Welke remschijven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 17:26 #1062746 door V700 register
Welke remschijven? is gemaakt door V700 register

Mijn remschijven en blokjes zijn ook aan vervanging toe.

Maar wat voor n soort moet ik hebben? Geventileerd/Ongeventileerd (als dat al bestaat), DBA, Girling, Multilink, Ate. Het zegt me allemaal niets.

Op het typeplaatje staat er het volgende over mn type remsysteem> 13121.3 (met dank aan Estate Servicesvoor het voorbeeld). Nou staat er ook wel bij dat ieder van deze nummers met iets correspondeert, maar met wat is me niet helemaal duidelijk.

Trouwens bedankt Boris. Volvo Estate Services geeft tamelijk andere prijzen dan hetgeen ik te horen kreeg. € 475,- ex.BTW voor 4 wielen.

Wie weet hoe ik dit moet lezen?

Hanneke

740 GLE 1990

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 19:09 #1183983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijzig!

Zitten ze er voor dat bedrag ook al onder jouw auto? Of moet je ze dan zelf nog monteren ook?

Ik had namelijk voor minder dan dat bedrag 4 nieuwe schijven, 8 nieuwe blokken (4 sets dus) en 4 nieuwe schokdempers. (ik meen samen rond de 440 euro inclusief)

Ik zal eens kijken naar die remschijven ID's 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 19:42 #1183986 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgezocht.
Achter is ie ongeventileerd en maar 1 maat. Deze staat op nr 26 in <a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">deze prijslijst.
281mm diameter, minimaal toelaatbare dikte 8.4 mm, kosten: 28 euri. (ik dacht per stuk.)

Codering 13121.3 betekent:
1 body zonder schuifdak
3 versnellingsbak type 2
1 linksgestuurd
21 marketing code
.3 remschijven type: DBA voor, ATE achter

Voor zou je dus moeten hebben (maar visuele controle kan geen kwaad):
diameter is namelijk 280 (in geval van massieve schijf) of 287 óf 262 in geval van geventileerd
Remblokken zouden vóór moeten zijn: nr 12 á 45 euri
Remblokken achter zouden moeten zij: nr 11 á 34 euri
beide zijn sets dacht ik, maar mail Wytze even voor de zekerheid.

Als je toch bezig bent, doe dan gelijk de handremblokken vervangen, tenzij je weet dat dat pas gedaan is. (nr 32: 23 euri)

Overigens kwam rudiger op de afgelopen sleuteldag in Woerden erachter, dat de schijf die voor hem besteld was niet de juiste bleek te zijn, terwijl het volgens mij wel zou moeten.
Mail hem effe, wie weet heeft hij meer info.

Overigens kun je ook gewoon beide voorwielen eraf halen en op de schijf kijken welke het is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 19:49 #1183988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic was t maar waar...

Nee. Was alleen materiaal voor nieuwe schijven en blokken voor en achter. Vond het al een beetje tegenvallen

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 19:58 #1183989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic autoparts online

Beste Hanneke,

Als het echt goedkoop moet kijk dan eens op de site van autoparts online in Ermelo

Complete set schijven en blokken (rondom) voor 200 euri, monteren voor 50 euro per as, maar ze sturen ook op als je wil.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 21:11 #1183997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanx

Baseman schreef : Achter is ie ongeventileerd en maar 1 maat. Deze staat op nr 26 in <a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">deze prijslijst.
281mm diameter, minimaal toelaatbare dikte 8.4 mm, kosten: 28 euri. (ik dacht per stuk.)

Codering 13121.3 betekent:
1 body zonder schuifdak
3 versnellingsbak type 2
1 linksgestuurd
21 marketing code
.3 remschijven type: DBA voor, ATE achter

Voor zou je dus moeten hebben (maar visuele controle kan geen kwaad):
diameter is namelijk 280 (in geval van massieve schijf) of 287 óf 262 in geval van geventileerd
Remblokken zouden vóór moeten zijn: nr 12 á 45 euri
Remblokken achter zouden moeten zij: nr 11 á 34 euri
beide zijn sets dacht ik, maar mail Wytze even voor de zekerheid.

Als je toch bezig bent, doe dan gelijk de handremblokken vervangen, tenzij je weet dat dat pas gedaan is. (nr 32: 23 euri)

Overigens kwam rudiger op de afgelopen sleuteldag in Woerden erachter, dat de schijf die voor hem besteld was niet de juiste bleek te zijn, terwijl het volgens mij wel zou moeten.
Mail hem effe, wie weet heeft hij meer info.

Overigens kun je ook gewoon beide voorwielen eraf halen en op de schijf kijken welke het is.

Thanx Bas,

Waar heb je die uitleg van remsysteem typering gevonden? En wat wordt er precies bedoeld met geventileerd of niet? Zou toch wel handig zijn als er een boek over 740 GLE 1990 in het Nederlands zou zijn. Ten eerste is auto-technisch Engels toch wel wat wat anders dan gewone Engelse romans en ten tweede vind ik de Haynes rommelig, onduidelijk, kleine letters en op rotpapier gedrukt! Zo....daz eruit Tís niet ff dat je 's avonds denk...goh...laat ik eens ff in de Haynes bladeren...pfffffffffff.

Handremblokjes zal ik ff checken, maar had ook begrepen dat ik deze ook kon afstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 21:17 #1183998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betere prijs

Ha Valentijn,

Dat is wel een wat beter prijs! Voor de prijs vd auto en alles wat het al gekost heeft om te vervangen, had ik al een leuke 740 Estate in mosgroen kunnen kopen . Als het nou alleen voor de hobby was is het anders, maar de meeste reparaties tot nu toe hadden een zekere noodzakelijkheid om het dametje op de weg te houden.

Maar...een geluk bij een ongeluk.... k'heb deze enorme leuke club gevonden

Hanneke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2007 22:01 #1184005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigen site.

De typeplaat verklaring heb ik ooit ergens online gevonden en heb hem maar op <a href=" members.home.nl/volvoforlife/overig/plates.htm " target="_blank">een van mijn eigen sites gezet.

De rest heb ik opgezocht in een boek, wat ik ooit eens gekocht heb, Vraagbaak Volvo 740 van P.H. Olving.

Kijk af en toe eens op marktplaats, daar had ik hem voor 12,50 vandaan (nee, hij is niet te koop)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 20:16 #1184100 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kwaliteit

Hllo Hanneke, Valentijn, Volvisti

thefaun schreef : Dat is wel een wat beter prijs!

Is de prijs ergens echt veel lager dan op andere plaatsen, hou dan in de gaten dat de kwaliteit dat ook zou kunnen zijn. Hoeft dus niet, maar kan! We hebben het hier wel over je remmen en niet over het afdekkapje van je sigarenaansteker. Doen die het niet, dan word je kort daarop in een verlengde estate vervoert met sedan achterlichten. Met van die vlaggetjes op de voorspatborden. En dat zou jammer zijn.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 20:21 #1184102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brakemax

Hallo,

Ik heb de brakemax remmen ook onder de 850 zitten, wel de sportuitvoering.

De schijven bevallen goed ik zou alleen niet weer de blokken nemen van brakemax, deze hebben erg veel last van gruis wat je dus terug vind op je velgen.

Zoek anders even op het 850forum, daar rijden meerdere mensen ermee.

Bas

Moderators: Jerry Stam