Scheef aflopen voorband
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2008 12:42 #1199834
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij was het ook zo dat
Bij mij was het ook zo dat de linkervoorband ineens scheef begon af te slijten. Het duurde een tijdje voor ik het vond maar met behoorlijk wrikken met een koevoet kon ik toch bemerken dat er iets speling op de fusee zat. Die heb ik dus vervangen.
De band zit er overigens nog op, dus of het nou ook echt de oorzaak was kan ik niet zeker zeggen.
De band zit er overigens nog op, dus of het nou ook echt de oorzaak was kan ik niet zeker zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2008 19:16 #1199999
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic e3a
vandaag bij mijn bandenboer geweest, en hem even naar mijn reserve michelin energy's laten kijken (2 stuks).
zaten vóór gemonteerd en beide aan buitenzijde meer afgesleten als binnenzijde, dus overeenkomstig jouw omschrijving. volgens bandenboer kwam dat bij de e3a's (michelin energys) door de inwendige opbouw van de band en kwam dit eigenlijk altijd voor op "sturende assen" bij deze banden. mogelijk kan dit ook een rol spelen bij jouw voorval ? zijn banden links en rechts gelijk qua merk/type en levensduur ? camber kun je laten "nameten" bij het uitlijnen. veranderen is lastig maar wel mogelijk maar je weet dan in ieder geval wel of het in het camber zit of niet.
zaten vóór gemonteerd en beide aan buitenzijde meer afgesleten als binnenzijde, dus overeenkomstig jouw omschrijving. volgens bandenboer kwam dat bij de e3a's (michelin energys) door de inwendige opbouw van de band en kwam dit eigenlijk altijd voor op "sturende assen" bij deze banden. mogelijk kan dit ook een rol spelen bij jouw voorval ? zijn banden links en rechts gelijk qua merk/type en levensduur ? camber kun je laten "nameten" bij het uitlijnen. veranderen is lastig maar wel mogelijk maar je weet dan in ieder geval wel of het in het camber zit of niet.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-05-2008 23:37 #1200097
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic scheef aflopen voorband
Henk bedankt voor je antwoord.
Ik heb dezelfde banden, dus de Michelin Energy, op beide voorwielen liggen. Zelfde leefttijd,type enz.
In mijn geval slijt slechts 1 band scheef af. De andere ( de rechter ) slijt mooi gelijkmatig af, dus in het type band denk ik dat ik het niet moet zoeken.
Ik ga komende week eens kijken of ik de speling in de kogel in het stuurhuis kan opheffen. Is dat gebeurd dan laat ik inderdaad het zaakje eens nameten bij de bandenboer.
m.vr.volvo gr.
Jan
Ik heb dezelfde banden, dus de Michelin Energy, op beide voorwielen liggen. Zelfde leefttijd,type enz.
In mijn geval slijt slechts 1 band scheef af. De andere ( de rechter ) slijt mooi gelijkmatig af, dus in het type band denk ik dat ik het niet moet zoeken.
Ik ga komende week eens kijken of ik de speling in de kogel in het stuurhuis kan opheffen. Is dat gebeurd dan laat ik inderdaad het zaakje eens nameten bij de bandenboer.
m.vr.volvo gr.
Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2008 13:19 #1200131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen toeval
dat je dit effect bij dezelfde banden blijkt te hebben. misschien is het goed om er eens een informatiepagina over te maken, welke banden zijn wel/niet geschikt. bandenboeren kunnen soms zo aangeven dat bepaalde band/auto combinaties niet zo goed werken. bijv. bridgestones en een ford fiesta geeft achter verhoogde kans op "vierkante" banden.
lastigheid hierbij een lastig punt, vaak zijn de meningen hierover gebaseerd op ervaringen die mogelijk niet door iedereen hetzelfde worden gezien. ik ga het gewoon proberen in een nieuw draadje, als het er daar naar uitziet dat we toch eea vast kunnen stellen dan maak ik er een infopagina van.
lastigheid hierbij een lastig punt, vaak zijn de meningen hierover gebaseerd op ervaringen die mogelijk niet door iedereen hetzelfde worden gezien. ik ga het gewoon proberen in een nieuw draadje, als het er daar naar uitziet dat we toch eea vast kunnen stellen dan maak ik er een infopagina van.
Moderators: Jerry Stam