ruitensproeier lekkage

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2008 15:13 #1208386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lapmiddel.

Jan-Willem schreef : [Mijn t-stukje begon gister ook te lekken dus ik heb de Bas-truc gedaan maar zie dat er nog steeds een kleine hoeveelheid vloeistof uit het rode dopje komt. Zat er bij jullie ook een veertje in en is het eigenlijk geen t-stuk maar een h-stuk? Van de week maar langs de dealer.

Het was ook letterlijk een tijdelijk lapmiddel.Het is trouwens echt een T stuk, maar dat was bij mijn 940 sedan, het zou bij een auto met koplampwissers en achterruit met sproeier, of een S90/V90 best anders kunnen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2008 12:16 #1208624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achterruitsproeier

Baseman schreef : Het was ook letterlijk een tijdelijk lapmiddel.Het is trouwens echt een T stuk, maar dat was bij mijn 940 sedan, het zou bij een auto met koplampwissers en achterruit met sproeier, of een S90/V90 best anders kunnen zijn.

hebben niet alle estates een achtersproeier dan?

Bij mij lekt het T-stukje pas als ik de motorkap openzet, alsof er een terugslagklepje opengaat (net zoals de leegloopautomaat van een doucheslang). Toch maar eens fixen binnenkort...

Alex 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2008 12:18 #1208626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lezen...
ah je had het over een sedan....eerst lezen dan vragen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2008 12:49 #1208628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet persé.

alexvanbemmel schreef : ah je had het over een sedan....eerst lezen dan vragen

Ik had het niet persé over een sedan, maar alle estates hebben bij mijn weten een achtersproeier.
Overigens, als jouw T-stuk gaat lekken als je de kap open zet, betekent dit, dat de ruitensproeiervloeistof die nog in de slangetjes naar de sproeikop zit, dus wegloopt (want zwaartekracht) door/naar het punt van de minste weerstand, wat een lekkend T-stukje is.
Gelukkig heb je de makkelijke lekkage, want als je koplampsproeiers en een turbo hebt, is het ietsje meer prutsen, dan zit die aansluiting onder je luchtfilter, bijrijderskant, weggefrummeld op een plaats die te weinig ruimte bied om "in" te werken en met te korte slangetjes om ze eruit te krijgen.....maar goed, dat is niet aan de orde.
In jouw geval duurt het ook even voor de vloeistof aankomt op de ruit, denk ik, als je de sproeier aan zet? Normaal zou eerst de sproeier aan moeten gaan, en dan pas de wisser.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 12:26 #1236613 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Terugslagklepje

Baseman schreef :

alexvanbemmel schreef : ah je had het over een sedan....eerst lezen dan vragen

Ik had het niet persé over een sedan, maar alle estates hebben bij mijn weten een achtersproeier.
Overigens, als jouw T-stuk gaat lekken als je de kap open zet, betekent dit, dat de ruitensproeiervloeistof die nog in de slangetjes naar de sproeikop zit, dus wegloopt (want zwaartekracht) door/naar het punt van de minste weerstand, wat een lekkend T-stukje is.
Gelukkig heb je de makkelijke lekkage, want als je koplampsproeiers en een turbo hebt, is het ietsje meer prutsen, dan zit die aansluiting onder je luchtfilter, bijrijderskant, weggefrummeld op een plaats die te weinig ruimte bied om "in" te werken en met te korte slangetjes om ze eruit te krijgen.....maar goed, dat is niet aan de orde.
In jouw geval duurt het ook even voor de vloeistof aankomt op de ruit, denk ik, als je de sproeier aan zet? Normaal zou eerst de sproeier aan moeten gaan, en dan pas de wisser.

Mijn achtersproeier doet het niet meer, pomje draait wel. Vermoedelijk terugslagklepje, kijk ik in Vadis, het zou in de rechter achterhoek bij het achterlicht moeten zitten maar ik kan het niet vinden.
Wie weet waar het terugslagklepje van de achterproeier zit bij een 945 uit 96?

Bedankt,

Ton. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 22:17 #1236648 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Goeie plek
Hallo Ton
Je zoekt (ongeveer) op de goede plek. Maar ik vermoed dat de bekleding van de rechter zijwand eraf moet. Je kunt ook de achterlichtunit eruit halen, maar de vraag is dan of je erbij komt.
groetjes
Mathy (die ook vermoedt dat z'n terugslagklepje naar de eeuwige jachtgronden is, omdat het tegenwoordig wel erg lang duurt ...)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 09:58 #1236683 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Het kan.
Ja het kan Mathy, als je het zwarte kunststof klepje weghaalt en met de hand achter het plaatwerk richting gereedschapsvakje voelt kom je de sproeierslang en het klepje tegen.
Ik heb het met lucht schoongeblazen maar er is meer aan de hand, de sproeier zelf zit ook dicht, weet jij toevallig hoe de sproeier zelf verwijderd kan worden zonder deze te slopen, en of dat lukt met een dakspoiler gemonteerd?
We komen er wel, alvast bedankt,

Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 10:01 #1236684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik nog ergens.

Ton schreef : Ik heb het met lucht schoongeblazen maar er is meer aan de hand, de sproeier zelf zit ook dicht, weet jij toevallig hoe de sproeier zelf verwijderd kan worden zonder deze te slopen, en of dat lukt met een dakspoiler gemonteerd?

Ik moet nog ergens een gedemonteerd hebben liggen, van een britse klep, heel, volgens mij, anders had ik hem denk ik niet bewaard.Er zit volgens mij een dop in de binnenkant van je klep, als je die eruit haalt, zie je hoe het zit.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 14:11 #1236691 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic De afloop: Zoals ik al zei:
De afloop:
Zoals ik al zei: er was meer aan de hand.
Langs het rechter scharnier van de achterklep zit met een soort tie-rib een voorgevormd kunsstof pijpje als verbinding tussen het slangetje dat van beneden komt en het slangetje dat door de achterklep loopt.
Dat pijpje heeft een beduidend kleinere doorgang en zat bij mij voor een groot deel verstopt.
De remedie was alles loshalen, het pijpje doorblazen, het sproeiertje van de klep halen, dat is te doen met dakspoiler, een wat langer stukje sproeierslang door de klep trekken daar heb je veel gemak van, eerst een stukje electradraad als geleider en dan alles weer monteren.
Morgen een terugslagklepje scoren want die is inderdaad ook stuk en dan is alles weer ok.
Groeten,

Ton.

Moderators: Jerry Stam