Veerpoottransplantatie - *** update: het past (met foto-verslag) ***
- V700 register
- Nieuw lid
-
Behalve de remschijven zijn ook de schokdempers redelijk week aan het worden dus lijkt het me een mooi moment om dit in één keer te doen.
En dan komen we op een interessant punt:
Ik vermoed (na wat research) dat veerpoten van latere modellen (zelfs de 940?) ook onder mijn oude neus 740 zouden moeten passen, mits ik ze maar beiden vervang.Het zou in dat geval mogelijk zelfs niet uitmaken of ik ze van een ABS of zonder ABS model haal, omdat ik dan het tandwiel niet gebruik en de sensor verwijder.
Heb ik dat juist?En passen de huidige remklauwen dan nog?Waar moet ik dan op letten als ik remschijven erbij koop (dikte / diameter)?Voordeel lijkt me dat de keuze uit schokdempers (rode Koni's etc) weer groter wordt.Wie kan één en ander verhelderen?Of wie haalt me uit mijn droom?
update: ik kreeg in het topic van "Wolwo" over de DHZ veerpootbrug de indruk dat de veerpoten qua bevestiging bij de 740 / 940 hetzelfde zijn?
Ik heb enkele foto's gemaakt van de remschijf en die staan hier: <a href=" s146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT76/remschijf/ "> s146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT76/remschijf/
Update:De nieuwe veerpoten zitten er onder! Ook de ankerplaten pasten, na wat kleine modificaties.Het verslag met foto's is te vinden via het dagboeklinkje hieronder:
<a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=532837#532837 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=532837#532837
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gegroet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo ga ik dus naar normale naaf constructie MET geventileerde schijven (wel neem ik 940 klauwen zonder ABS, zijn groter, weet vrijwel zeker dat dit past)
Remmen die er nu op zitten zijn onder de maat (ook door minder goede staat), maar nu ik toch bezig ben...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga m'n ervaringen in iedergeval met foto's op het forum zettenflip_21 schreef : Ik heb nu ook een geïntegreerde naaf constructie, en GEEN geventileerde schijven...
Zo ga ik dus naar normale naaf constructie MET geventileerde schijven (wel neem ik 940 klauwen zonder ABS, zijn groter, weet vrijwel zeker dat dit past)
Remmen die er nu op zitten zijn onder de maat (ook door minder goede staat), maar nu ik toch bezig ben...

- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Wel van het laatste model van 1996/98.
Abs dus.
Je remklauwen kan je overzetten en samen met nieuwe schijven en blokken heb je alles opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar passen de veerpootlagers dan ook? Dus veerpootllagers van een 96'er in een 82'er?Wytze schreef : Daar zitten onder beide wagens nog de veerpoten.
Wel van het laatste model van 1996/98.
Abs dus.
Je remklauwen kan je overzetten en samen met nieuwe schijven en blokken heb je alles opgelost.
Groet,
Philip
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Anders mail ik vanavond even. Heb sowieso nog wat dingen nodig!Als ik langsrij is het misschien nog wat beter te zien dan op een foto?Ik stuur anders wel een foto mee (vanaf onderen in veerpoot en vanaf boven onder motorkap?).Wytze schreef : Van de dome waar de poot in rust boven