nieuwe kop erop!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2007 18:50 #1179234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afspraak?

Hallo

Toch maar eens met Timen gaan praten denk ik.

Wordt je heel veel wijzer van .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2007 22:23 #1179262 door V700 register

wp001 schreef :   Let op bij een ander cilinderkop. Gereviseerde koppen halen vaak niet eens de 100.000 km op LPG is mijn ervaring. Blijkbaar zijn de zittingen toch heel wat zachter dan de originele.

Timen

Daarom heb ik er dus Schneider klepzittingen in laten zetten, dat is gesinterd zeer hoogwaardig staal. Zo hard dat het bewerken ( in vorm slijpen, inslijpen van de kleppen.) extra kost... minimale microwelding dus vrijwel geen klepzittingslijtage. De revisieman zij dat ik er, mits ik periodiek kleppen stel, 5ton! mee vooruit zou kunnen. Nu lijkt mij dat wat overdreven. Al is het maar net zo goed als de orginele zittingen dan ben ik er blij mee, daar is het blok 230kkm ver mee gekomen. Die 460kkm ga IK er in ieder geval niet mee halen met mijn 11kkm per jaar, misschien ooit een volgende eigenaar?? Die heeft er dan gezond cilinderkopje op zitten!

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-09-2007 23:30 #1179274 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pagina van maken

Hallo Chris

mantsje schreef : ...zijn er liefhebbers van foto's van een dergelijk project?

Misschien kun je er t.z.t. een mooi verhaal bij schrijven. Als je er dan nog een pagina van maakt hier op het forum, dan kunnen anderen dat ook lezen. Dit soort verhalen is altijd leuk.

Groetjes

Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-09-2007 23:33 #1179275 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pasnie

Hallo Willem

Willem van Strik lidnr 328 schreef : In een 940 uit 1991 hoort een B230FB motor, en dus hoort ook die VX as erin thuis.

Past gegarandeerd niet in mijn 945 GLE van 1991, die VX nokkenas.

Groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2007 08:11 #1179285 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gedacht
Daar had ik wel over nagedacht, of het oorspronkelijke blok een 16V kon zijn.

Maar aangezien de 16V hydraulische klepstoters heeft, zal die dus geen klepstelplaatjes hebben, ook niet van 250 dik... Ik was bij mijn antwoord dus zeker dat ik die mogelijkheid kon uitsluiten!

Overigens past waarschijnlijk een 8V kop best op een oorspronkelijk 16V onderblok, maar je zult in zo'n geval dan ook computer en bedrading gaan willen wisselen, dus is best bewerkelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2007 10:13 #1179294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic operatiefoto's

Hallo Forum,

Zal zeker foto's gaan maken van de operatie en een stuk tekst erbij doen.

Altijd leuk om even in het hart van een volvo te kijken, en in dit geval zal die na de oparatie een stuk minder hard tikken maar wel een stuk levendiger zijn!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2007 08:55 #1180366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen nieuwe kop!

De auto is inmiddels geopereerd, geen nieuwe kop!

Mijn volvovrienden kenden de procedure die Timen uitvoerd en hebben aangegeven dat ze dit een goede oplossing vonden! dus de klepgeleiders zijn een behoorlijk stuk gezakt en de volvo rijdt weer als een tiet! andere nokkenas was wel noodzakelijk, dus die zit er nu ook op.

Tsjonge jonge wat een verschil! klepplaatsje tussen de 3,85 en 3,5 liggen er nu in, dus er valt nu weer goed te stellen en de kop kan nu weer geruime tijd mee.

Aanrader! Timen kan de operatie ook goed uitvoeren en wil je graag betrekken in het geheel, dus wie niet zulke Volvovriendjes heeft als ik, zou ik Timen van harte aanbevelen, en het kost ook niet de wereld

Moderators: Jerry Stam