stuurpomp koeler?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 23:51 #1065358 door V700 register
stuurpomp koeler? is gemaakt door V700 register
Volvovrienden,
Even een vervolg op m'n geluiden die vanuit de stuurinrichting komen. De garage heeft er weer naar gekeken en constateerde een soort koeler bij de stuurpomp (zo lijkt het). Ze hebben dit vergeleken met andere 960 ers, maar kwamen dat ding niet tegen. Nu komt mijn 960 uit duitsland, en die andere niet. Ze verdenken nu deze koeler, en niet het stuurhuis (verdere diagnose gaat binnenkort volgen). De monteur, die toch behoorlijk veel volvo-ervaring heeft, is deze koeler nog nooit tegengekomen. Navraag bij een volvodealer gaf ook geen succes. Wat zou dit kunnen zijn? Ik zal morgen trachten foto's te maken, als ik kan vaststellen waar de betreffende koeler zit (ik was er namelijk niet bij toen de auto onderzocht werd). Zegt jullie dit iets?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 00:37 #1201518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
Ik vond in VADIS een artikel met overzicht van wijzigingen, met de tekst:

De laatste regel is denk ik het antwoord, niet? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 00:51 #1201519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koeler
mijn gecrashte duitse 940 heeft ook een bepaalde leiding met een aantal krullen van stalen buis erin. lijkt me dus ook in DE geleverd...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 01:00 #1201520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geluid
Het lijkt inderdaad het antwoord. Maar kan deze koeler een trilling in het stuur veroorzaken bij scherp insturen, met een bijkomend metalen geluid (soort van schrapend metaal op metaal geluid)? Wellicht door lucht in de leiding?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 01:36 #1201521 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Olie?
Hallo Hans
Zit er genoeg olie in de stuurpomp?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 09:29 #1201523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je

Mathy schreef : Hallo Hans
Zit er genoeg olie in de stuurpomp?
Groetjes
Mathy

Je mag toch aannemen dat de garage dat als eerte controleert. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 09:31 #1201524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou.

960 estate 1996 schreef : Je mag toch aannemen dat de garage dat als eerte controleert.

Ik neem van garages niets aan, zonder dat ik het zelf gezien heb.Bleek niet zelden onterecht: Bougiekabel los, koelvloeistof 'vergeten'???, APK keur met defecte koplamp, opgemerk, maar niets aan gedaan, dat soort dingen.
Sinds ik verlang dat alles wat defect is in mijn kofferbak beland (mits geen ruilonderdeel) was de rekening de laatste paar keer een stuk lager.......dan de voorzichtige schatting vooraf. Meestal is dat andersom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 09:36 #1201526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De

Baseman schreef :

960 estate 1996 schreef : Je mag toch aannemen dat de garage dat als eerte controleert.

Ik neem van garages niets aan, zonder dat ik het zelf gezien heb.

De garage waar ik al jaren kom wel Bas.
Een en al lof over deze man en zijn garagebedrijf.(doet niet in auto s handelen) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 15:52 #1201550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

960 estate 1996 schreef : Een en al lof over deze man en zijn garagebedrijf.(doet niet in auto s handelen)

Ik wilde ze ook niet in discrediet brengen, maar mijn ervaringen met de slopel dealer waren zoals je begrijpt, minder goed.Het lijkt wel of ze niet van auto's ouder dan 14 jaar houden daar, of zo..... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2008 19:40 #1201558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic t probleem
wat volgens mij sommige garages ervaren met oudere autos is dat alles niet meer zo gemakkelijk wil en werkzaamheden meer tijd kosten omdat zaken vastzitten, vastgerot zijn etc. omdat voor sommige werkzaamheden vaste prijzen staan en uren niet meer apart in rekening worden gebracht kan het werk aan die oude autos niet meer uit, of moet er geld bij.

bovendien zijn mensen die oudere autos rijden een ander slag dan de mensen die de nieuwe rijden. bestuurders van oudere autos doen dat vaak uit liefhebberij, kostenbesparing of beide. die zijn dan gewoon kritischer wat er wel/niet nodig is en hoe dat uitgevoerd moet worden. een stuk meer "gezeik" dan de mensen die hun leaseauto komen brengen voor een beurtje. 

gelukkig zijn er ook garages die (ook) de eigenaren van oudere autos graag zien komen. (nordicar heerhugowaard, schaap emmeloord om er een paar te noemen)

Moderators: Jerry Stam