afdichting benzinetank lekt
- F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
- Nieuw lid
-
Nou heb ik in Swalmen gezien dat de afdichtring van de tank van de sloper daar met een of andere kit was ingesmeerd. Zou dat een oplossing zijn? Of is er een truc waarmee ik de ring gegarandeerd vast krijg (en later ook weer los als ik een werkende vlotter op de kop getikt heb....). Wie weer er raad?
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb toen bij terugbouwen het rubber van te voren ingevet met zuurvrije vaseline. Op die manier kan het rubber zich gemakkelijk ' zetten' .Ook wat op de schoefdraad van dat ding gedaan.
Daarna de ring weer op de tankgeschroefd en strak vast getikt met een blokje hout en een hamertje (niet te gek doen, het is maar plastic, maar wel gewoon lekker vast.) Nooit lekkage gehad.
- Nieuw lid
-
Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien zit de connector bij een Estate wel bij de vulopening( dat gat om te kunnen tanken)
Suc(V)6 met het vinden.!

- Nieuw lid
-
Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Rubber en vaseline gaan niet zo goed samen. Ze hebben niet voor niks glijmiddel op waterbasis ontwikkeld!JanV schreef : ik heb toen bij terugbouwen het rubber van te voren ingevet met zuurvrije vaseline. Op die manier kan het rubber zich gemakkelijk ' zetten' .
Groetjes
Mathy
- Nieuw lid
-
@Mathy: ik geloof dat rubber en benzine ook niet zo denderend samengaan, dus ik denk dat we rubber in dit draadje maar moeten lezen als 'een soepele kunststof ring'.
Frans
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik meen begrepen te hebben, dat de pomp/vlotter ass(embl)y er niet door het luikje uit kan. Je zult dus de tank moeten laten zakken.
Het zal inderdaad wel iets anders zijn dan "gewone" rubber. Want als je benzine op je banden krijgt, worden die wel aangetast.
Groetjes
Mathy