Waar vind ik 17" velgen voor mijn volvo 740 gle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2008 19:20 #1192737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mnou...
Het voordeel van replica's was volgens mij altijd dat ze goedkoper zouden zijn, maar voor de prijs van die Eiker replica's kan ik ze ook nieuw krijgen...Originele Polarissen that is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2008 19:56 #1192741 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic Super DTM

Op <a href=" www.gummihuset.se/ "> www.gummihuset.se zie ik graag de Super DTM van Rondell. Ze werden in de lage ET-waarde door hen gemaakt voor de Zweedse markt. Ze kosten 6400 SEK voor de 17" (hebben ook 18"). Met de brede velgrand vind ik ze wel wat hebben. Hoe ze op een 700/900 staan kun je dan zien bij garaget.org (bij de 700/900's zijn er wel een paar die ze gemonteerd hebben).
 Als je er niet op tegen ziet om spoorverbreders te monteren, kun je uiteraard wel velgen met hogere ET-waarden monteren.
Wolwo
&#160;
&#160;

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 11:13 #1192792 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nieuw? Gebruikt?
Wat zoek je, nieuwe originele Volvo Polaris? Dan heb je al antwoorden genoeg.
Gebruikte polarissen? Ebay is je beste kans, maar ze zijn prijzig en lastig te vinden.
Nieuw niet-origineel? Elke velgenboer kan je vertellen wat er leverbaar is voor ET25, steek 5x108 (en wat die maten betekenen en wat er onder JOUW auto hoort te passen).
Gebruikt niet-origineel? Zowel Jan Huijsmans als Maarten de Rijke hebben in ieder geval een setje in de aanbieding: Maarten wil er graag nette Hydra's voor terug heb ik begrepen, Jan heeft gewoon een vraagprijs. 

• Niels van Wieringen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 22:35 #1192868 door Niels van Wieringen
Beantwoord door Niels van Wieringen in topic zweeds...
Dag,
Omdat ik ook van plan ben andere wielen te monteren onder mijn 760 heb ik dit topic met interesse gelezen. Nu wordt hier gummihuset aanbevolen en die hebben precies de velgen die ik zoek (eigenlijk de originele volvo pegasus titan, maar zij hebben een imitatie (wenatchi) voor een betere prijs).
Nu is deze site volledig in het zweeds. Hardop uitspreken helpt een hoop, maar ik durf het niet aan om zo te bestellen en straks met enorme transportkosten te zitten. Heeft iemand daar al wel eens iets besteld, of spreekt er iemand goed genoeg zweeds om mij te helpen met bestellen?
of beter nog, kent iemand een leverancier in NL?
Ik zoek gewoon die titans (of imitaties) voor onder mijn 760, die ik ook nog lichtjes wil verlagen...
Alvast bedankt,
mvg,
Niels. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 09:24 #1192889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Velgen 740
&#160;
Ik weet een zaak waar je heel veeel keuze hebt maar dan moet je dan SPACERS eropzetten!
Kan iemand mij vertellen wat spacers zijn??En of dat een grote ingrijp bij de auto is!
Als ik met Spacers et35 haal,dan kan ik de meeste velgen die aangeboden worden erop zetten.
Is dat mogelijk en is dat veilig??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 10:41 #1192891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.

Dima27 schreef : ........en is dat veilig??

Nee, dat is het niet, maar daar zijn de meningen over verdeeld.Ik persoonlijk vind het niks.
<a href="/index.php?q=node/7204" target="_blank">Hier staat een informatie pagina. </a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 11:00 #1192895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een reactie op het
Even een reactie op het artikel, spoorverbreders zijn niet verboden in Nederland. Sommige Porsches hebben er zelfs gewoon een typegoedkeuring mee gekregen in de laten 80er jaren van de vorige eeuw. Bovendien hoeven ze niet gevaarlijk te zijn. Wanneer je kiest voor het soort waarbij je langere wielbouten gebruikt zal dat de stevigheid niet ten goede komen, maar wanneer je spoorverbreders monteert die je met bouten op de naaf zet, en dan weer met nog een set bouten de wielen op de spoorverbreders monteert zal er weinig onveiligs aan zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 12:30 #1192900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies het verschil.
En hoewel benamingen door elkaar heen gebruikt worden, ben ik nog van mening dat een spacer geen eigen bevestiging heeft, waar ik dus geen fan van ben (en voor zover ik het het na kunnen kijken is die dus verboden).
Een spoorverbreder heeft wel een eigen bevestiging en kan dus, mits goedgekeurd, worden toegestaan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 13:21 #1192905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwestie van taal

Baseman schreef : En hoewel benamingen door elkaar heen gebruikt worden, ben ik nog van mening dat een spacer geen eigen bevestiging heeft, waar ik dus geen fan van ben (en voor zover ik het het na kunnen kijken is die dus verboden).
Een spoorverbreder heeft wel een eigen bevestiging en kan dus, mits goedgekeurd, worden toegestaan.

Spoorverbreder, spacer, allebei hetzelfde, zij het in een andere taal. In Engels talige landen spreekt men nou eenmaal over spacers, en niet over track wideners. Ofzo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 17:20 #1192923 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Velgen 740
Ik heb vernomen van een Wielen garage(PROFILE)Dat 17"te groot is voor ET25 dus eigenlijk moet je sowieso iets van spacers of verbreders erop laten monteren!Klop dit?
En als ik dat door erkende bedrijf laat uitvoeren zoals Profile is dat dan wel legaal?
&#160;

Moderators: Jerry Stam