Versnellingbakprobleem M46 wissel deel MIXXIV
- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-03-2008 23:23 #1194397
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gokje
Hallo Jeroen
Zitten 7, 8 en 9 (op de tekening) er goed in?
Anders even de auto op de brug zetten. De een gaat in de auto zitten en schakelt (bij stilstaande motor), terwijl de ander aan de onderkant voelt of alles meebeweegt.
Groetjes
Mathy
Zitten 7, 8 en 9 (op de tekening) er goed in?
Anders even de auto op de brug zetten. De een gaat in de auto zitten en schakelt (bij stilstaande motor), terwijl de ander aan de onderkant voelt of alles meebeweegt.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 00:13 #1194398
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeroen,
Ik weet nu niet
Jeroen,
Ik weet nu niet precies wat je vandaag aan de bak nog gedaan hebt, maar is het niet verstandig om de schakelpook weer helemaal los te nemen en alles opnieuw te monteren. Misschien zijn we wel overhaast te werk gegaan en zitten er meer dingen niet goed op hun plek naast dat ene ringetje.
Andere mogelijkheid; andere schakelpook erin, bijvoorbeeld van de oude of de 'reserve' bak.
Nog een andere mogelijkheid; de price-as? Is die wel goed schoon? Ik heb gelezen hier op het forum dat iemand moeite had met het inleggen van de eerste versnelling en nadat de price-as was ingespoten met grafiet spray het probleem over was.
Groet, Roderik

Ik weet nu niet precies wat je vandaag aan de bak nog gedaan hebt, maar is het niet verstandig om de schakelpook weer helemaal los te nemen en alles opnieuw te monteren. Misschien zijn we wel overhaast te werk gegaan en zitten er meer dingen niet goed op hun plek naast dat ene ringetje.
Andere mogelijkheid; andere schakelpook erin, bijvoorbeeld van de oude of de 'reserve' bak.
Nog een andere mogelijkheid; de price-as? Is die wel goed schoon? Ik heb gelezen hier op het forum dat iemand moeite had met het inleggen van de eerste versnelling en nadat de price-as was ingespoten met grafiet spray het probleem over was.
Groet, Roderik

- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 01:19 #1194401
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 7, 8 en 9 in 6
Hallo Roderik
Volgens mij moeten jullie eens naar nummer 7 en 8 kijken. Zitten die wel in nummer 6? Dus aan de binnenkant?
Groetjes
Mathy
Dat was ik. Maar bij mij kon je geloof ik nog wel voelen waar de eerste versnelling zat.Roderik v. M schreef : Ik heb gelezen hier op het forum dat iemand moeite had met het inleggen van de eerste versnelling en nadat de price-as was ingespoten met grafiet spray het probleem over was.
Volgens mij moeten jullie eens naar nummer 7 en 8 kijken. Zitten die wel in nummer 6? Dus aan de binnenkant?
Groetjes
Mathy
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 01:47 #1194403
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic matching numbers...
Ik heb vandaag alle onderdelen die op die tekening staan zorgvuldig gedemonteerd en gecontroleerd op de juiste plaatsing. Het enige wat niet goed zat was dat klemmetje aan de bovenzijde van het kogelgewricht...
Ik ben er ondertussen redelijk zeker van dat het niet aan het "pook-gedeelde" ligt, maar dat we het probleem ín de bak moeten zoeken...
Het wordt dus even zwoegen in Gemert. Gelukkig woon ik vlak langs de snelweg, de 1 en 2 heb ik niet nodig om daar te komen. (hopelijk staat er geen file, want filerijden met alleen de 3, 4 en 5 kost me mijn nieuwe koppelingsplaat.)
Wie komt er naar de sleuteldag in Gemert en zou er vóórdat ik de brug op ga naar willen kijken?Ik hoop ergens nog steeds dat het iets doms en eenvoudigs is zodat ik niet nóg een keer een bakwissel hoef uit te voeren...
Ik ben er ondertussen redelijk zeker van dat het niet aan het "pook-gedeelde" ligt, maar dat we het probleem ín de bak moeten zoeken...
Het wordt dus even zwoegen in Gemert. Gelukkig woon ik vlak langs de snelweg, de 1 en 2 heb ik niet nodig om daar te komen. (hopelijk staat er geen file, want filerijden met alleen de 3, 4 en 5 kost me mijn nieuwe koppelingsplaat.)
Wie komt er naar de sleuteldag in Gemert en zou er vóórdat ik de brug op ga naar willen kijken?Ik hoop ergens nog steeds dat het iets doms en eenvoudigs is zodat ik niet nóg een keer een bakwissel hoef uit te voeren...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 11:39 #1194430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm, en een andere pook?
Hmm, en een andere pook? Heb je dat ook geprobeerd?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 13:01 #1194444
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic asje 9 weghalen
Kijk eens of je asje 9 weg kunt halen en of je de bak dan vanonder met de hand kunt bedienen. Dat geeft duidelijkheid waar je het moet zoeken.
succes
succes
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 20:19 #1194505
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vanonder de auto heb ik
Vanonder de auto heb ik niet genoeg ruimte om kracht te zetten om de bak te bedienen.
Ik zal volgende week als het weer het weer toestaat nog eens onder de auto schuiven om het nog eens te proberen en om die andere pook te monteren. Die andere pook is trouwens ook rechter, de pook die er nu onder zit is me iets te krom. Hij komt bijna tegen de handremhandle aan in de achterste stand.
Ik zal volgende week als het weer het weer toestaat nog eens onder de auto schuiven om het nog eens te proberen en om die andere pook te monteren. Die andere pook is trouwens ook rechter, de pook die er nu onder zit is me iets te krom. Hij komt bijna tegen de handremhandle aan in de achterste stand.
Moderators: Jerry Stam