Mysterie Geen lekke koppakking

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 16:46 #1183793 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Koelvloeistof

Ook ik weet niet zeker wat "foute" koelvloeistof is. Uiteraard alles waar op staat dat het niet geschikt is voor lichtmetalen motoren, maar verder...

Wel weet ik zeker wat goede koelvloeistof is: de Volvo type C die in het instructieboekje voorgeschreven is. Dat is dan ook het enige wat er bij mij inkomt: het spul is niet bijzonder duur en je hoort het met water te verdunnen, wat ook betekent dat je rustig wat water kunt toevoegen in noodgevallen en later de mengverhouding weer in orde kunt brengen.

Als ik brickboard zo lees, zijn amerikanen hierin nogal niet-precies, en mogelijk verklaart dat een aantal problemen met de motoren die hier vrijwel onbekend zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2009 21:19 #1246734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi, het is al een oude
hoi, het is al een oude topic, maar ik kom dit tegen omdat ik met een zelfde probleem zit, namelijk dat er heel veel druk in het systeem wordt opgebouwd, de kloelvloeitstoftank lijkt leeg, maar zodra je de dop losdraait spuit het omhoog totdat ie weer helemaal gevuld is.

Er werd hier gesuggereerd om het koelsysteem eens in tegengestelde richting te spoelen, was dat de oplossing? ? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam