ABS lampje gaat steeds branden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2007 13:52 #1183143
door V700 register
ik heb slechts een noodstop in mijn Volvo gedaan, en het pedaal deed netjes tikkedikkedikkedikke dik.
en ik kon gewoon sturen.
wel was het bijna raak toen, want het regende. De auto voor mij botste tegen zijn ander voorganger die opeens remde omdat hij ergens af moest
Beantwoord door V700 register in topic nooit meegemaakt
ik heb slechts een noodstop in mijn Volvo gedaan, en het pedaal deed netjes tikkedikkedikkedikke dik.
en ik kon gewoon sturen.
wel was het bijna raak toen, want het regende. De auto voor mij botste tegen zijn ander voorganger die opeens remde omdat hij ergens af moest
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels van Wieringen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2007 16:36 #1183157
door Niels van Wieringen
Mijn excuses voor het "inbreken" in dit onderwerp, maar ik heb hetzelfde probleem (brandend abs-lampje) en heb dus alles wat hierboven staat met interesse doorgelezen, maar eh... uitlezen is bij mijn auto geen optie (760 1989 heeft heeft OBD) dus ik zal met de multi-meter aan de slag moeten. Hoeveel weerstand mocht zo'n sensor nou hebben?
En hoeveel de surge fuse die in het dash zit? want daar zit wel een weerstand in volgens het electrische schema, maar er staat niet aangegeven hoeveel.
Het vervelende is dat heel af en toe het lampje wél uitgaat (nota bene als ik stilsta) en dat dan (getest...) de abs ook werkt. Maar een paar dagen/uren later gaat ie dan toch weer aan (maakt niet uit of ik rij of stilsta)
alvast bedankt,
Niels.
Beantwoord door Niels van Wieringen in topic excuses...
Mijn excuses voor het "inbreken" in dit onderwerp, maar ik heb hetzelfde probleem (brandend abs-lampje) en heb dus alles wat hierboven staat met interesse doorgelezen, maar eh... uitlezen is bij mijn auto geen optie (760 1989 heeft heeft OBD) dus ik zal met de multi-meter aan de slag moeten. Hoeveel weerstand mocht zo'n sensor nou hebben?
En hoeveel de surge fuse die in het dash zit? want daar zit wel een weerstand in volgens het electrische schema, maar er staat niet aangegeven hoeveel.
Het vervelende is dat heel af en toe het lampje wél uitgaat (nota bene als ik stilsta) en dat dan (getest...) de abs ook werkt. Maar een paar dagen/uren later gaat ie dan toch weer aan (maakt niet uit of ik rij of stilsta)
alvast bedankt,
Niels.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2007 21:50 #1183602
door V700 register
Bedank voor alle reactie,
het is opgelost. Ik heb enige tijd met de ABS zekering eruit gereden. De ABS slaat namelijk veel te snel aan zodat de remweg soms gevaarlijk lang wordt. Woensdag de zekering er weer opnieuw in gestopt. Een aantal malen gas gegeven en geremt (was er misselijk van) en de remmen en abs werken zoals je mag verwachten.
Dus ik ga ervan uit dat het probleem vanzelf is opgelost. Misschien waren de sensoren vies? Als het weer voor komt hou ik jullie op de hoogte
Alfred
Beantwoord door V700 register in topic ABS lampje brand niet meer
Bedank voor alle reactie,
het is opgelost. Ik heb enige tijd met de ABS zekering eruit gereden. De ABS slaat namelijk veel te snel aan zodat de remweg soms gevaarlijk lang wordt. Woensdag de zekering er weer opnieuw in gestopt. Een aantal malen gas gegeven en geremt (was er misselijk van) en de remmen en abs werken zoals je mag verwachten.
Dus ik ga ervan uit dat het probleem vanzelf is opgelost. Misschien waren de sensoren vies? Als het weer voor komt hou ik jullie op de hoogte
Alfred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 18:02 #1220884
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant. Ik kom zojuist
Interessant. Ik kom zojuist van de Volvo-dealer vanwege een continu brandend ABS-lampje. Dat doet hij overigens alleen in het najaar en de winter. Als het warm is gaat hij uit. Volgens de dealer is er waarschijnlijk een relais defect (zijn er twee van, €120 per stuk) of de regeleenheid zelf (€1200). Daar begin ik niet meer aan. Hij is pas met brandend lampje en al door de APK gekomen. Dus dan maar de zekering eruit. Welke is dat, en wordt er dan niet meer uitgeschakeld?
Groet,
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 18:38 #1220885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen peil op te trekken
Ook bij mij een af en toe brandend lampje van de ABS. Geen foutcodes en ook geen peil op te trekken wanneer wel en wanneer niet.
Heb wel eens van een zekering onder het dashboard gelezen, maar waar moet ik dan zoeken?
Ik kan me echter niet voorstellen, dat het lampje dan willekeurig inschakelt.
Ik heb wel het gevoel dat het over langere afstanden vaker uit blijft dan bij korte stukjes.
Is het mogelijk om de remvloeistof zelf te testen?
Heb wel eens van een zekering onder het dashboard gelezen, maar waar moet ik dan zoeken?
Ik kan me echter niet voorstellen, dat het lampje dan willekeurig inschakelt.
Ik heb wel het gevoel dat het over langere afstanden vaker uit blijft dan bij korte stukjes.
Is het mogelijk om de remvloeistof zelf te testen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 22:20 #1220915
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoeken op ABS
je moet eens zoeken op abs in dit forum
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/search/node/ABS
vooruit ik zal er een opgooien
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/10356
daar staat mijn verhaal bij
en pierre wat gaat dat kosten:
NULLL gulden !
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/search/node/ABS
vooruit ik zal er een opgooien
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/10356
daar staat mijn verhaal bij
en pierre wat gaat dat kosten:
NULLL gulden !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 12:38 #1220973
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toverlampje
Zekering volgens het schema verwijderd: lampje blijft branden.
Zekering terug erin: lampje blijft branden. Dus????
Zekering terug erin: lampje blijft branden. Dus????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 15:51 #1223373
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelocaliseerd
de zekering eindelijk gevonden! gecontroleerd, maar goed.
toen ik de zekering er weer in wilde monteren kon ik het relais echter niet weer vinden.
na veel gezoek in een onmogelijke houding het relais gelocaliseerd, maar nog steeds een brandend abs-lampje.
door echter wat drukken op de zekering ging het lampje wel uit.
Het relais (is het wel een relais?) gedemonteerd en het blijkt dat er een slecht contact gemaakt wordt met de zekering.
Een en ander een beetje bijgebogen voor een beter contact en het lampje blijft uit.
toen ik de zekering er weer in wilde monteren kon ik het relais echter niet weer vinden.
na veel gezoek in een onmogelijke houding het relais gelocaliseerd, maar nog steeds een brandend abs-lampje.
door echter wat drukken op de zekering ging het lampje wel uit.
Het relais (is het wel een relais?) gedemonteerd en het blijkt dat er een slecht contact gemaakt wordt met de zekering.
Een en ander een beetje bijgebogen voor een beter contact en het lampje blijft uit.
Moderators: Jerry Stam