Overdrive doet raar... HELP A.U.B.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2007 08:37 #1176838
door V700 register
Helaas heb ik zelf geen automaat en dus (gelukkig) nog geen ervaring met dit relais.
Maar als ik de overtuigende posting van Henk mag geloven, is het wel de meest waarschijnlijke oorzaak.
In ieder geval het proberen waard.
Beantwoord door V700 register in topic Geen automaat.
Helaas heb ik zelf geen automaat en dus (gelukkig) nog geen ervaring met dit relais.
Maar als ik de overtuigende posting van Henk mag geloven, is het wel de meest waarschijnlijke oorzaak.
In ieder geval het proberen waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2007 09:01 #1176840
door V700 register
Hé hallo
Je kunt het relais zonder de plastic kap weer terug plaatsen, de auto starten en dan het relais heen en weer wiebelen,"klappert"het relais dan zit er ergens een breuk in de soldeerverbindingen.Ik weet niet waar je woont maar er zal toch wel ergens een Volvodealer zitten die zo,n relais nieuw heeft.Trouwens,......in Deurne zit Martens Autoparts deze heeft alleen maar nieuwe Volvo onderdelen veûr weinig,...ik weet niet of dit in de "buurt"is voor jou ?
Telefoonnummer kun je wel krijgen via je E-Mail
Beantwoord door V700 register in topic Volvodealer of Martens Autoparts,..
Hé hallo
Je kunt het relais zonder de plastic kap weer terug plaatsen, de auto starten en dan het relais heen en weer wiebelen,"klappert"het relais dan zit er ergens een breuk in de soldeerverbindingen.Ik weet niet waar je woont maar er zal toch wel ergens een Volvodealer zitten die zo,n relais nieuw heeft.Trouwens,......in Deurne zit Martens Autoparts deze heeft alleen maar nieuwe Volvo onderdelen veûr weinig,...ik weet niet of dit in de "buurt"is voor jou ?
Telefoonnummer kun je wel krijgen via je E-Mail
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2007 16:58 #1176887
door V700 register
Heren,
Allereerst bedankt voor alle hulp bij dit probleem. Ik zal zeker vaker van jullie uitstekende expertise gebruik gaan maken.
Ik heb het relais zonder kap teruggeplaats en toen deed deoverdrive het. Toen drukte ik op het knopje en danging de overdrive uit en het lampje aan. Een beetje wriemelen met het relais resulteerde in een luid gekraak en geklik en vervolgens was het lampje weer uit. Ik heb geprobeerd de verbindingen op nieuw te slderen, maar dekop van de bout was te groot. Morgen naar werk neemt iemand een kleinere mee en gan ik alle verbindingen nalopen. Ik hoop dat hij het dan weer goed doet!!
Bedankt
Met vriendelijke groeten,
Pieter van Heijst
ps. een nieuw relais kost bij de dealer 43,95 ex!!!!
Beantwoord door V700 register in topic Breuk
Heren,
Allereerst bedankt voor alle hulp bij dit probleem. Ik zal zeker vaker van jullie uitstekende expertise gebruik gaan maken.
Ik heb het relais zonder kap teruggeplaats en toen deed deoverdrive het. Toen drukte ik op het knopje en danging de overdrive uit en het lampje aan. Een beetje wriemelen met het relais resulteerde in een luid gekraak en geklik en vervolgens was het lampje weer uit. Ik heb geprobeerd de verbindingen op nieuw te slderen, maar dekop van de bout was te groot. Morgen naar werk neemt iemand een kleinere mee en gan ik alle verbindingen nalopen. Ik hoop dat hij het dan weer goed doet!!
Bedankt
Met vriendelijke groeten,
Pieter van Heijst
ps. een nieuw relais kost bij de dealer 43,95 ex!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2007 17:57 #1176891
door V700 register
Gezien het wel werkt als je een beetje aan het relais beweegt, ben ik er vrijwel zeker van dat doorsolderen voldoende is, komt het toch nog goed.
We horen het morgen wel.
Beantwoord door V700 register in topic Komt goed.
Gezien het wel werkt als je een beetje aan het relais beweegt, ben ik er vrijwel zeker van dat doorsolderen voldoende is, komt het toch nog goed.
We horen het morgen wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2007 19:37 #1176899
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het OD Relais
is lastig te solderen, ik spreek uit ervaring. Er zit een beetje electronica op het printje naast de contacten. Ik zou voor een nieuwe gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2007 23:09 #1176938
door V700 register
Als je besluit voor een nieuwe te gaan (Als) mag ik dan opteren voor de defecte?
Verzendkosten zal ik je vergoeden, wat je ervoor wil hebben, hebben we het dan nog wel over.
Probeer het eerst maar, we horen het wel.
Beantwoord door V700 register in topic Oude.
Als je besluit voor een nieuwe te gaan (Als) mag ik dan opteren voor de defecte?
Verzendkosten zal ik je vergoeden, wat je ervoor wil hebben, hebben we het dan nog wel over.
Probeer het eerst maar, we horen het wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2007 10:29 #1176959
door V700 register
Als je het OD relais te duur vind, kun je ook met een draadje en twee messtekkertjes de verbinding in de relaisbak overbruggen.
Nadeel is dat je de overdrive niet meer uit kunt schakelen maar als je nooit met aanhangers rijd is dat ook niet nodig en anders trek je voor die enkele keer de stekkertjes eruit...
Beantwoord door V700 register in topic Relais te duur
Als je het OD relais te duur vind, kun je ook met een draadje en twee messtekkertjes de verbinding in de relaisbak overbruggen.
Nadeel is dat je de overdrive niet meer uit kunt schakelen maar als je nooit met aanhangers rijd is dat ook niet nodig en anders trek je voor die enkele keer de stekkertjes eruit...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2007 17:52 #1177242
door V700 register
Mijne heren,
Ik heb vandaag een nieuw relais gekocht en alles werkt weer naar behoren. Ik heb nog een paar kleine andere dingen met de auto, maar die horen niet in dit topic thuis.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Pieter
Beantwoord door V700 register in topic Werkt weer!!!
Mijne heren,
Ik heb vandaag een nieuw relais gekocht en alles werkt weer naar behoren. Ik heb nog een paar kleine andere dingen met de auto, maar die horen niet in dit topic thuis.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2015 22:26 #1415709
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Pieter,
Dag Pieter,
Heb inmiddels het zelfde probleem met mijn Volvo 740 maar weet niet welk relais ik moet repareren?vernieuwen.???????????????????
Emile
Heb inmiddels het zelfde probleem met mijn Volvo 740 maar weet niet welk relais ik moet repareren?vernieuwen.???????????????????
Emile
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 10:45 #1415713
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Er is nog één klein nadeeltje aan het doorverbinden hoor, of je moet nooit meer achteruit gaan rijden.
Daar sloop je de overdrive gegarandeerd mee!
Groeten,
Daar sloop je de overdrive gegarandeerd mee!
Groeten,
Moderators: Jerry Stam