Achterste draagarmrubbers/bussen vervangen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 15:28 #1064937
door Mathy van Nisselroy
Achterste draagarmrubbers/bussen vervangen is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Allen,
Iemand ervaring met het vervangen van de achterste draagarmrubbers/bussen 1387472? Bij het vervangen van de nivomats viel op dat deze er niet meer zo best uitzien,een kant had nogal wat scheuren erin.
groet Mischa
Iemand ervaring met het vervangen van de achterste draagarmrubbers/bussen 1387472? Bij het vervangen van de nivomats viel op dat deze er niet meer zo best uitzien,een kant had nogal wat scheuren erin.
groet Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 17:07 #1198283
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Duur
Het zijn zo te zien dezelfde als in een multilink II ophanging. Prijs ongeveer 80 euro per stuk en je hebt er 2 nodig per wiel. Ik was zelf aan het denken om ze in USA te bestellen daar zijn ze 80 dollar per stuk. Er zijn geen aftermarket rubbers op de markt.
Groet Martin
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 17:25 #1198285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starre as.
Heb je niet gewoon een starre as?Dan heb je wel iets aan <a href="
members.home.nl/volvoforlife/v700images/...teras-700-en-900.pdf
" target="_blank">deze prijslijst.Er staan er hier,
members.home.nl/volvoforlife/v700images/prijslijst/
" target="_blank">nog twee.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 17:58 #1198286
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic je hebt gelijk
Volgens Vadis heeft een 960 van 93 inderdaad een starre as en pas vanaf 94 een multilink I, maar die jaartallen zijn volgens mij meer een richtlijn. Model-veranderingen gaan zelden op 1 jan van een jaar in. Het volvo nummer 1387472 is voor een multilink rubber.
Groet Martin
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 18:21 #1198290
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verwarring
De volvo's 960 91-94 hebben toch allemaal een multilink ophanging? iig heeft mijn 960 uit 1993 een multilink ophanging,dat geeft vadis toch aan.Daar komt bij dat de nivomats die ik heb gemonteerd niet aan beide kanten een "oog" hebben,maar onderin een pen,met 2 boutbevestigingspunten,en deze is op zijn beurt geschikt voor alle volvo's 960 91-1994.
Misschien haal ik zaken door elkaar...
groet Mischa
Misschien haal ik zaken door elkaar...
groet Mischa
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 18:35 #1198291
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschil sedans en estates
Hallo Volvisti
Volgens mij heeft de 964 altijd een multilink-achteras en heeft de 965 -94 een starre achteras en pas 95- een multilink-achteras.
En bij de genoemde jaartallen gaat het altijd om modeljaren en nooit over kalenderjaren.
Groetjes
Mathy
Volgens mij heeft de 964 altijd een multilink-achteras en heeft de 965 -94 een starre achteras en pas 95- een multilink-achteras.
En bij de genoemde jaartallen gaat het altijd om modeljaren en nooit over kalenderjaren.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 18:48 #1198293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :-D
Ik kom net (weer) van achter mijn windhoos PC met VADIS en idd ik kon ook geen 960 vinden met starre achteras,en bij deze dus verklaard door Mathy.
Maar goed,de vraag was/is, is dit goed zelf te doen? Ik heb trouwens Wytze een mail gestuurd met de vraag of hij deze kan leveren.
groet Mischa
Maar goed,de vraag was/is, is dit goed zelf te doen? Ik heb trouwens Wytze een mail gestuurd met de vraag of hij deze kan leveren.
groet Mischa
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 18:56 #1198295
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Multilink / achteras 960 ophanging
Dag, Mischa
De 960 sedan uitvoeringen hebben vanaf het begin af een multilink achter-as type 1 met schroefvering.
De Estate uitvoeringen moesten het toen nog tot modeljaar 94 met de starre achteras doen.
Vanaf modeljaar 95 kwam er een nieuwe Multilink - aschteras type 2 met een blad veer overdwars in plaats van de schroef veren.
En ook de Estate kreeg toen pas de Multilinkas er een keer onder.

Groet Henk Huisman
De 960 sedan uitvoeringen hebben vanaf het begin af een multilink achter-as type 1 met schroefvering.
De Estate uitvoeringen moesten het toen nog tot modeljaar 94 met de starre achteras doen.
Vanaf modeljaar 95 kwam er een nieuwe Multilink - aschteras type 2 met een blad veer overdwars in plaats van de schroef veren.
En ook de Estate kreeg toen pas de Multilinkas er een keer onder.

Groet Henk Huisman
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 19:01 #1198296
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic composiet veer
Heeft de multilink I ook die composiet bladveer? Anders zou je het het daar aan herkennen. Heb je schroefveren dan is het een starre as. Geen schroefveren multilink. Maar ik weet het niet zeker. Ik ben al gecorrigeerd zie ik.
Groet Martin
Groet Martin
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 19:37 #1198298
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Multilink I en II
Hallo Martin
Multilink I heeft dezelfde langsliggers en dezelfde schroefveren dacht ik als de starre as. De multilink II heeft die langsliggers dacht ik niet meer en heeft de schroefveren op een andere plek zitten. Maar ik kan me vergissen.
Groetjes
Mathy
Multilink I heeft dezelfde langsliggers en dezelfde schroefveren dacht ik als de starre as. De multilink II heeft die langsliggers dacht ik niet meer en heeft de schroefveren op een andere plek zitten. Maar ik kan me vergissen.
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam