Nu nog op zoek naar een goedgekeurd CO2 filter en de juiste keuringsinstantie voor het Rechtsgeldige Certificaat.

Keep in touch!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 20:32 #1201905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Net nog even op de belastingsite gekeken: Als je personenauto CO-zuinig en ook nog eens met G3 rijdt, betaal je ook 50% minder dan met "gewoon G3"'.
Het wordt steeds interessanter!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 21:29 #1201916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat bedoelde ik ook.

Bloemenman1960 schreef : Net nog even op de belastingsite gekeken: Als je personenauto CO-zuinig en ook nog eens met G3 rijdt, betaal je ook 50% minder dan met "gewoon G3"'.
Het wordt steeds interessanter!

Mijn auto kost nu per jaar:G2 1392 euro en op G3 wordt dat dan 1028.
Als hij dan ook nog eens CO2-zuinig wordt, is het nog maar 506 euro.
Ja, dat scheelt inderdaad aanzienlijk.
Komen we toch weer terug bij 55% waterdampinjectie.....;) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2008 07:59 #1201940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Artikel 3

Baseman schreef : Er schijnen wel CO2 filters te zijn, daar ga ik, als ik even tijd heb, weer achteraan.Vooralsnog lijkt me openhouden (wat standaard al gebeurd) handig, al is het maar als verwijzing.
Ohja, graag gedaan.
Overigens moet de auto voldoen aan de emissieeisen zoals gesteld in keuringsvoorschriften motorrijtuigen luchtverontreiniging art 3.Ik kan alleen daarin geen getallen ophengelen. Wellicht komt dat nog.

Lijkt mij dat het hier gewoon om het APK keuringsvoorschrift gaat.
M.a.w. APK goedgekeurd = conform de emissie eisen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2008 11:45 #1201970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, dat lijkt alleen maar.

Bloemenman1960 schreef : Lijkt mij dat het hier gewoon om het APK keuringsvoorschrift gaat.

Bij de APK wordt alleen gekeken of de auto niet meer uitstoot heeft dan er in het boekje staat op benzine en op gas moet ie daar (bij voorkeur ruim) onder blijven. Dat haalt ie meestal makkelijk.
Aangezien jouw auto op gas de benzinewaarden makkelijk haalt, maar niet onder de CO2-vriendelijk-grens komt, zul je dit moeten aantonen (als jij denkt dat ie wel onder de 100 zit) met een door de RDW geaccepteerd/erkende methode en ik betwijfel zelfs of een TUV of TNO certificaat (als ze dat al afgeven) voldoende is om dit op je kenteken te krijgen.
Daarna begint het hele gelazer pas, want dan moet je de belastingdienst nog om krijgen. Nu weet ik niet hoe oud je bent, maar dat kon wel eens een lifetime experience worden.
Het is nogal een verschil hoor, 110 gram.km tegenover je huidige 220 gram/km, of hoeveel is het precies.Als jouw auto spontaan op gas 1 op 20 gaat rijden (en dat kun je aantonen) dan komen we ergens.
Dus nee, zo simpel is het niet. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 00:23 #1202082 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vroeger
Toen hadden ze het ook over "zure regen", compleet met TV spotjes over bomen met uitgedroogde toppen als gevolg van die "zure regen".
Hoor je nooit meer wat van.
Zo om de 5 jaar veranderen we weer van milieu speerpunt onderwerp.
Deze planeet "slijt" nu eenmaal van het leven erop.............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 11:04 #1202099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB
Heb een mailtje naar de ANWB gestuurd met het verzoek om informatie.
Misschien kunnen zij wat doen? Vragen kost niets, als ik antwoord heb zet ik het in dit draadje.

Moderators: Jerry Stam