auto trilt bij stoplicht

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2008 13:03 #1190734 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic profiel
Even in Koen z'n profiel gekeken, en daar staat beschreven een 1990 Volvo 740GLE. Als dat de automaat in kwestie is, kan het geen carburateur zijn, maar is de meest waarschijnlijke motor een B230F. Alternatief (zonder katalysator) zou het nog een B230E kunnen zijn, al is het dan geen normaal voor de nederlandse markt geleverde auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2008 19:16 #1190765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic type motor
Wijze heeren,
Dank voor de belangstelling en moeite!
Enkele vragen:
- Hoe kom ik er achter welk type motor er in ligt? (zo'n beetje alle papieren ontbreken van deze auto).- Waneer is die sleuteldag?- Ben ik ook welkom wanneer ik geen technische kennis in te brengen heb? (ben niet bekend met dit soort fenomenen).
Mijn dank is zo groot als mijn volvo.
Koen

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2008 19:30 #1190768 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic :)

Koen.Sieben schreef : Wijze heeren,
Dank voor de belangstelling en moeite!
Enkele vragen:
- Hoe kom ik er achter welk type motor er in ligt? (zo'n beetje alle papieren ontbreken van deze auto).

Staat, als het goed is, op de voorkant van je motorblok, op de zwarte kap voorop.

Koen.Sieben schreef : - Waneer is die sleuteldag?

29 maart als ik me goed herrinner, zie de agenda. Ik zal er in elk geval niet bij zijn zoals het er nu naar uit ziet.

Koen.Sieben schreef : - Ben ik ook welkom wanneer ik geen technische kennis in te brengen heb? (ben niet bekend met dit soort fenomenen).

Mooi moment om wat te leren en ik denk dat er genoeg leden zullen zijn die wel willen helpen.

Koen.Sieben schreef : Mijn dank is zo groot als mijn volvo.
Koen

Oeh... en ik maar zeggen dat volvo's klein zijn.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2008 20:04 #1190769 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom
Iedereen is welkom op een sleuteldag. Heb je geen technische kennis, maar wel interesse om die op te doen, dan zijn er voldoende mensen die het ontzettend leuk vinden je te begeleiden: de meesten zijn ook zo begonnen.
Heb je geen technische kennis, en wil je dat ook eigenlijk niet, dan is het stiekum ook een klets-en-kijk dag: ook voor de sfeer is het gewoon leuk.
Alleen een ding:  ik zie niet, dat je lid van de vereniging bent. Wil je sleutelen aan je eigen auto, of dat door een ander laten doen, op de sleuteldag, dan ben je wel verplicht dat te worden. Kan ook ter plekke, dan vul je het aanmeldingsformulier in en is dat ook netjes in orde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 21:43 #1191220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 29 maart, sleuteldag
De sleuteldag staat in mijn agenda, ik word dan gewoon ter plekke lid.
Een heuse automonteur verwacht ik niet te worden, maar het leukt me leuk om wat meer van de techniek te weten. En bijkletsen is altijd leuk! Deze site afstruinend word ik in ieder geval al e.e.a. wijzer, zo las ik ook een leuk en herkenbaar stukje over motorblokrubbers, waar je al geen rubbers voor (nodig) hebt :-)
Ik ben hoe dan ook benieuwd naar de mening van de mensen die er die dag zijn, ik heb het vetrouwen nl. een klein beetje verloren in die 740 van me..... maar het feit dat jullie erg veel weten en zo vresuluk enthousiast zijn, dat geeft deze aspirant Volvo-liefhebber hoop!
Bedankt tot zo ver!
Overigens, ik zal binnenkort eens kijken welk type motor er nou in ligt!
Groeten, Koen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 22:12 #1191225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sieben
tiens...
 iemand die sieben heet moet natuurlijk een 700 rijden
 kan niet missen...
Welkom!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 19:58 #1191305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel scherp
 haha, heel scherp Jeroen, zo had ik er zelf nog nooit naar gekeken..... En dat zal ongetwijfeld de reden zijn waarom jij in een turbo rijdt en ik niet (?).

Moderators: Jerry Stam