16 jarige 945 blijkt gillende keukenmeid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2007 08:29 #1181955
door V700 register
fijn als het euvel gevonden is.
En reparatie valt gelukkig mee.
(en een gelukkige Mathy die niet meer gillend rondrijdt)
Beantwoord door V700 register in topic Altijd
fijn als het euvel gevonden is.
En reparatie valt gelukkig mee.
(en een gelukkige Mathy die niet meer gillend rondrijdt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2007 01:07 #1182032
door V700 register
die fluitende 960 zal nu dan ook wel mooier en zuiniger lopen, want valse lucht heeft invloed op de luchtmassameter.
die stuurt dan verkeerde info naar het motormanagement.
ikzelf rij trouwens sinds kort een ouwe 740, natuurlijk in uitmuntende conditie. had hem gekocht voor de 'handel' maar wellicht hou ik dit scheepje zelf. geweldig...
groet, anthony
Beantwoord door V700 register in topic die fluitende 960 zal nu
die fluitende 960 zal nu dan ook wel mooier en zuiniger lopen, want valse lucht heeft invloed op de luchtmassameter.
die stuurt dan verkeerde info naar het motormanagement.
ikzelf rij trouwens sinds kort een ouwe 740, natuurlijk in uitmuntende conditie. had hem gekocht voor de 'handel' maar wellicht hou ik dit scheepje zelf. geweldig...
groet, anthony
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2007 01:10 #1182033
door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
De pakking is vandaag pas besteld. In de tussentijd fluit de auto, een 945 GLE uit 1991 overigens, weer iets harder.
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Fluit nog
Hallo Volvisti
De pakking is vandaag pas besteld. In de tussentijd fluit de auto, een 945 GLE uit 1991 overigens, weer iets harder.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2007 02:09 #1182034
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmmm.....
nu twijfel ik of een '91-er 945 al een luchtmassameter heeft 
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2007 17:53 #1182062
door V700 register
Zeker te weten wel, dat had de 700 serie al, dus........
Beantwoord door V700 register in topic Zeker wel.
eerstkoffie schreef : nu twijfel ik of een '91-er 945 al een luchtmassameter heeft
Zeker te weten wel, dat had de 700 serie al, dus........
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2007 20:30 #1184813
door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Even een update. Het is zover, de nieuwe uitlaatspruitstukpakking zit erin. En de oude ligt hier naast me. Hij stinkt gigantisch naar benzine.
Bij de achterste cilinder/luchtinstroomopening is ie behoorlijk beschadigd. Hij is gescheurd. Schijnbaar bestaat zo'n pakking uit twee gelijke delen, die op elkaar geperst zijn. Bij de achterste cilinder is de bovenlaag ten opzichte van de onderlaag verschoven. De verschuiving varieert van 0,0 milimeter tot een dikke centimeter. Uiteraard is ie plaatselijk ook ingescheurd. Bij de eerste cilinder is de maximale verschuiving een milimeter of 5. Daarnaast ontbrak er een M6 boutje in de buurt van de gasrol en lag er een kabletje op de verkeerde plek. Al is dat laatste niet erg. Ik denk dat ik die pakking maar eens mee neem naar EFMA. Die hebben destijds de kop gelicht, om de klepschade te kunnen herstellen. Volgende week heb ik toch meer vrij dan dat ik moet werken. Dus...
BTW piepen deed ie al een tijdje niet meer. Maar het stationair toerental zat geregeld tussen 1200 en 1800 toeren ongeveer. Soms hoorde je het toerental zelfs rustig klimmen om vervolgens in een keer omlaag te schieten. Dit herhaalde zich dan steeds.
Ook liep de auto eigenlijk bijna altijd alsof ie op de choke liep. Nu niet meer. En dat valt wel op. En eigenlijk ook wel een beetje tegen.
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Update
Hallo Volvisti
Even een update. Het is zover, de nieuwe uitlaatspruitstukpakking zit erin. En de oude ligt hier naast me. Hij stinkt gigantisch naar benzine.
Bij de achterste cilinder/luchtinstroomopening is ie behoorlijk beschadigd. Hij is gescheurd. Schijnbaar bestaat zo'n pakking uit twee gelijke delen, die op elkaar geperst zijn. Bij de achterste cilinder is de bovenlaag ten opzichte van de onderlaag verschoven. De verschuiving varieert van 0,0 milimeter tot een dikke centimeter. Uiteraard is ie plaatselijk ook ingescheurd. Bij de eerste cilinder is de maximale verschuiving een milimeter of 5. Daarnaast ontbrak er een M6 boutje in de buurt van de gasrol en lag er een kabletje op de verkeerde plek. Al is dat laatste niet erg. Ik denk dat ik die pakking maar eens mee neem naar EFMA. Die hebben destijds de kop gelicht, om de klepschade te kunnen herstellen. Volgende week heb ik toch meer vrij dan dat ik moet werken. Dus...
BTW piepen deed ie al een tijdje niet meer. Maar het stationair toerental zat geregeld tussen 1200 en 1800 toeren ongeveer. Soms hoorde je het toerental zelfs rustig klimmen om vervolgens in een keer omlaag te schieten. Dit herhaalde zich dan steeds.
Ook liep de auto eigenlijk bijna altijd alsof ie op de choke liep. Nu niet meer. En dat valt wel op. En eigenlijk ook wel een beetje tegen.
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam