Soepel werkende stuurbekrachtiging,dankzij pomp of stuurhuis?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Volgens de Duitse rekeningen 26-10-2007:Baseman schreef : Kosten, beide uitgevoerd bij de Volvo Dealer: Hagelnieuwe pomp: 8603043, 392,70 euro incl., uitgevoerd 03-01-2008En een halveliter Shell Donax olie.Hagelnieuw Stuurhuis LHD: 5003908, 838,95 euro incl., uitgevoerd op 20-01-2004
VO5003908 Lenkgetriebe, Aust (=omruil?) EUR 741,- incl BTWLenkgetriebe aus-/einb/auswechseln 1,5 uur.
Servolenkungspumpe gebraucht EUR 100,- incl BTWArbeidsloon 0,9 uuren dan een maand later:Aufzahlung Servolenkungspumpe (wiederholungsreparatur) 178,50
- V700 register
- Nieuw lid
-
.....het klopt.MSuidgeest schreef : Dan is het duur sturen Bas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar hoef ik het niet in te zoeken,maar het is idd een aandachtspunt.
groet Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hier even de kosten die ik ga maken voor dit alles: Stuurhuis= 369.46 Stuurkogels L/R= 31.82 Fuseekogels L/R= 29.50 Stabilisatorstangen L/R= 39.04 Schokbreker L/R= 113.20 Steunlager veerpoot L/R= 24.72
Totaal= 607.74 incl BTW
Zelf monteren is totaal ongeveer 8 uur werk en nog een beetje stuurbekrachtigings olie en dan heb je je geheele voortrein een revisie gegeefen op de rubber na dan.
Stuurhuis is een gereviceerd stuurhuis, maar ik zou niet weten waarom dit minder zou zijn dan een nieuw stuurhuis.
Gr Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn de pompen (960) van 1990-1997 hetzelfde,maar met andere nummers? Ik vond ook nummer 6819751.
As the vanes spin, they pull hydraulic fluid from the return line at low pressure and force it into the outlet at high pressure. The amount of flow provided by the pump depends on the car's engine speed. The pump must be designed to provide adequate flow when the engine is idling. As a result, the pump moves much more fluid than necessary when the engine is running at faster speeds.
The pump contains a pressure-relief valve to make sure that the pressure does not get too high, especially at high engine speeds when so much fluid is being pumped.

Power Rack-and-pinionWhen the rack-and-pinion is in a power-steering system, the rack has a slightly different design.
Part of the rack contains a cylinder with a piston in the middle. The piston is connected to the rack. There are two fluid ports, one on either side of the piston. Supplying higher-pressure fluid to one side of the piston forces the piston to move, which in turn moves the rack, providing the power assist.
groet Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er iemand die weet welke pomp ik nodig heb? Ik vond namelijk hagelnieuwe pompen voor 102,58 met nummer 9157904 ...Volvo960_1993 schreef : Welk onderdeelnummer heeft een stuurbekrachtigingspomp voor een volvo 960 uit 1993? 30-5869, 9157904, 8603047, 8251728?
Zijn de pompen (960) van 1990-1997 hetzelfde,maar met andere nummers? Ik vond ook nummer 6819751.<!-- Page Break -->
Alle bovenstaande nummers vond ik in Vadis,maar welke is het nu?
groet,
Mischa

- V700 register
- Nieuw lid
-
ik moet zeggen het komt van recht voor / tussen mijn benen en ik word er soms wat onrustig van....
945- 96 - B230FK ic