Roderik v. M schreef : Een poelietrekker. Daar heb je me een stuk gereedschap... Ik denk niet (ik weet het haast wel zeker) dat Jeroen dat stuk gereedschap heeft.
Gewoon aanschaffen.. Je hebt er je hele leven plezier van en als men sleutelt zul je het nog wel vaker nodig hebben. Niet alle gereedschap hoeft in 1 keer te worden aangeschaft, dat is veel te kostbaar. Maar als je zo nu en dan ergens tegen aan loopt met sleutelen, gewoon kopen. Een set poelietrekkers hoeft niet duur te zijn rond 60 euro of zo. Ik zag op laatste VKB een hele mooie driedelige set. Ik ben al voorzien, maar de prijs en kwaliteit was OK. Ik heb zodoende een heel arsenaal door al de jaren heen sleutelen opgebouwd...
Truuk voor flens: poelietrekker er op zetten, nacht van te voren flink inspuiten met WD40. Op spanning brengen met de trekker en misschien komt hij los. Zo niet: strategische tik met de hamer en poelietrekker nog aanwezig op spanning om hem te laten schrikken.
Robert
PS: ik weet niet of de uitgaande as van de "drietand" hetzelfde is als de "viertand". Kan zijn dat de flens niet past, zou wel vreemd zijn overigens maar kan. Gewoon proberen....