Welke remschijven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 20:25 #1184103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat maakt het verschil?

Beste Mathy,

Goede tip, maar weet je ook waar je goede remschijven vòòr montage aan kunt herkennen?

Wat maakt het verschil; metaalsoort, legering, en welke dan?

En de blokken, zijn er technische gegevens waaraan ik kan herkennen wat goede zijn?

Adviezen welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 20:36 #1184104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht of toch niet?

Ik wil niet stoken, maar de techniek om remblokken te fabriceren is vrij complex, maar eenmaal goed op de rit, simpel hoog in kwaliteit te houden. De mensen die die blokken maken, hebben ook een eigenaardig hoog verantwoordelijkheidsgevoel en er wordt bij twijfel veel materiaal weggegooid en vaak ook nog vernietigd. Echter, wat veel gebeurt, is dat de fabrikant het afwerken en passend maken aan de expertise van de monteur over laat, dus kosten de goedkope remblokken iets meer tijd om te monteren (soms). Het houd alleen maar in, dat de pasvlakken niet nabewerkt kunnen zijn en dan is het nodig ze af te slijpen tot ze soepel door de glijpassing bewegen. Netjes afwerken met hittebestendige verf (die je nog had liggen) heeft natuurlijk de voorkeur, glijvlakken insmeren met koper- of grafietvet en je bent tot op het ijzer weer koopman/vrouw.

Laat ik er duidelijk over zijn, drama's zijn er natuurlijk altijd, maar zijn meestal naar ondeskundigheid van de monteur te herleiden. (toch nog ff gestookt;-)

Vriendelijke groet, Boy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 20:45 #1184108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remschijven

achnaton schreef :
Beste Mathy,

Goede tip, maar weet je ook waar je goede remschijven vòòr montage aan kunt herkennen?

Denk dat je door lezen van verschillende forum's wel een beeld kan schetsen. Tuurlijk heb je de duurdere gernomeerde merken maar zoals ik al zei heb ik de keuze gemaakt voor de brakemax op basis van ervaring van andere volvo rijders.

Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 23:39 #1184132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha fijn...

Boy Bakhuys schreef :

Laat ik er duidelijk over zijn, drama's zijn er natuurlijk altijd, maar zijn meestal naar ondeskundigheid van de monteur te herleiden. (toch nog ff gestookt;-)

Vriendelijke groet, Boy

Laat ik nou even gedacht hebben dat het vervangen van remschijven en blokken een redelijk simpel karwei was, dan heb je me bij deze uit die droom geholpen. Althans wat de blokken betreft

En laat ik nou best in een Estate willen rijden, maar dan niet in die met vlaggetjes....en zeker niet liggend met de oogjes toe, ga ik me toch maar eens iets verder verdiepen in die schijven en blokjes.

Maar dan nu wat anders. Ik had begrepen op de sleuteldag dat het misschien ook nuttig was om de remschoenen te controleren. Nu zei de bandenman echter dat op mijn type geen remschoenen meer zaten...huh? Hoe zit dit?

Btw... heb 4 dezelfde spiksplinter nieuwe Goodyear banden op mn grijze dame gemonteerd gekregen...hiephiephiep...hoera. Dus geen 4 verschillende banden meer. Tjeemig wat een verschil . Dat heb je met vaders en dochters.......die dochters moeten wel veilig rijden.....dus die banden moesten en zouden er komen.....en wel NU! Tja...wat doe je dan? Heb gezegd dat ik voorlopig geen verjaardagscadeautjes hoef

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2007 01:00 #1184147 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Schoenen, met of zonder

Hallo Volvisti

Zonder technische knowhow en testapparatuur is aan een stuk metaal niet achteraf op een zinnige manier te testen of het materiaal goed is. Tenzij je dat in de praktijk wilt uitzoeken, maar dan loop je dus het risiko dat je met de oogjes dicht achter in de estate gelegd wordt.

Verschillende merken (van Fordjes tot Mercedessen) hebben last gehad van kromme schijven vanwege slechte namaak. Er is dus wel kwaliteitsverschil (geweest?). Ervaringen van anderen kunnen hier dus waardevol zijn.

@Hanneke: je auto heeft voor de gewone rem vier remschijven. Maar voor de handrem zitten er ook remschoenen op. Die zitten in/achter/onder de achterste remschijven. BTW geef maar gewoon toe dat je geen verjaardagen wilt vieren. Dat hebben wel meer vrouwen. Terwijl er toch echt maar twee opties zijn of verjaren of achter in de estate, met de oogjes toe.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam