inhouden tussen 2000 en 3000 toeren: Opgelost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 22:02 #1065235
door V700 register
inhouden tussen 2000 en 3000 toeren: Opgelost is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Ik heb een storing in m'n b230ft. Vanaf 2000 toeren begint de motor in te houden. Dit gebeurt op zowel benzine als LPG. Als eerste stap heb ik de verdeelkap, rotor en alle kabels vervangen alsmede de bougies.
Stationair koud slaat de motor af zonder gas te geven. De kleppen (speling) zijn 7.000 km geleden gecontroleerd en waren toen goed.
In andere discussies op het forum kwam ik vooral de LMM of schilfers (oid) in het luchtfilterhuis tegen als mogelijke veroorzakers van dit probleem. Zijn er nog andere tips.
Alvast bedankt voor het meedenken.
gr.
Eric
Ik heb een storing in m'n b230ft. Vanaf 2000 toeren begint de motor in te houden. Dit gebeurt op zowel benzine als LPG. Als eerste stap heb ik de verdeelkap, rotor en alle kabels vervangen alsmede de bougies.
Stationair koud slaat de motor af zonder gas te geven. De kleppen (speling) zijn 7.000 km geleden gecontroleerd en waren toen goed.
In andere discussies op het forum kwam ik vooral de LMM of schilfers (oid) in het luchtfilterhuis tegen als mogelijke veroorzakers van dit probleem. Zijn er nog andere tips.
Alvast bedankt voor het meedenken.
gr.
Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 22:35 #1200649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik mis iets.
Ik mis de gegevens van de gasinstallatie.
Welk merk/welk type?
Het klinkt een beetje als gastekort, afgaande op de summiere beschrijving en gegevens.
Tikkie gehad, van een kei aan de onderkant?(waardoor de gasleiding ingedeukt en geknepen wordt?
Is het al lang, of sinds deze week?
Dat soort vragen.
Welk merk/welk type?
Het klinkt een beetje als gastekort, afgaande op de summiere beschrijving en gegevens.
Tikkie gehad, van een kei aan de onderkant?(waardoor de gasleiding ingedeukt en geknepen wordt?
Is het al lang, of sinds deze week?
Dat soort vragen.
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 22:56 #1200651
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Storing zowel op gas als benzine
De storing is zowel op gas als benzine, het is overigens een lpi systeem. Het is begonnen met een klein beetje inhouden heel af en toe. Vorige week naar Oostenrijk door Duitsland (140km/u) eigenlijk geen probleem. In Oostenrijk nam het iets toe. De terugweg ging goed tot 200km voor huis. Auto stilgezet om bij de Mac wat te gaan eten. Daarna (een uur later) was het eigenlijk goed mis. Vermogen verdwenen , onregelmatig lopen bij meer dan 2700 toeren. Het lijkt wel verbeterd door de nieuwe verdelerkap, rotor en kabels maar het is absoluut niet goed. Als je het gas goed intrapt begint de motor behoorlijk te haperen.
Ik kan me niet heugen dat er een kei oid tegen de onderkant is aangekomen.
gr.
Eric
Ik kan me niet heugen dat er een kei oid tegen de onderkant is aangekomen.
gr.
Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 23:05 #1200653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle dus?
Dan is het dus een Vialle LPi?
Jammer, die kan ik niet uitlezen.
Oh, trouwens, Koltec heeft ook een LPi toch? Die kun je zelf uitlezen en schoonmaken, maar ja, het probleem doet zich ook op benzine voor, dus LPG gerelateerd is het dus niet.
Storingscodes?
Massa al losgehad om de boel te resetten en is dat (als je dat al gedaan hebt) geen verbetering geweest?
Knock-sensor gecontroleerd? Zo nee, haal hem even los, maak de contactvlakken heel goed schoon en schroef hem met 12 nm (vast is vast) weer op het blok.
Jammer, die kan ik niet uitlezen.
Oh, trouwens, Koltec heeft ook een LPi toch? Die kun je zelf uitlezen en schoonmaken, maar ja, het probleem doet zich ook op benzine voor, dus LPG gerelateerd is het dus niet.
Storingscodes?
Massa al losgehad om de boel te resetten en is dat (als je dat al gedaan hebt) geen verbetering geweest?
Knock-sensor gecontroleerd? Zo nee, haal hem even los, maak de contactvlakken heel goed schoon en schroef hem met 12 nm (vast is vast) weer op het blok.
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 23:07 #1200656
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Massa/knock sensor
Het is inderdaad Vialle.
Bedoel je met massa de zwarte kabel aan de accu?
Wat is de knock sensor? waar zit die?
Bedoel je met massa de zwarte kabel aan de accu?
Wat is de knock sensor? waar zit die?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 23:08 #1200657
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic luchtfilterhuis
Het schuimrubber in het luchtfilterhuis wil wel eens wat verkruimelen. Kijk eens of dit het geval is. De LMM lust dit rubber ook niet graag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 23:15 #1200660
door V700 register
Hij ziet er overigens zo uit:(plaatje zonder toestemming gebruikt, van www.car-stuff.com )
Beantwoord door V700 register in topic Knock-sensor.
De knock-sensor (kon die nou op twee plaatsen zitten?) zit bij mijn auto op een horizontaal vlakje, aan de inlaatkant van het blok, op ongeveer 20 cm vanaf de bovenkant en ergens onder inlaatpoort 2 en 3.EricQuak schreef : Wat is de knock sensor? waar zit die?
Hij ziet er overigens zo uit:(plaatje zonder toestemming gebruikt, van www.car-stuff.com )
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 23:17 #1200662
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Ik ga morgen 's naar het
Ik ga morgen 's naar het luchtfilterhuis kijken en ga eea resetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 23:19 #1200663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Resetten?
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 23:25 #1200665
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Als je de accupolen los
Als je de accupolen los haalt doe je toch een soort van reset of heb ik het verkeerd begrepen?
Kun je zelf zonder hulpmiddelen de code uitlezen?!
Kun je zelf zonder hulpmiddelen de code uitlezen?!
Moderators: Jerry Stam