afdichting benzinetank lekt

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2008 08:25 #1191358 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic praktijk

Mathy schreef : Hallo Frans
Ik meen begrepen te hebben, dat de pomp/vlotter ass(embl)y er niet door het luikje uit kan.  Je zult dus de tank moeten laten zakken.
Het zal inderdaad wel iets anders zijn dan "gewone" rubber.  Want als je benzine op je banden krijgt, worden die wel aangetast.
Groetjes
Mathy 

Ik heb onlangs nog zoiets verwisseld. Het kon er gewoon uit! Wel een beetje draaien. Als je de slangen er maar af kan krijgen.
De vaseline of siliconentoestand is alleen voor het gemakkelijker aan kunnen draaien van de schroefdop. Dat rubber zal dat wel weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2008 16:18 #1191390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leegrijden?
Deze procedure moet ik binnenkort ook uitvoeren.
Mijn auto rijdt ook op gas. Heeft het zin om de tank leeg te rijden en de tank voor zover als dat kan schoon te maken of is dat zinloos of zelfs af te raden?
Dank en groeten Rob

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2008 17:40 #1191398 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Leegrijden
Helemaal leegrijden zou ik niet doen: de kans bij een gasauto dat je veel rommel in je pomp krijgt, is best groot. Een flink eind leegrijden, en dan na de klus weer aanvullen met vers spul, is alleen maar aan te raden: de huidige benzines zijn niet echt lang houdbaar (denk aan een paar maanden) en voor de auto is het ook goed om vrij regelmatig ene flink stuk op benzine te rijden.
Als je echt zeker wilt zijn, dan haal je met een pomp met slang de restanten benzine uit je tank als je 'm toch open hebt liggen: dit zou ik alleen doen als je niet weet hoe de benzien is, bijvoorbeeld als een vorige eigenaar altijd met kliekjes benzine heeft rondgereden.
En, als dat nog niet gebeurd is: vervang ook het brandstoffilter eens, nadat je een flink deel benzine hebt weggereden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 09:26 #1191479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dankjewel
niet leegrijden dus :-)
Rob

Moderators: Jerry Stam