balanceren nodig of verdwijnt getril ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
velgen laten balanceren, moest redelijk lood op. zo uit mijn hoofd kreeg de eerste velg er 35 en 15 gram bij, de tweede 2x20 gram bij. die laatste was eerst nog erger (65 en 15oid) maar ze hebben de band 180 graden tov de velg gedraaid, toen was 2x20 afdoende. lood aan de binnenkant, ziet er dus strak uit. hoop dat ik er dus nog 20 - 30dkm mee kan rijden
mijn goede banden bleken niet meer zo goed als ik gehoopt had. beetje scheef afgesleten ten gevolge slecht uitlijnen en mijn type band (michelin energy) schijnt daar ook wat gevoeliger voor te zijn door de opbouw van de band. vervelendst zijn echter de droogtescheurtjes die aan het ontstaan zijn, ook in de groeven van het loopvlak. banden zijn van 2005 dus dat begint wel snel op te treden.
eerst mijn huidige banden maar oprijden, dan maar eens kijken wat ik met de energys doe. zit nog wel veel profiel op. eerst maar rijden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Henk, ik wil zeker niet betweterig overkomen, maar denk er svp aan dat je banden het enige contact met de weg vormen. Het is maar een klein stukje dat direct contact maakt, maar dat kleine stukje moet WEL IN ORDE ZIJN! Als er iets mis gaat vergeef je het jezelf nooit. Banden zijn wel kostbaar, maar ikzelf hang het standpunt aan, VEILIGHEID VOOR ALLES! NOOIT SCHIPPEREN MET BANDEN EN REMMEN! Dus als er droogtescheurtjes in je band zitten, WEGDONDEREN die rommel! Is gewoon levensgevaarlijk... ter ondersteuning van mijn verhaal een citaat van een bandenleverancier:henk 940LPT schreef : mijn goede banden bleken niet meer zo goed als ik gehoopt had. beetje scheef afgesleten ten gevolge slecht uitlijnen en mijn type band (michelin energy) schijnt daar ook wat gevoeliger voor te zijn door de opbouw van de band. vervelendst zijn echter de droogtescheurtjes die aan het ontstaan zijn, ook in de groeven van het loopvlak. banden zijn van 2005 dus dat begint wel snel op te treden. eerst mijn huidige banden maar oprijden, dan maar eens kijken wat ik met de energys doe. zit nog wel veel profiel op. eerst maar rijden
Een band is voor de meeste mensen rond en zwart en een noodzakelijk iets om onder de auto te hebben. Maar, een band is veel meer.
De banden van uw auto spelen een cruciale rol bij uw eigen veiligheid en die van anderen. Wanneer u veilig en comfortabel wilt rijden, zijn goede banden een vereiste. De band vormt immers het enige contact met het wegdek. U moet hier dus te allen tijde op kunnen vertrouwen.
Dat wilde ik even kwijt, en dat is ook gelukt.
Groetz en veel wijsheid.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bovendien is het in het verkeer eigenlijk altijd zo dat niet alleen bent. als je een klapband krijgt ontstaat ook een gevaarlijke situatie voor anderen.
ik laat ze gewoon om de de stalen velgen zitten, mochten mijn huidige voorbanden aan vervanging toe zijn dan bekijk ik ze nog eens. maar ik vrees dat ze inderdaad de kliko in gaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
pfoehhhh, gelukkig en ECHT, het is een pak van m'n hart.henk 940LPT schreef : ik ben het zeker met je eens, veiligheid voor alles. bovendien is het in het verkeer eigenlijk altijd zo dat niet alleen bent. als je een klapband krijgt ontstaat ook een gevaarlijke situatie voor anderen. ik laat ze gewoon om de de stalen velgen zitten, mochten mijn huidige voorbanden aan vervanging toe zijn dan bekijk ik ze nog eens. maar ik vrees dat ze inderdaad de kliko in gaan
Over verantwoord rijden gesproken: kwan vandaag een VW busje tegen, (op m'n achterbumper bijna) terwijl ik een straffe 120km/u reed, ik maakte toch maar even ruimte, zitten er voorin: bestuurder, passagier, met op schoot(!) een jongetje van een jaar of 6, ZONDER gordel, peuk in de hand, en volgas er vandoor...
rare mensen zijn er op de weg af en toe...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Die kenden misschien dit filmpje al:<object width="425" height="355"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/TPpU5azjCB8&hl=nl ">Groetjesvoltomvo schreef : Over verantwoord rijden gesproken: kwan vandaag een VW busje tegen, (op m'n achterbumper bijna) terwijl ik een straffe 120km/u reed, ik maakte toch maar even ruimte, zitten er voorin: bestuurder, passagier, met op schoot(!) een jongetje van een jaar of 6, ZONDER gordel ...
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
als ze deze kenden hadden ze alleen maar zo gereden met volstrekte zelfmoordintenties... Ik blijf me verbazen dat er mensen zijn die zo, volstrekt onbezorgd en wereldvreemd rond rijden. Waarschijnlijk worden ze nog boos ook, als je de gore moed hebt om er iets van te zeggen.Mathy schreef : Hallo Tom
Die kenden misschien dit filmpje al: Mathyvoltomvo schreef : Over verantwoord rijden gesproken: kwam vandaag een VW busje tegen, (op m'n achterbumper bijna) terwijl ik een straffe 120km/u reed, ik maakte toch maar even ruimte, zitten er voorin: bestuurder, passagier, met op schoot(!) een jongetje van een jaar of 6, ZONDER gordel ...
De tegenstelling is des te groter omdat ikzelf volstrekt "bewust" de weg op ga, ik ga er altijd vanuit dat iemand, maar ook ikzelf een fout kan maken. De enige remedie om dan nog te kunnen corrigeren is; anticiperend vermogen, en ruimte om te manouvreren. Ook is het van groot belang om te weten wat er om je heen rondrijdt, spiegels zitten er niet voor niks.
Voorbeeld: er steekt een eend over: ik heb er weleens een paar plat moeten rijden, een dierenleven is mij een hoop waard, maar ik rem NIET voor ze als er iemand vlak achter me zit. Eerst even in de spiegel kijken, dan pas besluiten of je remt of niet... je kan jezelf daarop trainen, ik kijk bij oranje verkeerslicht ook altijd in de spiegel, dan pas besluit ik of ik ga stilstaan.
Na deze afreageersessie wens ik je een fijne avond...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij deze bus eindigde de voorste kreukelzone idd net voor de motor, die zit achterin... Maar kijk maar eens bij de andere filmpjes, daar wordt ook een VW FOX gecrashed, die doet het al aanmerkelijk beter.volvomaniac schreef : Hebben ze bij vw nog nooit van een kreukelzone gehoord?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Helaas werd er bij de meeste (zoniet alle) fabrikanten lang gedacht, dat een bestelbus geen kreukelzone nodig heeft. Pas de laatste paar jaar worden er busjes geleverd, die een echte kreukelzone hebben. Helaas.volvomaniac schreef : Hebben ze bij vw nog nooit van een kreukelzone gehoord?
BTW dames die met de (blote) voetjes op het dashboard in de auto zitten, overleven een aanrijding overigens (ook zonder airbag) nauwelijks. Bij impact worden de knieen in de borstkast gedrukt.
Groetjes
Mathy