Radiator lek en een vreemd geluid (opgelost)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2008 19:41 #1201174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Zo de nieuwe radiator zit er in samen met een nieuwe waterpomp en thermostaat.Klus viel wel mee, alles bij elkaar zo,n 4 uur werk inclusief controleren of alles dicht zat en koffie drinken.Meteen maar even een nieuw oliefilter gemonteerd en de olie ververst.De klepspeling ook even gecontroleerd en er zitten twee uitlaatkleppen tussen die te krapstaan dus dat moet voor de vakantie nog worden opgelost.1 staat op 0.25 en de ander staat op 0.35.De rest van de kleppen staan op 0.40 en 0.45.Na twee verhuizingen ben ik echter mijn schuifmaat kwijt dus straks eerst maar even goedzoeken naar mijn schuifmaat zodat ik de plaatjes kan opmeten.De tik in de motor word echter niet veroorzaakt door te krappe klepspeling lijkt mij.Straks weer verder zoeken of ik het geluid kan achterhalen.Het klinkt toch een beetje als een lek spruitstuk maar zeker weten doe ik het nog niet.Ik kan geen lek ontdekken.Als ik de stekker van de eerste injector lostrek is het geluid trouwens weg.De compressie heb ik ook even gemeten en die ligt tussen de 9.5 en de 10.5 waarbij de eerstecilinder 9.5 is en zo oploopt naar de vierde met 10.5.De aansluiting van de compressiemeter in het bougiegat kreeg ik niet helemaal lekvrijmaar het is een aardige indicatie dat er geen kleppen verbrand zijn denk ik.Als er iemand een idee heeft waar ik het moet zoeken dan hoor ik het graag.Als ik zelf niks vind dan zou ik graag even bij iemand langsgaan die er verstand van heeft en even mee luisterd en denkt.Wie heeft binnenkort even tijd?Met een kantelende zuiger of een scheurtje in mijn uitlaatspruitstuk ga ik gewoon op vakantiemaar als het ernstiger is dan kan ik het nog even repareren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2008 12:13 #1201972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klaar
Bij Timmen had ik uitlaatpakking en 1 klepstelplaatje besteld en die kwamen vanwegewat stakende post wat later binnen.Afgelopen maandag het uitlaatspruitstuk maar eens losgehaald en dat ging prima.Alle moeren kwamen zonder moeite van de tapeinden af.Ik kreeg jammer genoeg niet genoeg ruimte om het spruitstuk over de tapeinden te schuifen.Dus dubbele moeren op de draadeinden en op die manier heb ik ze er allemaal eruit gedraaid.De oude uitlaatpakkingen kon ik er nu zo uithalen met een schroevendraaier.Allemaal nog heel op de voorste na.Daar ontbrak aan de onderkant een stukje van een cm.Duidelijk te zien waren ook de sporen waar het lekte.Na het schoonmaken van de pakkingvlakken (waren al mooi schoon) de nieuwe pakkingen gemonteerd.Beetje kopervet op de tapeinden en alles weer vast.Daarna de boel gestart en het rare geluid was verdwenen .Daarna de klepspeling maar even gedaan.Het plaatje van de uitlaatklep van cilinder nr 3 zit nu bij de uitlaatklep van cilinder nr 1 en het besteldeplaatje zit bij cilinder nr 3.Alles nog een keer nagemeten en het kan er weer 10000km tegen.Ik was met het vervangen van de uitlaatpakking en de klepstelplaatjes toch weer ruim 3 uur bezig.Ik had het langer ingeschat maar gelukig zat er niks tegen.Volgende klus is de caravan even nalopen en daarna ben ik klaar voor de vakantie .

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2008 12:54 #1201977 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic dunner klepsteelplaatje
Kijk wel uit of de nokkenas de rand van de nokvolger niet raakt. Het klepstelplaatje was 2.85 dik en dan wordt het wel opletten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2008 14:16 #1201990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlak
Timen ik heb er goed op gelet en het plaatje ligt nu gelijk met de rand of er net iets boven.De nokkenas raakt in ieder geval alleen het plaatje.De volgende keer dan maak ik een afspraak met jou om de klepstelen in te korten.Of misschien een andere kop met hogere compressie om hem wat zuiniger te maken en wat meer koppel te geven op lpg.De vorige keer dat er iets aan gedaan is was bij jou en dat was al weer ruim 30000km geleden.Het gaat dus erg langzaam .

Moderators: Jerry Stam