uitvallen auto Lambda lampje aan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 09:57 #1178604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Installatie

mantsje schreef : .......hij schakelt namelijk ook wel zeer snel over op gas (bijna direct).

Je hebt dan een Vialle G2 installatie?

Die schakelt bijna direct over op gas, ik zou me daar niet druk om maken.
Starten, sleutel los en het lampje staat al op groen, ideaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 15:30 #1178625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snel overschaken

klopt, heb een vaille g2 installatie.

Had het idee dat het niet gek zou zijn als ie er iets langer over zou doen, hij valt nl bij overschakelen op gas wel een aardig stukje terug in toeren (valt bijna uit) waarna hij het op gas oppakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 19:26 #1178646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snel overschakelen

"vroeger" had ik een G2 Vialle LPi systeem, ik had ook wat Bas omschrijft, je sleutel staat nog

niet terug op II/normaal motor aan of het lampje brandt al groen. Je neemt dan aan dat je al op gas

rijdt. Bij mij is het systeem geleverd als "volvo LPi" systeem.

Na omzetting naar G3 (met vervangen computer) had ik de eerste minuten een groen knipperend lampje waarna deze constant ging branden.

Omdat mij verzekerd was dat met vervangen van computer alles gelijk zou blijven maar even met gasboer gebeld. Hij wist gelijk waar ik het 

over had en kwam met de volgende verklaring:

als "volvo LPi" systeem ingebouwd was Volvo niet gecharmeerd van een knipperend lampje, dat kunnen mensen alarmerend vinden. Daarom

brandde het lampje na starten meteen continu groen, hoewel de eerste minuten (3 geloof ik) gewoon snoeihard op benzine wordt gereden om

je lambdasonde op te laten warmen. Met verwisselen van computer (buiten garantie) kan Vialle gewone, normale computers leveren waarbij

deze aanpassing niet is doorgevoerd. Aan de werking is niets veranderd (motor loopt in beide gevallen 3 min op benzine, schakelt dan over)

alleen het ziet er anders uit.  

misschien zijn jullie systemen ook zo "aangepast" op wens van volvo ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2007 09:31 #1178685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in mijn geval niet aangepast
Mijn auto slaat echt over op gas, ik weet dat omdat hij heeeel even op benzine staat waarna hij in toeren zakt om het op gas over te nemen, eenmaal op gas loopt ie overigens prima.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2007 13:01 #1178695 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Onzin
Wat een prachtige onzin kunnen gasboeren toch vertellen, als er naar iets wordt gevraagd.

Als het zo was, dat bij elke koude start enkele minuten op benzine wordt gereden, dan zou het benzineverbruik van een dergelijke auto stukken hoger liggen.

Zowel mijn 740 als mijn 940 had een origineel Volvo/Vialle installatie, met rood/groen knipperlampje. Bij beiden schakelde hij over op benzine zodra de motor regelmatig loopt, je merkte dat ook aan een korte toerenval. Beide wagens verbruikten vrijwel geen benzine (10 l op 50000 km naar schatting), tenzij ik bewust een flink stuk op benzine reed uiteraard.

Als het toerental ernstig daalt bij overschakelen, wordt het tijd om eens te kijken naar:
- CIS-klep (schoonmaken, smeren en testen)
- valse lucht
- bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap
Het hoort niet dat het toerental naar 500 valt, een heel kort hikje zou kunnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2007 23:27 #1178917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overschaken

De auto start op benzinen en moet overschakelen bij een stabiele loop, daar komt die van mij niet aan toe, het is aan en klik, valt inderdaad terug naar 500 tpm, zal binnenkort even de boel goed laten afstellen, heb van de week alle storingen gecontroleerd, gasklep moest wel even beter afgesteld en hoop dat ie niet meer zal uitvallen zonder weer aan te willen slaan!

heb uit voorzorg het brandstofrelais vervangen en alle bekabeling gecontroleerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2007 08:07 #1179197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic groter probleem kop op
Alles gecontroleerd, auto gaat weer aardig goed maar kop moet vervangen worden (zie andere topic). denken dat een lekkende klep ook de oorzaak kan zijn van het uitvallen, hopelijk over twee weken zonder problemen met nieuwe kop!

Moderators: Jerry Stam