Wat is het voor ding? Regelklepje turbodruk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2008 18:27 #1201032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuumversterker.
Er staat gelukkig een nummer op: 3531138.
Iedere B230Fk met AW71 zou dit moeten hebben, omdat er in VADIS vermeld staat dat het voor dit type motor is, tbv de uitlaatgasrecirculatie
Weer iets geleerd.
Inmiddels wete ik ook waar de EGR-klep zit, want daar liep 1 van de twee slangen heen.
Iedere B230Fk met AW71 zou dit moeten hebben, omdat er in VADIS vermeld staat dat het voor dit type motor is, tbv de uitlaatgasrecirculatie
Weer iets geleerd.
Inmiddels wete ik ook waar de EGR-klep zit, want daar liep 1 van de twee slangen heen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2008 19:40 #1201041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmmm, opmerkelijk, ik heb
hmmmm, opmerkelijk, ik heb op mijn '97 LPT geen EGR zitten, misschien dat het met de orgineel nieuw ingebouwde LPi systeem te maken heeft??

- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2008 22:26 #1201093
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Ik ook niet (voor zover ik weet)
Waarschijnlijk is vanaf MJ'97 de EGR verdwenen. Ik heb korte tijd een LPI inlaatspruitstuk (dus in elk geval van een B230FK) gehad waar een extra opening in zat voor de EGR terwijl dat gat bij mijn originele inlaatspruitstuk dicht was (maar wel "voorbereid", ergo je kon precies zien waar je het gat opnieuw kon maken)
Ik zie in net VADIS dat er zelfs een speciaal afdekplaatje is voor het inlaatspruitstuk als je geen EGR hebt:
271418 1996- W/O EGR
Ik zie in net VADIS dat er zelfs een speciaal afdekplaatje is voor het inlaatspruitstuk als je geen EGR hebt:
271418 1996- W/O EGR
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2008 22:37 #1201098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je zou het wel weten denk ik.
Ik denk dat je het wel zou weten, de EGR voorkomt namelijk dat ik de carterontluchting uit het blok kan halen. Dat ding zit echt heel erg in de weg.
Ik heb inderdaad die omloopbuis vanaf de EGR-klep naar inlaatspruitstuk.
Ik heb inderdaad die omloopbuis vanaf de EGR-klep naar inlaatspruitstuk.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2008 09:46 #1201124
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic inderdaad control module EGR
Wanneer de EGR actief is wordt deze vacuum gestuurd. vandaar de vacuumleiding aansluiting.
OA bij volgas wordt de EGR uitgeschakeld. De EGR is vooral actief wanneer er flink vacuum is, bij halfgas om te hete uitlaatgassen en daarmee de produktie van NOX te voorkomen.
Andere stuurinfo: motortemperatuur en uitlaatgastemperatuur. De ECU bepaalt of de EGR moet werken. De draadjes van het stekkerblokje gaan dus naar je ECU.
OA bij volgas wordt de EGR uitgeschakeld. De EGR is vooral actief wanneer er flink vacuum is, bij halfgas om te hete uitlaatgassen en daarmee de produktie van NOX te voorkomen.
Andere stuurinfo: motortemperatuur en uitlaatgastemperatuur. De ECU bepaalt of de EGR moet werken. De draadjes van het stekkerblokje gaan dus naar je ECU.
Moderators: Jerry Stam