afdichting benzinetank lekt

• F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 20:21 #1063828 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
afdichting benzinetank lekt is gemaakt door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Nou ik even niet op LPG kan rijden blijkt dat ik nog steeds last heb van een oud euvel. De benzinetank lekt en beetje langs de afdichting waarmee pomp en vlotter in de tank geklemd zitten. Ik heb de afdichting nog eens schoongemaakt en de ring opnieuw en extra vast aan proberen te draaien, maar het mocht niet baten.
Nou heb ik in Swalmen gezien dat de afdichtring van de tank van de sloper daar met een of andere kit was ingesmeerd. Zou dat een oplossing zijn? Of is er een truc waarmee ik de ring gegarandeerd vast krijg (en later ook weer los als ik een werkende vlotter op de kop getikt heb....). Wie weer er raad?
Frans 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 20:38 #1190859 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Ring
Zou een nieuwe rubberen ring  geen uitkomst bieden! Normaal is als je de grote kunststofmoer aandraait dat de zaak dan moet afdichten. Bij de latere uitvoeringen is een grote slangklem rondom de kunststofmoer gezet om loswerken te voorkomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 21:47 #1190871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de laatste keer dat ik die
de laatste keer dat ik die grote plastic ring los heb gehad was in mijn eerste 940, om de in-tank pomp te vervangen.
ik heb toen bij terugbouwen het rubber van te voren ingevet met zuurvrije vaseline. Op die manier kan het rubber zich gemakkelijk ' zetten' .Ook wat op de schoefdraad van dat ding gedaan.
Daarna de ring weer op de tankgeschroefd en strak vast getikt met een blokje hout  en een hamertje (niet te gek doen, het is maar plastic, maar wel gewoon lekker vast.) Nooit lekkage gehad.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 10:50 #1191007 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic elektrische aansluiting
De laatste keer vastzetten heb ik precies gedaan zoals hierboven beschreven. Dus vaseline op de ring en wat op het schroefdraad en het laatste stukje met een blokje hout en hamer aangetikt. Lekt nog steeds.... Vervangen van de afdichtingsring kan, maar dan moet de hele vlotter met pomp assy uit de tank. Ik heb alle slangen (met veel gewurm) als eens losgekregen, maar ik bleef steken op de aansluiting van de elektra. Waar is de connector? Kan ik iets losmaken op de deksel van de assy, of zit de connector pas na 0.5 meter kabel? Op dat moment durfde ik niet verder te gaan, aangezien ik toch iedere dag die auto moet gebruiken. Heb alles dus onverrichterzake weer vastgezet en gelaten voor wat het was.

Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 10:56 #1191010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kofferbak
De connector zit (bij een sedan) in de kofferbak.Als je de metalen plaat in de kofferbak losschroeft om bij de ring te kunnen heb je als het goed is ook de massa draad van de tankzender los gemaakt .Het is toch een kleine moeite om de kabeltjes te volgen tot de connector?
Misschien zit de connector bij een Estate wel bij de vulopening( dat gat om te kunnen tanken)
Suc(V)6 met het vinden.!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 15:54 #1191047 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic Op zich heb je wel gelijk
maar toen ik zocht werd het al donker. En met de gedachte dat ik de volgende dag weer de weg op moest ben ik toen maar gestopt. Een aarddraad ben ik niet (bewust) tegengekomen. Als iemand weet waar te zoeken bespaart mij dat weer een tijdje zoeken (in onmogelijke hoeken..)
Frans 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 18:42 #1191062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in de linker bandenbak
de connector dus bij een estate uit 1986
Rob

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 22:50 #1191116 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lost op
Hallo Jan, Volvisti

JanV schreef : ik heb toen bij terugbouwen het rubber van te voren ingevet met zuurvrije vaseline. Op die manier kan het rubber zich gemakkelijk ' zetten' .

Rubber en vaseline gaan niet zo goed samen.  Ze hebben niet voor niks glijmiddel op waterbasis ontwikkeld!
Groetjes
Mathy

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 21:36 #1191320 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic bedankt voor de info
Ik zal dus toch onder de auto moeten kruipen om de elektra zo ver te krijgen dat ik de pomp/vlotter assy uit de tank krijg. Dan voorlopig maar even opletten dat ik niet teveel tank...
@Mathy: ik geloof dat rubber en benzine ook niet zo denderend samengaan, dus ik denk dat we rubber in dit draadje maar moeten lezen als 'een soepele kunststof ring'.
Frans 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 23:58 #1191341 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Assembly
Hallo Frans
Ik meen begrepen te hebben, dat de pomp/vlotter ass(embl)y er niet door het luikje uit kan.  Je zult dus de tank moeten laten zakken.
Het zal inderdaad wel iets anders zijn dan "gewone" rubber.  Want als je benzine op je banden krijgt, worden die wel aangetast.
Groetjes
Mathy 

Moderators: Jerry Stam