Lekkende carterbak door versleten schroefdraad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2008 13:22 #1199111 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plug

Mathy schreef : Optie 5: Er weer een 3/4 UNF 16 3-A plug/schroef in draaien.

bestelnummer 986831, €6 excl. BTW. koperen ring heeft de dealer vast ook wel voor je.

heb er zo één besteld om mijn M10x1.5 olietemperatuurvoeler in te kunnen draaien. VDO levert de 3/4 UNF pluggen helaas niet meer. 

de koperen ring sluit de naad tussen plug en carter af doordat je m platdrukt. doordat het materiaal zich vervormt omdat het vrij zacht is, sluit het dus naadloos af. zonder krijg krijg je m niet dicht. na de eerste keer gebruik is de ring platgedrukt, de tweede keer gebruiken kan de ring zich niet zetten (omdattie al hard is geworden van de vorige keer platdraaien) en krijg je dus geen afdichting. uitgloeien, zoals bas omschrijft, kan ook maar zie ik zelf meer als een redmiddel als je geen reserve ring hebt. de kosten zitten in elk geval niet in zo'n ring, daar loop ik liever geen risico mee

maar is het noodzakelijk dat de hele motor los en omhoog moet om het carter te vervangen ? of kan ook simpelweg iets verwijderd worden zodat je erbij komt ? ik durf het zelf niet te zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2008 15:59 #1199126 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Dun, dunner, dunst
Zie toch regelmatig koperringen van de carterplug die dermate vaak herbruikt zijn dat ze flinterdun zijn geworden en als vulring in bijvoorbeeld een fuseepennen constructie dienst zouden kunnen doen. Laat ze het vooral niet lezen, dit zou ze nog op ideeën kunnen brengen. Deze ringentjes vallen in dezelfde categorie als de rubberen vulring in de olievuldop. Kost niks maar weinigen nemen de moeite om ze bij elke olieverversing te vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2008 18:38 #1207066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De laatste sleuteldag bij
De laatste sleuteldag bij Nordicar heb ik een nieuwe koperen ring gebruikt. Dat loste al een heleboel lekken op. Nordicar had geen originele carterschroef op voorraad, dus die heb ik nu opgehaald van <strike>Van Hemert</strike> Vos in Gorinchem. Kosten € 1,20 voor de koperen ring en € 5,90 voor de carter plug. Nu maar kijken of ik ook zulk een grote torx schroevedraaier heb om hem te draaien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 11:33 #1207310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic teflontape
Ik had dat ook en keer ,langgeleden, en deed gewoon wat teflon-tape op de draad ( net als je bij CV leidingen ) en het lekte niet meer.
Het pasvlak waar de koperring  op moest afdichten was vervormd en zo'n  holle koperring werkte ook al niet meer, maar dit wel.

Moderators: Jerry Stam